ik kreeg net een mail waaruit bleek dat een van de drie connecting vluchten is gedowngrade..Nu kan ik daar wel mee leven maar voor het gemak mogen wij nu voor die (eerste) vlucht maar 1 koffer meenemen ipv 2 per persoon..is dit normaal? moet ik nu echt gaan bijbetalen voor koffers omdat die ene vlucht gedowngrade is??
We hebben wel iets meer info nodig dan alleen dat één van de drie vluchten geannuleerd is, welke maatschappij? Route? Originele reisklasse en klasse na downgrade? Reden van de downgrade?
Betreft domestic segment, dus ATR 72 gek genoeg alleen de terugreis , de heenreis domestic blijft business. Het AF vluchtnummer is veranderd in RO. De ATR's hebben verplaatsbaar gordijntje dus moet niet moeilijk zijn... oorspronkelijke data: na de wijziging
Was geen annulering maar een downgrade (zie boven) van een segment zonder verdere mededelingen ik kreeg alleen een mail met nieuwe vluchtdata. Ik wacht nog op antwoord van KLM maar dat zal wel even duren ivm al die annuleringen vandaag. Kost me ook XP die downgrade?
Je zou nog eens de PNR bij Tarom kunnen invoeren. Viel me bij een paar tickets die do or AF/ KLM uitgegeven waren op dat ze Economy aangaven terwijl ze in Business/First geboekt waren. Dit was onder andere het geval bij Delta, Korean en Jet Airways.
Boekingsreferentiecode. Staat op je ticket. Als je op "manage my booking" bij Tarom klikt kun je 'm daar ook raadplegen.
Thx..ook op de Tarom site staat nu dat de IAS-OTP economy is. Ik heb inmiddels antwoord van KLM dat de koffers en XP blijven zoals de oorspronkelijke boeking. Dat is iig goed nieuws. Ik zou geen recht op compensatie hebben omdat die ene vlucht economy tijdens moment van omboeking duurder is dan de business ticket toen ik de reis boekte..Heel raar verhaal.
Oké, hier dus jouw antwoord op mijn vraag in het andere topic Ik vind het ook een vreemde reactie, in mijn ogen zouden ze moeten kijken naar het moment dat JIJ boekte, niet naar wanneer zij iets wijzigen. Ik ben benieuwd of er op IF mensen ervaring hiermee hebben.
Op het eerste gezicht lijkt het er gewoon op dat downgrade compensatie vereist is: https://insideflyer.nl/ec-261-rechten-denied-boarding-en-downgrade/ . Echter zal het misschien om enkele tientjes gaan, aangezien het bedrag pro rata naar de vluchtafstand en ticketprijs wordt bepaald.
Elk tientje is er een, we reizen met zijn tweeen dus dubbele tientjes. Maar ik krijg deze downgrade een week van te voren, niet bij inchecken/instappen. Heb ik dan ook die rechten?
Volgens klm moet ik deze link na de reis maar proberen: https://www.klm.com/travel/nl_nl/cu..._support/contact/ecomplaints_customercare.htm als ik zo kijk zit downgrade niet eens in de selectiemenu's.. De XP's zouden blijven zoals oorspronkelijke boeking..ik ben benieuwd of dat klopt en vanzelf goedkomt..
Een snelle berekening geeft aan dat het te claimen bedrag zo'n 2% is van de retourticketprijs. Het maakt niet uit wanneer je gedowngraded bent.