Interessante vraag
@Goldfly! Maar wat ik in het artikel heb geschreven klopt
. De goedkoopste enkele reis van Amsterdam naar New York die ik gevonden heb komt uit op € 159,90. De goedkoopste terugvlucht kost € 169,90. Dat is dus € 329,80 voor een retour. Maar het gaat hier om een reis van twee personen waardoor de totale kosten voor alleen de vlucht uitkomen op € 659,60.
Dan komen we bij de extra kosten. In het artikel heb ik geschreven dat de winnaars een retourvlucht in economy krijgen inclusief ruimbagage, stoelreservering en maaltijd. Toen ik mijn dummy boeking maakte zag ik dat het meenemen van een stuk ruimbagage € 35,- per persoon per enkele reis kost. De totale kosten komen dus op € 140,- voor twee personen retour. Vervolgens kun je een stoel uitkiezen voor € 35,- per persoon per vlucht. Dat is nogmaals € 140,-. Als laatste kun je nog een maaltijd uitkiezen die ook € 35,- per persoon per vlucht kost en wat in totaal weer uitkomt op nog een keer € 140,-! De totale kosten komen hierdoor op € 1.079,60.
Dat is het goedkoopste tarief wat ik heb kunnen vinden. Als de LowFare tarieven zijn uitverkocht kun je een duurder LowFare+ of Flex Tarief uitkiezen waardoor de totale kosten al gauw stijgen richting de € 1800.
Toegegeven, ik reis meestal alleen met handbagage dus die kosten zou ik zelf niet hebben
. Dat geldt echter niet voor iedereen en ik vind dat een airline geen prijs kan weggeven waar je later moet bijbetalen voor ruimbagage. Bij Norwegian mag je 10 kg handbagage meenemen op LowFare en LowFare+ tarieven, op Flex tarieven 15 kg. Voor een stoel zou ik heel misschien willen bijbetalen om bij elkaar te zitten en een maaltijd zou ik zeker niet overslaan op long-haul vluchten. Op mijn vlucht met Icelandair naar Canada een paar jaar geleden heb ik ook gewoon betaald voor een maaltijd.
Feit is dat de totale kosten voor twee personen kunnen uitkomen op een bedrag van € 1000 - € 1800 naar gelang de datum zij vliegen.
Klik om te vergroten...