Mijn gedachten over het VIP center:
- Erg mooi design, heel prettige plek om een uurtje door te brengen. Leuk ook met al die heel verschillende ruimtes.
- Menu als van een eetcafé. Geen klachten over de kwaliteit maar iets avontuurlijkers dan sandwiches en een omelet zou fijn zijn.
- Beide keren dat ik er was is het niet gelukt mij als eerste te laten boarden. Vind ik prettig om een plek te hebben voor bagage. Eén keer was het zelfs als laatste, toegegeven de vlucht was niet al te vol die keer.
- Ik kreeg beide keren een wat kleinere kamer. Ik hoop niet dat de 'gratis' bezoeken altijd de kleinere kamers krijgen. De tijd zal het leren. Wat is jullie ervaring hiermee?
- Zou ik voor additionele bezoeken betalen? Ik denk als je Privium hebt en loungetoegang en early boarding door status of cabin klasse, de stap naar het VIP center te klein is om de prijzen te rechtvaardigen. Ik denk dat ik buiten de 2 keer vrij toegang per jaar alleen zou betalen als ook de tweede gast gratis zou zijn of als er een extra korting voor de eerste persoon wordt gegeven. Ik neem aan dat ze heel goed hebben nagedacht over prijselasticiteit bij de doelgroep (en de kosten zullen hoog zijn met separate security etc) maar voor mij is het huidige aanbod van slechts eerste gast gratis te karig.
- Met de auto naar het vliegtuig is natuurlijk cool. Toch kijk ik eerlijk gezegd meer uit naar mijn bezoekjes aan de Lufthansa First class lounge in München vanwege F&B en service daar.
- Al met al een goed nieuw benefit voor Centurion al vind ik het VIP center als rechtvaardiging voor een verhoging van 1000 euro voor de kaart wat 'ambitieus'.
Laatst bewerkt: 10 jan 2022