Centurion Membership

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door jesse01, 7 apr 2020.

  1. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Eens, waren er vanochtend en het zag er erg mooi uit. Niet naar de koninklijke lounge gekeken, misschien als we over een paar weken weer terug zijn.

    Al met al blijft het een erg prettig manier van door Schiphol heen gaan. :)
     
  2. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben persoonlijk erg gecharmeerd van de 'game room'. Heb je die wel gezien? Kun je lekker poolen, gamen, bordspelletjes, etc.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  3. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    :)
    Nee, ook niet gezien. Volgende keer toch maar eens op ontdekkingsreis gaan ;-)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. citydweller

    citydweller Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Mijn gedachten over het VIP center:

    - Erg mooi design, heel prettige plek om een uurtje door te brengen. Leuk ook met al die heel verschillende ruimtes.
    - Menu als van een eetcafé. Geen klachten over de kwaliteit maar iets avontuurlijkers dan sandwiches en een omelet zou fijn zijn.
    - Beide keren dat ik er was is het niet gelukt mij als eerste te laten boarden. Vind ik prettig om een plek te hebben voor bagage. Eén keer was het zelfs als laatste, toegegeven de vlucht was niet al te vol die keer.
    - Ik kreeg beide keren een wat kleinere kamer. Ik hoop niet dat de 'gratis' bezoeken altijd de kleinere kamers krijgen. De tijd zal het leren. Wat is jullie ervaring hiermee?
    - Zou ik voor additionele bezoeken betalen? Ik denk als je Privium hebt en loungetoegang en early boarding door status of cabin klasse, de stap naar het VIP center te klein is om de prijzen te rechtvaardigen. Ik denk dat ik buiten de 2 keer vrij toegang per jaar alleen zou betalen als ook de tweede gast gratis zou zijn of als er een extra korting voor de eerste persoon wordt gegeven. Ik neem aan dat ze heel goed hebben nagedacht over prijselasticiteit bij de doelgroep (en de kosten zullen hoog zijn met separate security etc) maar voor mij is het huidige aanbod van slechts eerste gast gratis te karig.
    - Met de auto naar het vliegtuig is natuurlijk cool. Toch kijk ik eerlijk gezegd meer uit naar mijn bezoekjes aan de Lufthansa First class lounge in München vanwege F&B en service daar.
    - Al met al een goed nieuw benefit voor Centurion al vind ik het VIP center als rechtvaardiging voor een verhoging van 1000 euro voor de kaart wat 'ambitieus'.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2022
  5. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Mooie review, komt overeen met onze ervaring. Ik had de indruk dat het formaat kamer afhangt van het aantal mensen. Zelf vond ik de kamers die wij hadden voor 2 personen ruim groot genoeg.

    Bij boarden waren wij halverwege de 'groep', maar omdat je toch langs de rij in de slurf loopt, maakt dat niet zoveel uit. Bagage was geen probleem (WBC intercontinentaal).

    Wij deden het voor de 'gratis' Centurion mogelijkheden ook wel eens. Met name intercontinentaal boarden bij KLM is altijd een enorme chaos. En als je dan als eerste aan boord mag voor een vlucht naar de VS, dan is er altijd een extra controle waardoor je alsnog veel later aan boord gaat.

    Ben het wel met je eens dat een verhoging van 1000 euro voor de kaart erg 'ambitieus' is. Laten we hopen dat er dit zich na Covid een beetje meer gaat uitbetalen.
     
    citydweller vindt dit leuk.
  6. citydweller

    citydweller Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Dank je voor je reactie.

    Misschien had ik niet de grootte van de kamer moeten noemen want dat was inderdaad geen punt als solo reiziger maar meer het comfort van een specifieke kamer waar je niet echt lekker ondergezakt kan zitten. (library? Ik weet de naam niet helemaal zeker).

    Mbt het als eerste boarden: Ze vragen of je als eerste of als laatste wil boarden en dan is het jammer als het niet lukt. Beide waren Europese vluchten. Ik moet zeggen dat de chauffeur onaangenaam verrast was beide keren dat hij/zij zag dat het boarden al begonnen was. Heeft ongetwijfeld te maken met de communicatie tussen VIP center en de gate. De gate heeft alleen oog voor het op tijd vertrekken.

    Ze slagen naar mijn mening goed in de opzet om de luchthavenervaring naadloos te maken en dat heeft zeker op drukke dagen veel waarde (en ook fijn dat het center goed met OV te bereiken is) maar het is ook niet perfect. Nu ik weer terugdenk in detail herinner ik mij een grote plas vloeistof op de WC vloer (niet nader onderzocht) en ik moest zo lang wachten op een sandwich (20-25 min) dat ik het niet op kon eten omdat de vertrektijd aanbrak. (Bonnetje verloren of zo, geen groot ding maar toch wat raar als er 5-10 gasten in het hele complex zijn).

    Toch gewoon happy om een paar keer per jaar gebruik van te maken en als geheel niet ontevreden.
     
  7. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb in (W)BC persoonlijk nog nooit problemen gehad met de bagage.
     
  8. citydweller

    citydweller Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Ik ook niet maar ik zit short haul regelmatig in economy of low-cost.
     
  9. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ah op die fiets. Maar met private boarding naar een Easyjet gebracht worden zal niet zo vaak voorkomen denk ik :p
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  10. citydweller

    citydweller Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Toch is dat precies wat ik vorige maand deed. In de low cost terminal geen lounge en boarden is ook niet zo prettig dus juist handig voor gebruik van de vip service. Het is alleen een kort autoritje...Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  11. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Mijn pasje lijkt kwalitatief wat minder dan het vorige exemplaar. Volgens amex is dit een bekend probleem en is het productieproces is inmiddels aangepast. Ik zal eens kijken of het vervangende exemplaar het beter volhoudt. Screenshot 2022-01-30 at 17.15.35.png
     
  12. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Echt belachelijk dat ze van een titanium kaart naar een metalen kaart gegaan zijn.
     
    Bram7200 vindt dit leuk.
  13. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    "We willen u graag feliciteren met uw verjaardag van ....

    Helaas zijn we door afwezigheid niet in de gelegenheid geweest u op uw verjaardag te feliciteren.

    We hopen dat u een hele fijne dag heeft gehad."




    Was gewoon op een doordeweekse dag jarig. Wel weer heel kenmerkend voor de huidige Centurion service dit, haha.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ruut vindt dit leuk.
  14. Bram7200

    Bram7200 Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Nieuwe pasjes zien er leuk uit. Zo goedkoop mogelijk gefabriceerd helaas. Zou graag de Titanium kaart terug zien.
     
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Zie ik het nou goed dat er gewoon een Amex Platinum onder zit?
     
  16. Jair

    Jair Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    18
    Ehm, ja, daar komt het eigenlijk wel op neer :eek:
     
    Ruut vindt dit leuk.
  17. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dus, de prijs van Centurion is maar liefst 25% gestegen, maar de pasjes' kwaliteit is juist gedaald? Damn AMEX...
     
  18. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    tsja. Ik heb zelf vorige maand de conclusie getrokken dat ik beter kan downgraden naar platinum. De toegevoegde waarde is voor mij te beperkt t.o.v. platinum om het extra bedrag te rechtvaardigen. Dat ik het prima kan betalen is geen reden om het maar te laten doorlopen ;-).

    Eigenlijk is het nieuwe Centurion in mijn ogen wat Platinum een paar jaar geleden nog was (vooral door Travel & Lifestyle service). Platinum is nu volgens mij steeds meer een instapniveau waarop volop marketing wordt ingezet (met tovenaar Victor Mids ;). Hoewel Centurion officieel nog op uitnodiging is, lijkt het nu in de praktijk voor iedereen toegankelijk.
     
    Ruut, Urbanjazz, coenvh en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag ff aangegeven op de website dat ik interesse heb in de centurion card.
    Heb nu fb plat en platinum classic. Die laatste wordt dan vervangen door centurion mocht amex daar voor open staan.
    Weet iemand of er airline benefits zijn bij centurion? Als je net zoals in de VS Delta Diamond Medallion member wordt is het voor mij een interessant product. Autohuur en hotelstatussen zijn al op centurion niveau dus dat voegt weinig toe. Dan is centurion het geld niet waard en hou ik het bij klassiek platinum.
     
  20. Boudewijn

    Boudewijn Blue Tier

    Berichten:
    198
    Leuk Bevonden:
    278
    Trofeepunten:
    63
    Er zijn geen airline benefits zoals een gratis status bij een airline. Wel zijn er bij een aantal maatschappijen 2voor1 aanbiedingen in 1st class (en soms bc geloof ik). Zelf heb ik daar nog nooit gebruik van gemaakt. Ben zelf wel tevreden met het FHR systeem en de VIP service op schiphol.
     
    Ruut en Urbanjazz vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina