DXB - AMS op 16 maart upgrade naar BC voor 375 en daarmee heb ik mijzelf verwend. volle bak in de WBC.
MEX - AMS een weekje voordat de 747 eruit ging, $516 of 68400 miles. Gedaan (miles). Waren voor ons nog precies genoeg stoelen over op het upper deck. Vlucht was helemaal vol trouwens.
Tis een beetje een bijzondere lounge in ARN... ik ben er nog steeds niet uit of ik het simpel en relaxed vindt of helemaal niks :>... Was ook even zoeken de eerste keer (zit voorbij die "bier" tent). Wel prima ipa aan de tap; mss dat dat mn mening beinvloed .
Dat was inderdaad zo. Sinds enige tijd geldt de bagagevrijstelling van de klasse waarnaar je hebt geüpgraded. Dus gewoon 2x 32kg + 1x 32kg extra als je status hebt. Maakt niet uit of het een cash of een miles upgrade is geweest. Bij een rechtstreekse vlucht is het in ieder geval zo. Met een overstap weet ik het niet zeker. Ik vermoed dat je alle vluchten in dezelfde richting moet upgraden om van de extra bagagevrijstelling te profiteren. Tja... we moeten de 'positieve' veranderingen bij KLM/Flying Blue koesteren . bron: https://www.klm.com/travel/nl_nl/cu...rmation/terms_conditions/upgrade_EC_to_BC.htm 1.2 Na de aankoop van uw upgrade naar Business Class voor een deel van uw reis geniet u op dat deel van uw reis dezelfde voordelen als elke andere Business Class-passagier. Voor Flying Blue-deelnemers blijft het aantal Miles en XP dat u spaart hetzelfde als op uw oorspronkelijke Economy Class-ticket staat vermeld. Als de upgrade contant is betaald, spaart u extra Miles op basis van het totaalbedrag in euro’s dat u aan de upgrade heeft besteed.
Ja makkelijk te vinden is hij niet haha. En zeker een aparte lounge maar prima om een halfuurtje te vertoeven. Plus, ze hadden gehaktballetjes
Ja dat ze een upgrade aanbieden snap ik ook niet helemaal. Ik vlieg de laatste tijd om de week naar Stockholm en ik heb in de economy comfort zone eigenlijk altijd de plek naast mij vrij, ondanks dat de vlucht toch best redelijk gevuld zit en de service in de business klasse is exact hetzelfde, je krijgt een kartonnen doosje met 1 sneetje brood met kaas, koekje, bekertje water en soms daar direct al een flesje water bij of ze komen nog een keer langs. En hoewel je wel de lounge in mag die op dit moment wel open is, is daar een kopje koffie en een koekje of bekertje water het enige wat te krijgen is.
Jah klopt. Gisteren zat er 1 persoon in de BC (2 rijen) en de rest van de EC (5 rijen) zaten bij elkaar 3 personen, dus ik zat prima. Geen mens in de buurt Maar welke lounge bedoel je dan? Ik werd verwezen naar de lounge bij gate 1, maar daar werd ik niet binnen gelaten met mijn KLM ticket. En volgens de borden waren er maar 2 lounges open. Die norrsken en AMEX lounge. Dus in theorie val je buiten de boot met je KLM.
Op Stockholm kan je inderdaad niet in de Norrsken of AMEX lounge als je met KLM vliegt, althans niet op basis van eventuele frequent flyer status of business klasse. Ik had het over de Non-Schengen lounge van KLM op Schiphol bij vertrek. De vorige keer had ik wat tijd over en heb dus de moeite genomen om door de paspoortcontrole te gaan. Daar is koffie, bekertje water, en wat (verpakte) koekjes te krijgen. De douches waren ook open, maar op vluchten binnen Europa heb ik die niet nodig, althans niet als dat een enkele vlucht is. Naar Non-Schengen gaat heel snel, een controlepunt open maar geen passagiers op dat tijdstip, terug is het wel wat drukker, reken op een minuut of 10-15 omdat men echt kijkt of je Nederland wel in mag met een niet EU paspoort.
Net business class upgrade gekregen van 9A naar 1A vanuit Dublin naar Amsterdam. Incidenteel gebeurt het soms, misschien het meer een gevolg van Covid perikelen. Anders zou de upgrade € 89 kosten. Ook offer van € 499 gekregen voor AMS-HKG voor business class upgrade. Dit bedrag lijkt langzamerhand standaard te worden bij KLM, het was onze oude € 299 in vroegere tijden.
Hoe hoog is de bezettingsgraad van AMS-HKG? Over een paar weken moet ik deze vlucht ook nemen.[/QUOTE] Business class is ongeveer 60% gevuld van de 32 plekken. De rest van 262 plekken is eco, in verband met stoel leeg tussen de stoelen is maximaal 175 haalbaar. Ik schat zo in dat nu 25% maximaal is bezet. Dus je kunt languit slapen op 3 stoelen als je eco vliegt. @edit stoel seating plan
Is die vrije middelste stoel een eis van de Chinese autoriteiten? Op vluchten van en naar Latijns Amerika verkoopt KLM de middelste stoelen wel gewoon. Op binnenlandse vluchten aldaar zijn de middelste stoelen vaak wel geblokkeerd, erg eigenaardig.
Mijn ervaring is dat 499 de echte ondergrens is. Ik boek bijna zonder uitzondering goedkopere economy tickets en dan zijn de upgrade offers 600-1000 euro ica.
100%. Die zijn echt aan vervanging toe en mogen een stuk ruimer worden. Even een ander shirt aandoen is een hele opgave daar tenzij je er comfortabel mee bent dat openbaar in de lounge te doen.
Bij de laatste 4 ICA’s in de afgelopen maanden komt dit bedrag € 499 steeds terug. Offers begonnen wel bij een staggering € 1,449........ Bij een nachtvlucht is het wel de moeite waard en zeker als je een deel met miles kan betalen. @edit screenshot van die € 1,449
Geen idee of dat policy is van de locale Chinese autoriteiten of KLM. Nice to know misschien. Het is wel bijzonder prettig op een rij van 3 alleen te kunnen slapen. Wie het geregeld heeft, a big THANK YOU.