Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

1. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dan nog neem ik persoonlijk liever niet het risico afhankelijk te zijn van een cc verstrekker als een specifieke verzekering bijna niets kost.

MoonJ vindt dit leuk.
  2. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    287
    Trofeepunten:
    63
    Als hij met school gaat skiën dan zal de school toch wel een reisverzekering afsluiten?

3. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Dat zou je denken, maar in het kader van bezuinigingen in het onderwijs kijk ik nergens meer van op.

4. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Zou voor een paar tientjes niet het risico nemen. Meeste verzekeraars vragen een toeslag. Wij hebben het hele pakket doorlopend naast een amex plat.

beuse242 vindt dit leuk.
  5. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    287
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou in het kader van de bezuinigingen dan eerder verwachten: 'niet skiën', dan onder verantwoordelijkheid van de school kinderen onverzekerd op reis sturen.
    Maar ja, ik ben oud, wij gingen een dagje naar de Dom van Keulen, en ook daar leerden we niets van.

Sandor vindt dit leuk.
  6. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    De school is niet diegene die het skitripje betald hoor, dat zijn de ouders van de scholier, de school faciliteert het alleen.

7. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    628
    Trofeepunten:
    348
    De bestemming zegt al genoeg over het leerdoel.

8. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Ben je de hoofdkaarthouder? Volgens mij is de verzekering 'Medische hulp en vergoeding van kosten' wel van toepassing en zijn alle andere elementen van het verzekeringspakket dat niet. Dus als je zoon iets overkomt tijdens skiën op de piste tijdens normale omstandigheden, worden de kosten die niet door je Nederlandse zorgverzekering gedekt worden via Amex vergoed.
    Mochten z'n ski's gestolen worden of hij onverhoopt terug moeten gedurende de reis omdat een opa of oma in Nederland komt te overlijden, valt dat buiten de dekking.

Even los van de aannames, denk ik dat je de vraag het beste kunt stellen aan de verzekeringsmaatschappij van Amex en dan zou ik de volgende punten checken:

1. In de voorwaarden staat "Verzekerd is de Flying Blue – American Express Platinum Cardmember inclusief zijn/haar gezinsleden en de houder(s) van de extra kaarten", geldt dit ook voor thuiswonende kinderen onder de 25 jaar die reizen zonder dat kaarthouders deelnemen aan dezelfde reis? Ik denk van wel, maar je wil natuurlijk geen risico lopen.
    2. In de voorwaarden staat ook 'Als u een sport gaat beoefenen die als mogelijk gevaarlijk kan worden beschouwd, dient u eerst contact op te nemen met de verzekeraar, telefoonnummer +31(0)20 709 1072.', dus wellicht ook even advies vragen over skiën (gaan ze ook rodelen, sleeën, een hondentocht maken..?)
    3. Er kan niet met Amex betaald worden, wat voor impact heeft dat op de geldigheid van de dekkingen voor medische hulp, uitstel/afstel/afbreken reis en reisongemakken?

Als je die punten met ze doorneemt, zou je wel een volledig beeld moeten kunnen krijgen. Ben ook erg benieuwd naar wat de verzekeraar zelf aangeeft..

9. anique

anique Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13

Dank voor alle reacties. Ik ga morgen contact met de verzekering opnemen. Ik zal hun reactie hier plaatsen.

10. wilma555

wilma555 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Onlangs FB gold geworden met de actie hier op inside flyer, nu morgen mijn amex fb gold omzetten naar platinum. Eens kijken wat voor korting ik kan bedingen. Iig 60xp, 50% korting, kaart voor manlief, 20.000 punten en 3 mnd dubbele punten moet te doen zijn zo te lezen..

beuse242 vindt dit leuk.
  11. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Hi @wilma555 je kunt niet alles krijgen van wat je opnoemt.

Het ligt er maar net aan wat tot nu toe je uitgavepatroon is geweest. De meest standaardaanbiedingen zijn:

50% korting en 3 maanden 1 mile per euro extra (bij de gold komt dit idd neer op dubbele punten, bij de platinum niet)

20K miles en 3 maanden 1 mile per euro extra

Een partnerkaart voor je man aanvragen kan, er loopt nu volgens mij geen actie (er zijn acties geweest dat je 2000 miles ontving voor het aanvragen van een partnerkaart). Wat ik zelf zou doen, mits je man de afgelopen 12 maanden geen Amex heeft gehad, is eerst een eigen kaart voor hem aanvrage, geen partnerkaart om als die binnen is, met de bijbehorende signup bonus, pas een partnerkaart aan te vragen zodat je via Amex Share & Fly, de miles gratis over kunt zetten en ze zo in één account kunt verzamelen.

wilma555 vindt dit leuk.
  12. wilma555

Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Ik laat weten wat het is geworden. De uitgaven zijn naar mijn bescheiden mening groot, ook omdat er zakelijke uitgaven mee gedaan worden. Goede tip om eerst een eigen kaart aan te vragen! 20k Miles en dan opzeggen binnen een bepaalde tijd?

Frankb vindt dit leuk.
  13. wilma555

Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    24k Miles is het enige wat men kan doen. Ze zijn met handen en voeten gebonden . Volgens mij moet ik dat dan doen, vervolgens de referral gebruiken voor aanvraag voor mijn partner. Dan die van mij om laten zetten naar gratis partnerkaart? Krijg ik dan de kosten van 600,- terug?

14. anique

anique Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Net heel lang met de verzekering(axa) gebeld. zonder betaling met amex alleen verzekerd voor medische kosten. Wintersport valt hier ook onder.
    Er wordt geen coulgage regeling gegeven bij niet betalen amex. Andere jaren deden ze dit wel!!

Daarna heb ik amex gebeld, probleem bij hun neergelegd. Ze komen me tegemoet door 150 euro terug te storten van van kaarbijdrage:). Hier kan ik een doorlopende reisverzekering voor afsluiten.
    Goed opgelost door amex jammer van Axa.

15. anique

anique Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    13
    Bovenstaand over verzekering is niet meer anno dec 2019!! per reis even een melding maken bij de verzekering. Ze bekijken het per geval .

16. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Je krijgt naar rato een deel terug van de € 600.

17. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.228
    Trofeepunten:
    223
    Mijn vrouw kreeg onderstaande mail. Ze heeft van P42 een soft landing naar gold gekregen. Mss dat het nu wel standaard is?

Welcome to your new Gold level, effective as of 1 March 2020. Because the XP on your counter was not enough in your last qualification period, your level will change. The more you explore, the more XP you gain, the faster you move up again!

Max2000 en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben bezig met het plannen van een reis en ik vroeg me af of iemand een overzicht heeft van OTA's waarbij je zonder kosten kan betalen met Amex.

En als er geen overzicht is: zijn er OTA's die jullie voorkeur hebben?

19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Als ik niet direct bij KLM of een andere airline boek, kijk ik via Skyscanner naar andere OTAs. In Skyscanner tarieven zitten boekingskosten al inbegrepen en die zijn vaak een stuk lager via Skyscanner dan wanneer je direct naar een OTA gaat. De OTAs waar ik Amex gebruikt heb zonder noemenswaardige extra kosten (t.o.v. tarieven van andere OTAs destijds) zijn Budgetair, Travel2be, Travelgenio, kiwi.com, lastminute.com.

Een andere goede tip is ook om via momondo.nl je tickets te vergelijken. Werkt iets minder goed dan Skyscanner, maar je kunt er in het keuzemenu voor kiezen om Amex als betaalmiddel te gebruiken; dan krijg je prijzen van OTAs inclusief Amexkosten!

upload_2020-1-11_21-8-51.png

Momondo heeft een minder prettige zoekfunctie dan Google Flights of Skyscanner, maar is wel een goede tip voor als je je Amex wil gebruiken om punten te sparen of de reisverzekering te laten gelden.

Peter14, 7Dave, FritsJ en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor de tips!

Deel Deze Pagina