FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

1. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Oeh. Deze gaat vanavond in de groep gegooid worden :D

Die positionering valt mij goed mee, en sluit lekker aan qua tijden (alleen heen paar uurtjes w8en op DUS, of pak je die pas om 13:55 land?) Ivm meestal vervoer met bus van vliegtuig naar terminal zou ik eerder voor de vroege vlucht gaan.

Als ambtenaar moet ik nog wel 2 daagjes weg kunnen :rolleyes:

Flying doc vindt dit leuk.
  2. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Ik pak dan inderdaad de vroege, dan spendeer ik wel een paar uurtjes in de lounge daar :)

Ik heb dit jaar tegen die tijd al 48 vrije dagen gehad (alle dagen eromheen werk ik wel, ondernemer met mijn ouders & broer samen) en mijn broer begon laatst al een beetje te steigeren omdat hij het aantal vrij dagen scheef vond gaan, dus vandaar even kijken of het lukt, het is dan wel een extreem rustige periode :rolleyes:

3. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Nouja, op 365 dagen in een jaar er 48 vrij hebben vind ik persoonlijk wel meevallen...

Ik had juist die andere vluchten gepakt zodat ik een nacht extra hotel moest boeken maar dat ik niet helemaal gebroken terug kom :)

Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.762
    Trofeepunten:
    253
    Ow.... je hebt ook de weekenden meegenomen? :eek::confused: Damn
    Is denk ik ook een betere optie

5. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Wij verhuren appartementen aan toeristen, dus elke dag komen er wel een aantal leeg, en ook weer mensen inchecken, dus in tegenstelling tot de gemiddelde Nederlander, heb ik niet 52 weekenden + 5 weken vakantie, maar dit compenseert deels wel weer in de vrijheid en vrije tijd door de weeks...

lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. Freek

Freek Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Net mijn trip van Berlijn naar Tel Aviv geboekt. 2 volle dagen Tel Aviv in het weekend en 79 punten, prima!
    Wel echt fijn van het XP systeem dat nu punten over de limit gewoon worden overgezet!

Ambtenaruh, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  7. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Klinkt goed, veel plezier alvast.

Overigens was dat met Level miles toch ook al voor Elite+ members dacht ik....?

8. Sandor

Sandor Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.223
    Trofeepunten:
    428
    Yup, dat was al.

9. E**

E** Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Hoe kan je achterhalen voordat je de vlucht boekt hoeveel XP's je krijgt?

10. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.720
    Trofeepunten:
    523
  11. Freek

Freek Newbie

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    18
    Miles inderdaad wel maar ik kwalificeer altijd op segmenten en die werden helaas niet meegenomen naar het volgende jaar.. XP dan weer wel.

12. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
  13. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Zucht, probeer ik een BC XP run te boeken via de AF.nl site kan ik netjes mijn vluchten selecteren en komen er nette prijzen naar boven. Echter op het moment dat je wil gaan betalen dan komt er een foutmelding.

Bellen met de Platinum service line. Kunnen ze daar de fare niet vinden en gaat de prijs omhoog, soms met flinke bedragen (factor 2 ook al te horen gekregen). En geloof me ik heb behoorlijk veel verschillende vlucht combinaties geprobeerd en ook veel verschillende data inclusief ruim in de toekomst. Zo frustrerend, sorry mijnheer kunnen wij niets aan doen. (moet ook frustrerend zijn voor de Plat service line medewerkers). Heb een klacht neergelegd maar of daar serieus iets mee gedaan gaat worden vraag ik me af.

14. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Gaat dit toevallig over BC fares naar TLV?

15. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Nope naar MAD

16. Wilcoleone

Wilcoleone Blue Tier

Leuk Bevonden:
    185
    Trofeepunten:
    43
    Hmm niet aan gedacht, zal de volgende keer dat nummer eens opzoeken. Thanks!

17. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Dit werkt bij mij in de app (en ook op de KLM site) nog niet altijd goed. Heb in december BRU-JFK-BRU staan. Eerst gaf de app keurig een aantal miles en 20xp aan, nu staat er helemaal niks meer terwijl het bij de overige geboekte vluchten er nog wel keurig staat.

18. Godenzoon14

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Heb je toevallig een (of meerdere) legs geupgrade? Dit is namelijk bij 1 trip van mij ook het geval en ik denk dat het te maken heeft met het feit dat ik de TATL legs heb geupgrade met miles.

beuse242 vindt dit leuk.
  19. beuse242

beuse242 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb precies hetzelfde ervaren. Zodra je geboekt hebt en je doet aanpassingen of je gaat upgraden, dan is de app in de war zeg maar.

20. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    203
    Het betreft reguliere vluchten in economy, geen sprake van upgrades. Al hoop ik wel dat ik van Delta de upgrade naar comfort+ krijg, waar ik op basis van mijn FB-status een gratis request voor kon doen.

Bij mijn eerdere boeking AMS-LAX-HNL, KOA-LAX-SFO-AMS gaf de app vooraf ook voortdurend een ander aantal miles en xp's aan dat ik zou krijgen. Als laatste gaf de app aan dat ik 21934 miles en 90xp zou krijgen. Inmiddels de vluchten gemaakt en heb nu 27989 miles en 84xp gekregen (LAX-SFO ontbreekt nog). 90XP zou moeten kloppen, maar het aantal gekregen miles wijkt behoorlijk af van wat de app vooraf uiteindelijk aangaf.

Daeni en beuse242 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina