FB AMEX integreren in het dagelijkse leven (voor iedere betaalde euro een punt verdienen)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door naruto, 17 apr 2016.

  1. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Oh vreemd, kon altijd wel namelijk. Misschien dat ze de optie hebben weggehaald ivm de kosten bij Paypal. Beetje jammer
     
  2. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Via e-mail weer een leuke "Besteed 10 euro en krijg 5 euro terug" actie bij onze vrienden van American Express. Dit keer voor Trekpleister en/of Kruidvat. Registratie vooraf via de link in de e-mail is dus nodig.

     

    Bijgevoegde bestanden:

    lloydje33, Carel1 en Bjorn vinden dit leuk.
  3. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Blijkbaar komen de AMEX mails weer niet aan.. Ondanks dat alle instellingen goed staan op de website, mis ik deze promoties :(
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb deze promo wel gehad op mijn Geen Amex maar weer niet op de fb gold... Hij staat overigens ook nog niet in de experience app.
     
    Amsterdam en Bjorn vinden dit leuk.
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Je bent niet de enige ;
     
  6. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    840
    Trofeepunten:
    348
    Vreemd, hier wel 'gewoon' ontvangen (gmail account). Amex FB gold.
     
  7. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ik ga volgende week maar eens bellen. Niet dat ik wakker lig van €5, maar toch vervelend dat ik alle leuke mails van AMEX mis
     
  8. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Hallo Bjorn,

    Ik heb dat ook een tijd gehad. gebeld met Amex en zij hebben het ingesteld in het systeem. Nu krijg ik alle mails en hoef ik ook niet meer apart aan te melden voor acties (krijg dan de melding: u bent al geregistreerd voor deze actie).
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Even een update hierover (gebeld met ledenservice), Aanmelden kan alleen via de link, mocht je die niet gehad hebben dan even bellen. Echter probeerde de medewerker het bij mijn fb gold en was de actie vol. Daardoor kreeg ik 5 euro gecrediteerd op mijn kaart. Nette gesture!

    De Kruidvat actie geldt overigens ook voor de FB kaarten, dit in tegenstelling tot de cashbacks op de platinum en gold card zoals genoemd in dit topic.

    Echter vertelde de dame mij ook dat er iets met FB zit aan te komen doordat deze nog geen acties heeft gehad en ik merkte aan de toon dat er veel kaarthouders zijn die opzeggen. Ik kreeg namelijk nog een downgrade verhaaltje te horen..
     
  10. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Dat werd inderdaad ook wel eens tijd. Ze hebben nog werkelijk niks gedaan voor loyale FB-gold klanten. In combinatie met de slechte acceptatie is het logisch dat mensen opzeggen.
     
    Thijsk, Carel1, Bjorn en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. TGV2

    TGV2 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Je zou het niet verwachten maar online accepteert Kruidvat Amex dan weer niet.
     
  12. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb me wel kunnen registreren voor de Kruidvat cashback, maar het filiaal waar ik betaalde accepteerde geen Amex.... waarschijnlijk een fout, want het filiaal staat wel in de lijst deelnemende winkels.
    Overigens heeft Amex in Duitsland nu heel veel cashback acties, ook met hotels, zoals 50€ terug bij Accor bij besteding van 350€. Ook veel hotels met extra MR punten bij een bepaalde minimum besteding.
     
    MoonJ, Thijsk, Bjorn en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Andere betalings backend dan in de winkels wellicht?
     
  14. luukk

    luukk Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Zojuist via dit thread earnonline van flyingblue ontdekt, dank hiervoor :)
    Zelf heb ik geen AMEX FB kaart, maar heeft iemand een idee of deze FB punten na een tijd verlopen? Anders kan ik namelijk via mijn normale AMEX mooi sparen voor eventuele aankopen met de FB punten.
    Alvast bedankt!
     
  15. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Hier geldt de normale geldigheidsduur van 24 maanden. Met een vlucht of een betaling met de FB amex verleng je ze weer.
     
    luukk vindt dit leuk.
  16. luukk

    luukk Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor je reactie.
    Bedoel je hiermee dat je een vlucht moet boeken met deze FB miles?
    Of kan een vlucht met "cash" boeken ook gewoon?
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Een vlucht maken is voldoende.
     
    Amsterdam, lloydje33 en luukk vinden dit leuk.
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand misschien een online adres waar je AH cadeaukaarten kunt kopen met Amex. Heb vandaag wat pogingen gedaan maar kwam steevast uit op sites van AH zelf waar je natuurlijk niet met Amex kunt betalen...
     
  19. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Onder het mom alle kleine beetjes helpen, als je bij de Jumbo boodschappen doet kan je koop zegels sparen (volle spaarkaart kost je 25€ aan zegels en levert je €26,- op = 4% rente) dit betaal je natuurlijk met je FB Amex voor extra miles :D en tot slot laat de spaarkaarten dan cash uitbetalen.
     
  20. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Vraagje: er werd hier geloof ik aangeraden om in non-Eurolanden met Mastercard te betalen en niet met Amex ivm de hoge kosten. Ik heb zowel De Bijenkorfcard als Amex FB Gold, en volgens een snelle Google search scheelt het 1% (1,5% vs 2,5%). Zoveel scheelt het dan toch niet? Dan krijg je in feite 1 cent per mile.

    Update: ik heb zojuist in Oslo betaald met ICS en kreeg daarna een mail van ICS waarin stond dat ze 2.5% opslag hebben berekend. Dus voortaan in het buitenland ook gewoon met Amex betalen!
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2021
    VinceG, MoonJ en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina