FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Mijn echtgenote.
     
  2. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand of die BLL/TRF tickets nog ergens te boeken zijn? Ik kan ze zo 1-2-3 niet vinden...

    Thanks!

    Edit: BLL heb ik inmiddels wel gevonden! Was op zoek naar 6 segmenten, maar zijn er 5: DUS-CDG-AMS-BLL-CDG-DUS. Klopt dat?
     
  3. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Heb je daar een linkje van? Ik ben ook nog geïnteresseerd.
     
  4. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Check een OTA, of ga via google/flights door naar de AF site met het linkje...
     
    lloydje33, jphorn en DutchFrequentFlyer vinden dit leuk.
  5. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    https://wwws.airfrance.nl/search/summary?pax=1:0:0:0:0:0:0:0&cabinClass=BUSINESS&activeConnection=1&connections=DUS:A:20201017@0910:AF1307:Z:ZS50OBNB:BUSINESS>CDG:C:20201017@1220:AF1740:Z:ZS50OBNB:BUSINESS>AMS:C:20201017@1645:AF8254:Z:ZS50OBNB:BUSINESS>BLL:A-BLL:A:20201018@0715:AF1765:O:OS50OBNB:BUSINESS>CDG:C:20201018@1230:AF1506:O:OS50OBNB:BUSINESS>DUS:A&bookingFlow=LEISURE

    En hier met 6 segmenten: https://www.google.com/flights?hl=n...;e:1;sc:b;sd:1;t:b;sp:2.EUR.49982*2.EUR.56881


    Thanks! Google flights was de oplossing inderdaad. Had eerder andere kayak/scyscanner geprobeerd, maar daar kwam-ie niet bovendrijven.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2020
    jphorn en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Roberto, MRB, beuse242 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Leuk, bedankt voor de tip/ info. Ik sta op het punt om Krakau te boeken (DUS-CDG-AMS-KRK)
     
    MRB, lloydje33 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  8. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Krakau is een leuke (oude) stad dus als je een extra nacht kunt inplannen zou ik dat zeker doen.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  9. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Krakau is een leuke stad.
    Omdat Polen code geel is, ben ik een paar weken geleden voor 8 dagen geweest.
    En nu weekendje Krakau zit er voor me weer op, helaas. Ik zit nu in ICE richting Amsterdam.
    Krakau is leuk, gezellig, je kunt lekker eten en drinken,..... en niet onbelangrijk...Uber super top hier, je kunt zelf van en naar de luchthaven met Uber, cheap. Auto huren is hier ook cheap, wil je liever met de bus....FlixBus gaan naar diverse plaatsen.
    Lounge is open en rustig. Ook in CDG 2F is de lounge open, alleen in DUS is gesloten.
    In de winter kun je ook van Krakau naar zakopane gaan, weekendje skiën bijvoorbeeld. Maar in Krakau zelf zijn er ook genoeg leuke dingen te zien.
     
    VinceG, Carel1 en beuse242 vinden dit leuk.
  10. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Thanks. Ik mis het vliegen, dus ik ben ook bezig mijn rondkijken naar een leuke trip. Nog nooit in Krakau geweest dus ik neem deze mee in mijn keuze :)
     
    beuse242 en lloydje33 vinden dit leuk.
  11. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Het kostte bijna mijn hele middag en avond vanwege een nog in te wisselen Coronavoucher, maar het is eindelijk gelukt om via de Duitse (!) KLM boekingslijn DUS-CDG-AMS-KRK-AMS-CDG-DUS te boeken voor 13/11-15/11 Dank @DutchFrequentFlyer voor de originele link naar Billund en @DirkOnTour voor de Krakau suggestie! Mooie 180XP run zo. Dat schiet lekker op naar Platinum (net Gold geworden)
     
    Godenzoon14, beuse242, DirkOnTour en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Nice! Ik ook gewoon boekbaar via de Air France website (via google flights). 528 euro.
     
    Ambtenaruh, beuse242 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  13. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Nog een aanvullende meer algemene vraag over de XP run die ik voor november geboekt heb. Die start en eindigt in DUS. Weet iemand hoe het dan zit met de Corona-inreisbeperkingen? (even ervan uitgaande dat de situatie in november nog steeds zo geldt als nu). Wij wonen nl. in Amsterdam en reizen met de auto direct naar DUS, maar ik heb geen idee of de verplichte PCR-test dan ook geldt en hoe daar überhaupt op Dusseldorf Airport op gecontroleerd wordt. Iemand al ervaring hiermee?

    Van nederlandwereldwijd.nl
     
  14. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Als je op doorreis bent geldt dat niet volgens mij. Geen probleem dus als je niet in Duitsland blijft.
     
  15. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb onze XP run (DUS-KRK via CDG en AMS) voor volgend weekend zojuist gecanceld. De kans dat je twee keer moet testen is groot en die kosten zijn meer dan het ticket gekost heeft. Gelukkig full refund gekregen via Duitse OTA.
     
  16. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Wat noem je een grote kans?
    Denk dat de kans op 2 keer testen hooguit 1-5% is.
     
  17. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ik las op de website van het Duitse RIVM dat je een negatieve testuitslag moet kunnen overleggen die minimaal 48 uur oud is. Als je vrijdag vertrekt en maandag terug gaat dan is er dus een kans dat je twee keer moet testen. Ook op doorreis las ik en, als je vliegt, vluchten vanuit Nederland worden als risicovlucht gezien. Met de auto of de trein, daar heb ik geen ervaring mee. Anyway, wij hebben de keuze gemaakt om de refund te pakken want ik zou vet balen als je om deze reden je vlucht mist en geen refund meer kunt pakken. Misschien op een later moment weer proberen. Het is niet anders.
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Vorige week zaterdag gevlogen vanaf Dusseldorf naar Istanbul. Transitverkeer is uitgezonderd van deze verplichte PCR test als je Duitsland echt zo snel mogelijk verlaat en je aan de overige Corona regels houdt.

    Geen enkele vraag gehad. (En ik had nog wel zo netjes gegevens mee van een adres in een 'veilige' provincie). Terug overigens direct op Nederland, dus geen ervaring hiermee. Voor Duitsland moet je bij vertrek van een aantal landen naar Duitsland een negatieve PCR test kunnen overleggen van maximaal 48 uur oud voordat je mag inchecken en dus aan boord kunt.
     
    beuse242 en jphorn vinden dit leuk.
  19. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Bedankt voor alle bijdragen tot dusver. We vliegen pas half november en als het coronavirus ons een ding leert is dat alles een week later alweer anders kan zijn. En anders laten we ons toch maar testen. Ik zal KLM tegen die tijd ook nog even vragen.

    De terugreis maak ik mij minder druk om.
     
  20. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Deze of volgende maand een XP run (120) via CDG naar Florence. Lang weekend en verblijf in Grand Minerva Hotel, mooie deal via Amex travel. Wordt mijn eerste keer in Florence, iemand nog leuke tips?
     
    beuse242 en Daan3 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina