FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Hastamanana, 11 sep 2014.

  1. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Vanuit got kan je via cdg heel europa bereiken voor 4-500€. Levert 120xp op met de promo. Je kan vast ook got ams cdg xx vinden voor 180xp.
     
    Sky93 vindt dit leuk.
  2. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Je kan ook leuke run doen vanaf GOT, bijv. GOT - AMS - CDG - BGO en terug. €500 voor 180XP en maar 1 nachtje van huis.

    Voorbeeld boekingslink
     
    Sky93 vindt dit leuk.
  3. Sky93

    Sky93 Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Kijk, hier kan ik meteen al wat mee! Thanks!
     
  4. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Thuis slapen is goedkoper.
     
  5. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    true, but.... welke optie heb jij dan om in 1 weekend, voor 500 euro, 180XP te behalen? Als je 2 dagen vliegt met een direct turn, dan kom je op +/- 830 euro uit, als je routes kan vinden, voor 240 XP voor die prijs.

    830/240 = 3.45 euro per XP
    500/180 = 2.77 euro per XP

    Stel, hotel is 100 euro

    600/180 = 3.33 euro per XP .... valt dus wel mee hoeveel goedkoper de thuisovernachting is (je geeft immers ook meer geld uit aan vliegen, voor hetzelfde doel)... Alleen heb je bij het thuis overnachten wel 60 XP meer, ook meer kans op problemen qua aansluiting (en wellicht de 2e dag missen), meer kans op een cashback onder het EU recht, meer reistijd... Al met al een leuke afweging die je kan maken (als je op 2 opeenvolgende dagen een same day return run voor 120 XP kan vinden voor +/- 415 per run).
     
    lloydje33, beuse242 en Thijsk vinden dit leuk.
  6. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Je vergeet ook nog even de kosten en tijd van de transfer tussen thuis en Schiphol mee te nemen in de berekening ;)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. r0gerthis

    r0gerthis Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb volgend weekend LHR-CDG-AMS-CDG-LHR geboekt voor ongv £400.. moet in NL zijn en dacht, waarom niet.. 120xp, geen gekke prijs.

    Ben er inmiddels wel achter dat AFKL geen lounge heeft op LHR T2 (tijdelijke terminal) en volgens mij doet AF ook geen maaltijden op hele korten vluchten (LHR, AMS, ....)... we gaan 't zien
     
    Miya en beuse242 vinden dit leuk.
  8. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Toch niet zo achterlijk.....?
     
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik bedoel te zeggen dat je zelf bepaalt of je alles op één dag vliegt of dat je ergens een nachtelijke overstap inplant.

    Overigens verwacht ik geen EU 261 compensatie tijdens Covid.
     
  10. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Ja dat krijg je als je in de provincie gaat wonen :p:D
     
    beuse242, jasperR, Javadest en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Hi all,

    Iemand nog een leuke XP run tip, liefst vanaf AMS, maar omliggend is ook prima. Liefst niet in september, maar verder heel flexibel qua totale reisduur en data. Overnachting(en) geen bezwaar. Mag ook Business zijn, maar moet niet te gek (€€€) worden. Verder uiteraard rekening houdend met de huidige Corona-beperkingen, dus landen waar we niet in mogen, quarantaine nodig is of waar 1000 documenten voor nodig zijn heeft niet zoveel zin ;-)

    Mijn partner en ik zijn beiden nu Silver. Ik kom voor dit jaar nu uit op 114XP (incl. 30XP AmEx mid-december) en mijn partner op 60XP. Voor haar wordt het denk ik te lastig om nog naar Gold te komen, maar voor mij zou mogelijk zelfs Platinum nog haalbaar zijn met een heel goede run? (of meerdere)

    Ik heb zelf al heel veel geprobeerd te zoeken met Google Flights, maar kom er niet goed uit en ben ook niet zo bekend nog met alle trucjes :rolleyes:
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ja, graag!
     
    Javadest, Godenzoon14 en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  13. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    De bekende overstappen in Parijs in businessclass naar veel Europese bestemmingen is nu met de promo al 120xp. Voor jou is dat dus Goud en je partner moet dan nog 100xp vliegen. Kost je rond de 400-500. Platinum kun je pas halen als je goud hebt. dan staat je teller weer op 0 en moet je 300 halen. Oh en je partner ook een amex dan krijgt ze nog 30xp er bij.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  14. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Aha. Dat wist ik niet. Je kunt dus niet vanuit Zilver direct naar Platinum in een reis? (met meer segmenten uiteraard).
     
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Je teller gaat niet naar 0, maar het aantal XP voor statussen die je behaalt, wordt afgetrokken van je saldo. Dus als je van silver naar platinum gaat, wordt er eerst 180 voor gold in mindering gebracht, als je er daarna 300 hebt, word je platinum. Dus 480 XP vanuit silver.
     
    Ambtenaruh en jphorn vinden dit leuk.
  16. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Thanks. Dat ga ik dit jaar niet meer halen :eek:

    Even voor de zekerheid: reizen die je boekt en betaalt met eerder ontvangen vouchers tellen wel gewoon weer mee voor XP toch?
     
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Yes, mits Skyteam. Als je op miles boekt niet, vouchers wel.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  18. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Top. Dank allen!

    Voor de geïnteresseerden. Dit zijn nu even de kandidaten (weekend 26-9/27-9)
    1. AMS-CDG-ARN (€433, favoriet)
    2. AMS-CDG-LIS (€473, maar oranje reisadvies nog)
    3. AMS-CDG-CPG (€433, maar zijn we al keer geweest - wel gunstiger tijdstippen)
    We hebben nog twee €372,- vouchers van AMS-JFK april '20, dus dat wordt uiteindelijk ~€55,- pp bijbetalen (ex transfer en hotelkosten)
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Dan komt je partner precies op gold uit :)

    Edit: O Nee sorry verkeerd gerekend :D
     
  20. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Ik mis de AMS CDG POLEN
     
    jphorn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina