Klopt. Als ik weer eens in de buurt van een pc ben zal ik hem aanpassen (op mijn telefoon zie ik geen handtekeningen)...
Mogelijk is er ook al voor een zitplaats betaald, en dan gaan die kosten van de upgrade prijs af. Wat daarnaast ook meespeelt, een luchtvaartmaatschappij kan ervan uit gaan dat een frequent flyer wel wat te besteden heeft, en een 'explorer' mogelijk wat minder en voor de goedkoopste prijs gaat. Want gezien de prijs zit de vlucht kennelijk vol, en zijn ze op zoek naar passagiers die de betaalde upgrade nemen om de opups te voorkomen. Voor mij de reden om ze nooit te nemen, morgen moet ik heen en weer naar Parijs, heen zal de vlucht leeg zijn, maar terug is de vlucht in miles onbetaalbaar en de upgrade prijs € 69, met alle plaatsen nog open, dus de kans op opups is best groot. Nu verwacht ik op de CDG-AMS dan weer niet specifiek zelf de upgrade, daar is het aantal platinums best groot en ik heb zeer zeker niet het meest betaald voor dit ticket.
Inkomensafhankelijke upgrades?...het zou toch wel van de zotte zijn om vaste klanten zo een oor aan te naaien?
KLM net als andere luchtvaartmaatschappijen maken gebruik van yield management om een ticket voor de beste prijs te verkopen. Daar hoort het duurder aanbieden van een bepaalde groep zeer zeker bij. Het is niet zozeer gericht tegen de loyale klanten, het is meer dat KLM door informatie uit het verleden aan welke passagier en tegen welke prijs een ticket of een eventuele upgrade is gekocht. En niet te vergeten, een aantal frequent flyers betalen de tickets niet zelf, voor hen kan een upgrade, ook al is het op eigen kosten interessant zijn. De explorer in bijvoorbeeld de G boekingsklasse is naar verwachting een stuk prijsbewuster, een upgrade van €79 zal die niet snel nemen maar voor €49 misschien wel.
Ozzie is right, kist was overboekt en er waren 4 man die de upgrade hadden gedaan voor 59, 4 operationele upgrade (1 ulti, 1 plat en andere 2 heb ik niet kunnen zien).
Ik hoop dat ik voor mijzelf straks ook gelijk heb van cdg naar ams, 7 uur voor vertrek nog 2 plekken economy beschikbaar. Grappig detail, het betreffende toestel wordt de 4de keer, de laatste 2x was het een operationele upgrade in dit toestel en de eerste keer was ik slechts zilver en zaten er 30 mensen in. Niet dat ik een upgrade nodig heb voor deze route maar gewoon omdat het kan.
GYE-AMS: Bij OCI: niets, geen stoelen meer. Bij checkin op de luchthaven: "De laatste stoel voor Usd 1064,35, als u deze hier aan de balie koopt, komen er lokale belastingen overheen" . Niet gekocht dus. Trouwens de eerste keer met de 789 op de Ecuador route.
€79 vanaf warsawa, zat goed op stoel 4f met middenstoel vrij. Naar Bruxelles €59, en geheel tegen mijn verwachting in een gate upgrade, en met mij ook 4 anderen.
GOT > CDG , 89 euro met AF. ..niet gedaan. Ik kan me toch niet laven aan de alcohol omdat ik mijn auto in de p3 garage heb staan.. buiten dat, we zitten so wie so al lekker met zijn 2 (betreft embraer). Binnen Europa als ik samen reis zoek ik als het ff kan altijd de Tweezitters uit....
Die operationele upgrades..zijn die er meestal alleen als je in je eentje reist? Laatst wilde een ouder stel , met dove man, bij elkaar zitten en werd de man net voor mij door de purser in de business class gezet. Waarom dan niet dat oudere stel daar in business zetten?
KLM doet alleen operationeel upgraden als het niet anders kan, en dan gaat het op basis van frequent flyer status en over het algemeen zal die van een stel niet gelijk zijn, een van de 2 zal de frequent flyer zijn en ook al zijn er 2 plaatsen te vergeven kan het zomaar zijn dat een stel uit elkaar wordt gehaald en een ander persoon de andere upgrade krijgt. Daarnaast zou KLM passagiers dwingend moeten adviseren dat als je met een beperking reist en je daarom bij elkaar moet zitten om vooraf de stoelen te reserveren. Of dat geld moet kosten laat ik aan KLM over maar dan vermijd je dat je niet samen kan reizen.
Of als je Ultimate / Club2000 Skipper bent dan krijg je vaker upgrades ookal is er geen operationele reden! En heel soms bij Platinum of als de crew een goede dag heeft!
Of inderdaad heel soms als Platinum. Toen de crew zag dat naar Kyiv ik verpletterd zou worden heeft men mij direct voorin gezet in een rij voor 3 voor het gordijntje voor mijzelf. Dat was voor alle partijen heel fijn. Maar dat is echt eerder uitzondering dan regel, de overige upgrades zijn echt op basis van het kan niet anders, en de laatste zijn zijn dat er weer meer, want toestellen zitten echt weer voller.