Centurion Membership

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jesse01, 7 apr 2020.

  1. MichaelZweed

    MichaelZweed Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    got this today so yes it will be 4k

    Centurion Membership will have a new annual fee of €4.000, which we will charge in the month your Membership renews, on or after 1 January 2022. You will be able to enjoy your new benefits as they become available, even far ahead of this.
     
  2. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Dat wordt tussen 28 April en de afschrijfdatum, bij mij ergens in July, nog even 2 keer van het VIP Centrum gebruik maken, haha.

    Vind het echt geen 4K waard. Daar kun je al die voordelen wel van kopen. Als ze nou naar 5 punten per euro gingen oid dan kon je er nog wat uit halen. Maar vindt het nu wel echt heel erg karig allemaal.
     
    Thijsk en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  3. MichaelZweed

    MichaelZweed Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Yeah I agree, getting harder and harder to justify the cost compared what you getting for it. Espeically the last year due to corona, did not use any services
     
    coenvh vindt dit leuk.
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Wat maakt dat je het wel 3k en niet 4k per jaar waard vindt?
     
  5. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    nah, ik zat al te twijfelen. Maar I guess de cashbacks, toch behoorlijk wat puntjes om kunnen zetten in mooie tickets en en het stukje privium voor 2.

    Meet and greet op airports is wel makkelijk

    Als we nu dit jaar dat VIP Centre erbij kregen voor dezelfde fee vond ik het het nog wel waard, maar 4K per jaar vind ik gewoon echt teveel.
     
    Godenzoon14 en citydweller vinden dit leuk.
  6. citydweller

    citydweller Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Zoals ik eerder schreef in dit draadje is de Centurion geen aantrekkelijke propositie. Dat geldt met de nieuwe prijs versterkt. Voor mijn specifieke (reis)situatie en uitgavenpatroon zijn de gegarandeerde perks zoals CenturionFHR nog wel duidelijk meer waard dan de prijs maar op een gegeven moment kom je/ik op een punt dat je beter relevante benefits separaat inkoopt,

    Wat ik vooral jammer vind is het gevoel dat de kaart zoveel beter zou kunnen zijn in termen van service en nog meer de nadruk op zaken die je anders niet kan/wil kopen. Dan denk ik aan bepaalde events (Centurion moments vind ik kwalitatief super) maar ook zaken als Lufthansa First Class loungetoegang (ik heb geen HON status). Het nieuwe Centurion Living programma als extra boven op Nederlandse events ziet er wat dat betreft interessant uit maar het moet nog maar blijken of plaatsen echt voldoende beschikbaar zijn.

    Daarnaast moeten de harde benefits gewoon goed zijn maar helaas zien we in meer landen waar de Centurion wordt aangeboden het steeds magerder worden. Wij hebben nu Shangri-La Diamond verloren dat ik graag gebruikte in Azië terwijl de nutteloze statussen (Radisson Gold, Marriott Gold, IHG Platinum) op dat nutteloze niveau zijn gebleven.

    Het zou mij niet verbazen dat het prijsniveau naar de 5k gaat in de komende jaren. Dan ben ik met het huidige aanbod ook echt vertrokken maar als de benefits meegroeien (kleine kans) dan hou ik hem wellicht.
     
    Wogie en coenvh vinden dit leuk.
  7. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Als ik het goed lees heb je nog een jaar extra, het gaat pas in 2022 naar 4k. Mijn renewal is in september, dus het zou zomaar kunnen dat ik twee maanden later precies hetzelfde ga doen als jij ;)
     
    coenvh vindt dit leuk.
  8. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Lol, mij belde ze een maand geleden nog op of ik geinteresseerd was en dat het 3k was + 3k inschrijfkosten.

    Zie nu dat zelfs de inschrijfkosten naar 4k zijn gegaan. Wordt hem nu al helemaal niet als straks het reizen weer op gang is gekomen.

    Lijkt me echt sterk dat dit een slimme zet is. Volgens mij zijn ze redelijk desperate om Centurion leden dat ze de minimale spend etc. weggehaald hebben maar dan wel voor het eerste jaar 2k meer en opeenvolgende jaren 1k meer vragen. De logica...
     
    lloydje33, coenvh en Bram7200 vinden dit leuk.
  9. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Ook contact gehad, 3K+3K ik wilde de 3K inschrijfkosten ervan af hebben maar daar viel niet over te praten, helaas dan niet aangezien het voor mij geen meerwaarde heeft tijdens deze loc down.
     
  10. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Lijkt me inderdaad niet het geld waard. Ff een ander ding. Ik vind IHG Platinum wel nuttig omdat ik elke keer een upgrade krijg, dus waarom jij dat nutteloos vindt, begrijp ik (nog) niet.
     
    citydweller vindt dit leuk.
  11. citydweller

    citydweller Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    OK, goed punt. In plaats van 'nutteloos' zou ik misschien moeten schrijven 'van weinig waarde'. Inderdaad een upgrade in HI's en Indigo's plus drankje of extra punten. Radisson met Gold ook af en toe een upgrade. Echter in het kader van ja of nee zeggen tegen Centurion zou ik zeggen dat dit nogal irrelevant is. IHG Platinum krijg je bijvoorbeeld ook als je een Ambassador lidmaatschap koopt.

    Dit is voor mij anders bij de topstatussen (Hilton, Melia en Shangri-La RIP). Die waardeer ik echt. Ik zou liever wat minder mid-level statussen hebben 'van weinig waarde' en daarvoor in de plaats één extra topstatus (of in ieder geval hogere status zoals Marriott Bonvoy Platinum).
     
  12. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Ok, nu begrijp ik het beter :). Voor mij geen Centurion (als ik al daarvoor uitgenodigd zou worden)
     
  13. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Ze sturen die uitnodiging naar iedereen die langer dan een week een platinum kaart heeft.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  14. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Vraag me af waarom alleen naar de normale platinum kaarthouders en niet naar die van Flying Blue...
     
  15. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Die krijgen uitnodiging voor de Flying Centurion kaart...
     
    Urbanjazz, Thijsk, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Die prijsverhoging is echt een bummer. Had min of meer de knoop door gehakt de kaart te willen gaan proberen. Ik hecht waarde aan de extra’s en het gemak en ondersteuning bij complexe reizen.
    Als “Hollander” is het lastig om door die extra 1000 te prikken als er geen additionele voordelen tegenover staan.
     
    Ruut en MoonJ vinden dit leuk.
  17. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Meer info over de 'nieuwe' centurion kaart: https://www.americanexpress.com/nl/cardmember/centurion/

    Nieuwe card designs, een Prada armband (bij wie past dat nu echt?) en idd Schiphol VIP Service. Ik word er niet echt warm van.
    In plaats van een exclusieve kaart, is het steeds meer upsell marketing geworden voor wie er voor wil betalen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  18. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Het Centurion Living programma is wellicht een mooie toevoeging, met allerlei internationale evenementen en activiteiten. Dat vind ik een mooie uitbreiding ten opzichte van het tot dusver vooral op NL gerichte activiteitenprogramma. Ik vermoed dat als je flink gebruik gaat maken van de weekendjes en de events, dat dat voor sommigen die 1000 euro extra wel zal rechtvaardigen. En voor anderen zal dat niet gelden uiteraard,.

    Ik zag er in elk geval een aantal activiteiten tussen staan die je zelf niet eenvoudig zou kunnen organiseren. Zo’n mindfulness-ding met Gwyneth Paltrow bijvoorbeeld, dat regel je niet ‘effe’ zelf. Moet je wel even naar SFO een weekendje, maar je zou kunnen beargumenteren dat dat geen straf is.
     
    Wogie, Urbanjazz, Ruut en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag de nieuwe Centurion ontvangen. Niet erg onder de indruk, achterkant nu van plastic en voorkant metaal. Voelt erg goedkoop allemaal.

    [​IMG]

    Mocht je niet willen wachten tot juli kun je overigens je huidige kaart als beschadigd opgeven en ontvang je vervroegd de vernieuwde.
     
  20. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Jammer. Ik was er al bang voor dat de nieuwe kaart een downgrade zou zijn. Titanium was niet langer houdbaar met de komst van contactloos betalen, dat snap ik. Maar als ik jouw ervaring lees dan is het enige verschil met de platinum metal card nu het kleurtje.
     
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina