FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Carl

    Carl Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    TLV klinkt nog best interessant. Hierbij 90 XP voor onder 700. Heeft iemand ervaring hoe snel het gaat op TLV? Zou 1 uur en 55 minuten genoeg tijd zijn om weer terug te gaan?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Carl

    Carl Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Gekeken naar de tijd, zou het eigenlijk gewoon mogelijk moeten zijn om in de terminal te blijven. Waarschijnlijk is het precies hetzelfde vliegtuig dat weer terug gaat naar rome?
     
  3. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Je kunt naar Caïro met een Joon A340 in PE voor rond de 650 euro. Parijs-Caïro is precies 2000 mijl volgens gcmap. Vertrek is gewoon vanaf Amsterdam. Ik weet niet of je met "medium haul" op zoek met naar wat anders dan telkens weer een narrowbody business class vluchtje, of naar de beste €/XP ratio. Dit is geen XP-knaller, maar wel weer eens wat anders dan steeds die Europese narrow-body business class.

    Volgens mij wordt CDG-TLV ook met een narrow-body uitgevoerd. Vergeet ook niet dat security in Israel een dingetje is. Je krijgt bij het inchecken een soort risicoprofiel op je bp, en op basis daarvan houden ze bij security een interview. Met een same day return of 1 nachtje in Tel Aviv kan dat wel eens een vervelend gesprekje worden.

    Ook weet ik niet of je wel eens in een Arabisch land bent geweest, maar dat zou nog wel eens lastig kunnen worden in TLV. En omgekeerd doen ze in Arabische landen weer lastig als je een Israelische paspoortstempel hebt. Dus reken op de kosten voor een tweede paspoort bij een bezoekje aan het Midden-Oosten (als je daar zin in hebt).
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  4. Carl

    Carl Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Maar heb je dat gedoe ook als je gewoon bij de gate blijft? Dus niet het vliegveld uitgaat? Geen bagage en check in kan online.
     
  5. LeidenHub

    LeidenHub Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Ik vind TLV geen vliegveld om hier risico mee te nemen, en de Israëlische veiligheidsdienst lijkt me ook niet een organisatie die van van grapjes houdt zoals niet door de douane gaan.

    Ik was er vorig jaar voor een huwelijk en zowel op de heen- als terugweg was de beveiliging uitermate 'secuur' met gedetailleerde vragen. De enige reden dat we op de terugweg enigszins snel door de check gingen was dat we met Israëliërs terugvlogen die het woord voerden. Over waar we waren geweest wilden ze alsnog ongeveer van dag tot dag weten.

    Zo'n korte tijd tussen je heen- en terugvlucht lijkt me nou precies iets wat ze afwijkend vinden en een goede aanleiding om eens even 3 uur met je om de tafel te gaan zitten in een hokje zonder ramen.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  6. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Leuke tips allemaal :) dank.
    Voorlopig AMS-CDG-MAD maar weer eens geboekt :(
    Cairo ga ik nog even uitchecken.
    TLV tricky idd mbt security , heb ik geeneens aan gedacht :p
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    AMS-TFN met UX of AZ op momondo vanaf 480,- AZ is met overnachting en UX met A330 mogelijk. Levert, als je oplet meer miles op ook. UX checken, ik weet niet of alle tarieven XP’s en miles geven.
     
  8. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    1. Stempel arabisch land is waarschijnlijk een '5' als 1e cijfer.
    2. Op TLV krijg je een losse papieren 'slip', geen stempel. Dus dat is geen probleem.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    Leuke run! Y tickets richting canarische eilanden zijn meestal ook niet goedkoop. Mooi te combineren met wat winterzon.
     
  10. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Heb je een voorbeeldje van de vlucht voor 480, want ik kan enkel vanaf 512 vinden?
     
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    En Athene is ook een optie onder de 500

    7FFE54E0-2792-4A5D-9912-DC443E9F9058.jpeg
     
  13. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Ik doe de AF VIL BC run morgen. Weet iemand hoe ik de stoelen op de Airbaltic vluchten kan selecteren? Kan niet via AF/KL website.
     
  14. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Via airfrance proberen? Of even bellen met FB?
    Veel plezier, ik ga dezelfde run na kerst nog doen.
     
  15. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Stoelselectie? Heb daarvoor in het verleden Airbaltic gebeld.
     
  16. Spamm3r

    Spamm3r Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    TLV is ook niet mijn favoriete vliegveld. Al je foto's en filmpjes laten zien (meerdere keren) die op je mobiel / camera staan en over elk plaatje een vraag krijgen. VDA is nog erger overigens (jeej voor werktripjes), zelfs als je gehaald en gebracht wordt door locals.

    Overigens kan je een stempel op een los blaadje krijgen, aanrader (net als met elk olielanden visum) als je nog eens naar de US of A gaat zonder gelijk neergeknuppeld te worden door de TSA als je net uitstapt. :)

    Jammer dat de prijzen zo hoog zijn rond de kerst voor leuke runs.
     
  17. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Deze bijlage geeft een foutmelding?
     
  18. Thanh

    Thanh Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    62
    Trofeepunten:
    28
    Kan evt ook bij je bezoek in de KLM Lounge
     
  19. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Morgen AMS-CDG-TXL en dinsdag terug. Op bezoek bij een goede vriend en gelijk 60XP en 2020miles binnenhalen. Voor mij eerste keer businessclass.
     
    Ambtenaruh, beuse242 en Carel1 vinden dit leuk.
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Heb ik afgelopen weekend gedaan. Lekker aan de champagne!!
     
    Ambtenaruh en HarmDommisse vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina