FB Platinum. Wat mag je verwachten?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door axtg, 7 mrt 2019.

  1. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dat is dus 2x Champagne en 2x karige drank :p
     
    beuse242 en lloydje33 vinden dit leuk.
  2. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Wat ook grappig is; de Schengen lounges op CDG hebben cava of prosecco, terwijl de andere lounges wel champagne hebben ;)
     
  3. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Overigens nog wel een compliment aan de gate-crew van de vlucht naar Panama, ik had sowieso al een plek toegewezen gekregen in Economy Comfort vanwege de automatische stoelkeuze bij platinum, mijn maat (die weigerde bij te lappen :p) kreeg een hele rij Economy toegewezen in een nagenoeg vol vliegtuig. Dat was bijzonder netjes.

    Wel jammer dat na ongeveer 30 minuten in de vlucht een pax van EC+ naast hem kwam zitten omdat hij de Oostblokkers (die zowel EC+ als BC zaten) niet meer trok die volle bak aan het zuipen waren.
     
  4. Arturas

    Arturas Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Nooit met naam aangesproken of erkenning gekregen van KLM voor mijn platinum status. Bij Aeroflot ( zelfs toen ik nog Gold was) kwam elke keer stewardess om te bedanken voor vliegen met ze en was altijd aangesproken met mijn achternaam....Ook voor maaltijd keuze komen ze vragen wat ik wou (in economy) om te zorgen dat keuze nog beschikbaar is( nog steeds warm maaltijd voor AMS-SVO). Vond netjes, dat ze zelfs status van andere skyteam lid waarderen.... Bij Delta komt ook iemand altijd begroeten en bedanken voor business... en soms doen ze extraatjes ( zie foto) die niks voor ze kosten maar toch heel positief overkomen...
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Grouchy, Daeni, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.225
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb gister vluchten geboekt voor mijn vriendin en mij (ik plat, zei explorer) en de plat lijn gebeld voor stoelselectie, de vriendelijke dame van de Plat lijn heeft ons meteen op twee vrije "betaalde" stoelen gezet zonder daar iets voor te rekenen voor mijn vriendin. Erg netjes vond ik dat.
     
    Roberto, Thijsk, Daeni en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat vind dan heel netjes idd. Toen ik voor mezelf en dochter boekte, kon ik meer stoelen kiezen dan zij. Ik wilde op rij 2 of 3, maar voor dochter kon ik deze niet kiezen en de dame van de plat lijn zei dat ze daar niets aan kon doen. Bij de check in bleek de stoel naast mij uiteindelijk aan een ipb-er te zijn gegeven, ondanks dat ik toch zeker 6 uur eerder kon inchecken dan hij. Vraag me niet hoe dat dan weer kan.
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Rij 2 of 3 lijkt me economy comfort als het een KLM-vlucht was? Die worden niet weggegeven aan Explorer denk ik.

    Heb wel eerder gehad wat @Godenzoon14 beschrijft, voor reguliere stoelen. Die kosten normaal ook 20 euro of meer als je ze wil reserveren voor explorers, maar worden gratis uitgegeven 30 uur voor de vlucht.
     
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Nee, was in business, maar er is dus blijkbaar verschil of je plat of silver bent als het gaat om stoelen keuze.
     
  9. Desflyer

    Desflyer Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    25
    Trofeepunten:
    13
    Zowaar weer eens iets: FA was vergeten EBC gordijn naar voren te halen en moest dat doen toen ik al zat op rij 3. (In EC) Geen big deal gebeurde me laatst ook al eens. Maar halverwege de vlucht kwam ze me bij naam excuses aanbieden (ik gaf aan dat t totaal geen punt was) en bood me een EBC maaltijd aan die ik uiteraard in ontvangst nam

    Zeer vriendelijke actie.
     
    Carel1 en VinceG vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina