FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. dvddvd

dvddvd Blue Tier

Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    aj aj, stand is 295XP en geen vluchten meer voor dit jaar, wat kan ik er aan doen om nog 5XP bijeen te harken voor 31/12, zonder een vlucht te maken :(. Is dat mogelijk.

2. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Als je Amex kaart hebt, die upgraden? Maar mogelijk posten de XP niet voor einde van het jaar. XP krijg je verder alleen door te vliegen, zou toch kijken naar een vlucht. Desnoods met KLM naar DUS of BRU en meteen terug of zelfs met trein direct na landen terug.

3. ErikBenjamin

ErikBenjamin Silver Member

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Wat er ook gebeurt, laat je Flying Blue Platinum sowieso niet verlopen :) Geen idee of je in de running bent voor Platinum4life maar als je terug gaat naar Gold kan je opnieuw beginnen!

4. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Dit gaat lastig worden, als het 1XP is willen ze het wel eens door de vingers zien.

Anders pak je toch een goedkoop retourtje AMS-BRU, is in het weekend van de 29e, 159€.

https://goo.gl/flights/jspGR

Of via deze link

5. dvddvd

dvddvd Blue Tier

Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Thanks. Ga wel even FB bellen of ze iets kunnen betekenen, niet geschoten is altijd mis. Dit zou mijn 4e jaar Platinum worden.

6. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Same day retour madrid kan ook voor 159 op 24dec

7. ErikBenjamin

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Sowieso een vlucht pakken de komende weken als het niet lukt met bellen. Dat ga je niet laten verlopen :D

8. ErikBenjamin

Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Update? :)

9. dvddvd

dvddvd Blue Tier

Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Update:
    Ik heb de Platinum lijn gebeld en die gaven mij aan dat tot 2XP tekort ze die toekennen. 5XP hangt af van je vliegverleden en wat er al voor januari staat gepland. Ik moest daarvoor begin januari terugbellen.
    Beetje tricky als ze het niet toekennen, dilemma :confused:
    Ook omdat ik eigenlijk geen tijd meer heb om een vlucht in te plannen voor 31/12.
    Finger crossed dus.

lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  10. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik zou het risico niet nemen en als je maar even de tijd hebt een same day return boeken. 4 jaar Platinum weggooien is echt zonde.

MVA20, lloydje33, Ambtenaruh en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Jurian

Jurian Blue Tier

Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Je kan nog op 31 dec een same day return doen DUS - MAD met Air Europa voor 126 euro. Boekt in P.
    Dan ben je ook nog op tijd thuis voor het vuurwerk.

https://goo.gl/flights/GyhE6

Of op zaterdag 29 dec een same day return AMS - BHX met KLM voor 177 euro.

https://goo.gl/flights/3wRrg

Flying doc, MVA20 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  12. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Als je voor 1 januari niet genoeg vluchten maakt, heb je toch nog tot 31 maart je status? Als je dan voor die datum 300 XP haalt ben je weer 12+3 maanden platinum. Of zie ik iets over het oog?

13. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
    Hoogstens dat als je in een jaar al moeite met 300XP hebt, het in 3 maanden helemaal lastig wordt ;)

VinceG, Daeni en Carel1 vinden dit leuk.
  14. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Extra voordelen van platinum zijn de platinum servicelijn en gratis economy comfort. Als je op 295 XP blijft, val je op 1-1 terug naar gold met behoud van 115 XP. Tot en met 31 maart blijf je platinum behouden, terwijl je die maanden alweer spaart voor je totale XP’s in 2019. Wellicht ben je met je huidige spaartempo in de zomer weer platinum.
    I.p.v. 150 euro voor een mileage run voor tickets die je niet nodig hebt, kun je daar in de overbruggingsperiode je economy comfort stoelen van betalen (50% korting als gold). Rest alleen dat je geen recht hebt op de platinum servicelijn, maar je hebt het nummer nog dus wie weet valt ook daar een mouw aan te passen als het om een paar telefoontjes gaat?

MVA20 vindt dit leuk.
  15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Maar @dvddvd is dan wel 4 jaar Platinum kwijt.

16. MVA20

MVA20 Silver Member

Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Zoals @arjen05 zegt, houd je nog 115 XP over per 1 januari. Dit betekent dus dat je nog 'maar' 185 XP nodig hebt om weer Platinum te worden. Twee long-haul business class tripjes met een overstap in CDG en je bent er.

Ik weet alleen niet wat de gevolgen voor Platinum for life zijn als je voor 31 maart alweer Platinum wordt. Technisch gezien blijf je dan natuurlijk al die tijd gewoon Platinum.

17. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.398
    Trofeepunten:
    508
    Ja, heel fair punt. En daar valt nooit rationeel naar te kijken, want het is lastig inschatten of je nog tot en met 2024 minimaal 298 XP per jaar gaat halen.. In dat perspectief is 150 euro een kleine investering..

Afhankelijk van waar @dvddvd woont en gezien tijd zijn restrictie is, zou een goedkoop retourtje BRU of DUS een optie zijn, en dan om tijd te sparen in de eerste trein terug naar NL stappen. Heel efficient als je in bijv. Brabant, Zeeland, Limburg, Gelderland woont. Beide luchthavens zijn goed bereikbaar met OV.

Ik zie de hele goedkope retourtjes van hierboven niet meer 1-2-3, maar je kunt betaalbaar een retourtje BRU-XXX of DUS-XXX met eindstation of overstap in AMS boeken, met de thalys of gewone trein naar die luchthaven gaan, in AMS eruit en de andere vluchten laten vervallen, dan heb je 5 XP binnen. Met name vertrekdatum 31-12 heeft nog wat opties.

Daan3 vindt dit leuk.
  18. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Doe maar gold worden, dan is mijn plat relatief meer waard ;-)

Mikey, Ties en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  19. dvddvd

dvddvd Blue Tier

Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Ik woon in de buurt van Schiphol, maar het ontbreekt mij aan de tijd voor 31/12. Dat is voor mij helaas niet anders. Natuurlijk zeker zonde als ik Plat niet kan behouden.
    Wel bedankt allemaal voor het meedenken en opties aandragen, zeer gewaardeerd!
    Ik houd jullie op de hoogte of het gaat lukken met de FB line na 1 januari.

beuse242, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  20. Mikey

Mikey Blue Tier

Leuk Bevonden:
    293
    Trofeepunten:
    63
    Iemand nog een leuke same day return in de aanbieding deze week ? Beetje betaalbaar ? Max XP natuurlijk :cool::p

Jurian vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina