Volgens mij ben je bij DL op basis van FB Gold vrijwel kansloos, tenzijn het domestic binnen de VS is. Je legt het namelijk af tegen de DL Elite, en meestal zit op intercontinentaal 1/5 van het vliegtuig vol met Medallion elites. Ik sta als Gold meestel ergens op plek 15 op de upgrade lijst. Maar zoals ik zei, domestic ben ik recentelijk geupgrade...
Wel typisch, mijn ervaring was dat toen ik gold was in 2013 eigenlijk altijd bij Delta werd geupgrade en als Silver dit jaar had ik toch ook een aantal keren het geluk om first domestic te zitten. Domestic heb ik meestal meer geluk bij de outbound dan de inbound vluchten, intercontinental is het juist bij mij andersom het geval. In ieder geval stukken beter dan bij de KLM waar ik in de afgelopen Jaren welgeteld 1 keer ben geupgrade. Het beleid van Delta om alle Business seats vol te stoppen kan ik wel waarderen, KLM doet het volgens mij alleen als ze overboekt in economy zijn.
€119 om op te graden voor de mega vlucht BRU-AMS. Ik denk dat ik dit super aanbod toch maar aan mij voorbij laat gaan...
Misschien tijd om eens opheldering te vragen bij KLM Niemand met gezond verstand doet dit toch? Waarom dan niet bijv. €45 op zo'n kort stuk? Dan heb je als bedrijf m.i. veel meer kans dat mensen toehappen.
Block time is 35 minuten denk ik. Business class krijgt een broodje ipv een stroopwafel. Bovendien heb je op de Embraers zelfs geen gegarandeerde vrije zetel in tegenstelling tot de Fokkers. Zelfs dan... enkel als je geen status hebt en dankzij de upgrade wat tijd in de lounge kunt doorbrengen lijkt het me enigzins de moeite. BRU-AMS is natuurlijk wel een extreem korte route.
Ik vlieg zondag naar Jakarta.. wat vinden we een redelijke upgrade prijs? Zelf dacht ik aan max 400 euro
voor zo'n lange route is het de moeite wel waard. 400/450 zou ik denk ik nog doen. Wat vliegen ze op KUL/CGK? 777 of 747? Als je in de nieuwe WBC zit is het nog net ff iets meer de moeite waard
heen dus ook nog kans op een middle seat in C... ja, dat verandert het verhaal wel een beetje, als is 10 uur in een matige C nog altijd beter dan in Y...
Onlangs een check-in upgrade gekocht voor 289 euro AMS - YYZ. Klonk namelijk zeer aantrekkelijk. Ik had een economy L-klasse ticket. Echter hoe het gegaan is, was nog al vreemd. Na de douane en eenmaal in de lounge vroeg ik om de upgrade mogelijkheden, waarop de dame bij de desk antwoordde: "250 euro + 25.000 Miles!!" Beetje veel vond ik en het week af van mijn check-in mail die ik eerder had ontvangen. Nadat ik mijn ontbijt had gehaald en eindelijk zat, had ik mijn eerdere check-in mail opgehaald. En de upgrade van 289 euro gold nog steeds. Stond versteld. Dus direct geboekt. Maar vind het wel vreemd om 2 upgrade opties voorgeschoteld te krijgen. Iemand anders ook hiermee ervaring?
Volgens mij gaat het hierbij om twee verschillende soorten upgrades. Die van EUR250 plus 25,000 miles is de "gewone" upgrade die FB deelnemers altijd kunnen boeken als er genoeg plaats is. Het bedrag dat je moet betalen is afhankelijk van je boekingsklasse in economy. Daarnaast zijn er tegenwoordig de upgrades die worden aangeboden - aan iedereen, dus niet alleen FB leden - als er veel lege plaatsen in business zijn. Dat is vaak voordeliger, want het kost je geen miles.
Yep. Je hebt reguliere, on request, upgrades met vastgestelde bedragen, en (persoonlijke) aanbiedingen zonder miles.
Helaas niet zo veel geluk als Jack. Ook vlucht AMS-YYZ, 8 (!!!!!!!) uur vertraging vandaag Dus ik denken aan mooie schadevergoeding en dat ik deze best kan gebruiken voor een upgrade naar WBC! Helaas geen stoelen beschikbaar en als dat wel was dan mocht ik 549 euro aftikken! Nou dan blijf ik wel in Economy Comfort zitten. Dadelijk nog een keer proberen aan boord, misschien is er nog wat vrij gekomen!
BCN-AMS nu bij de standard checkin voor de stoelkeuze, upgrade naar Business voor 149e...nee dank je...
Oei 8 uur, dat klinkt verschrikkelijk. Wat was aan de hand? Afgelopen jaar 8x heen en weer gevolgen, maar nog nooit vertraging gehad. Eerder bij de douane - En 549 euro is belachelijk veel. Hopelijk zijn ze schappelijk. Succes
Ik kreeg 's ochtends al bericht dat we 1.5 uur later gingen vertrekken. Vermoed dat het vliegtuig op een eerdere vlucht vertraging heeft opgelopen. Vervolgens bleek er een technisch defect. Hebben ze proberen op te lossen en te testen maar niet gelukt dus een ander toestel ingezet. Uiteindelijk pas om 22.00 vertrokken ipv 13.30. Hierdoor niet in Ottawa kunnen komen. KLM heeft hotel geregeld: het Sheraton aan de overkant van de straat. Moet zeggen dat dat goed geregeld was. Vervolgens in de ochtend naar Ottawa gevlogen. Het rare was dat deze vlucht zondag ook al problemen had en zelfs geannuleerd is...