Business class deals

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door TheoS, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Je kan beter vragen wanneer er geen beschikbaarheid is. Boeken kan o.a. bij Delta Air Lines.
    Zijn leuke dingen die je kan doen met deze fare, maar dat laat ik aan jullie over.
     
    Geel vindt dit leuk.
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het is een DL fare en die worden niet meer in Expertflyer getoond, dus ik weet niet wanneer deze verloopt. Op GF zie ik echter vrij veel data open in ieder geval t/m halverwege juli.

    Op ITA Matrix zie ik dat je een stopover zou moeten kunnen inbouwen voor € 100,00. Maar om mij onduidelijke reden krijg ik dat zelf niet voor elkaar.
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik zit nog even te spelen met BCN - SXM.

    Iemand een idee hoe het komt dat de basefare omhoog schiet als ik een stopover inbouw in NYC? Volgens de routeregels kan dit voor 100,00. Beide keren is het boekingsklasse Z, maar desondanks schiet de basefare omhoog met ca. 600,00.
     
  4. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Dan doe je toch wat fout. Net even snel gekeken en kwam op €1450 uit inclusief stopover in New York.
     
  5. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Waar halen jullie de route regels vandaan?

    Laat maar ik zie dat in dit geval ze er in ITA bij staan :)) ben ik niet altijd gewend.
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2016
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Tja die indruk had ik al, maar probeer er natuurlijk achter te komen wat ik dan precies fout doe. In GF geen succes. In ITA geprobeerd (zie bijlage) waarbij ik die uitkomst niet krijg. Welke manier gebruik jij, of welke fout haal jij er uit? ITA MATRIX.JPG mei.JPG Uitkomst.JPG

    In dit geval ITA Matrix.
     
    Geel vindt dit leuk.
  7. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Bedankt had het net ook gezien! Is niet altijd het geval.

    Ik zoek altijd eerst de fare voor bepaalde dag en dan combinaties zoeken met die dagen. Mijn vermoeden is dat niet alle vluchten gevonden worden en dat het helpt eerst met advanced routing het aantal matchende vluchten omlaag te brengen: bv routing via AMS of DL+ etc.
     
  8. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Routing regels heb ik nog niet bekeken, maar haal ze vaak uit ExpertFlyer.

    Ik doe niet aan freebies:p

    1. Je moet de alliantie of airline specificeren. ITA slaat vaak op hol als er te veel opties zijn. Eventueel ook de overstapplaatsen.
    2. Kijk naar andere luchthavens in Spanje.
    3. Lees de fare rules eens door. Je zou moeten weten welke farebasis dit is.
     
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Is het ook mogelijk om op de terugvlucht de KLM te nemen en dan in AMS uit te stappen?
     
  10. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Als je met handbagage reist is het geen probleem. Soms willen ze je check luggage ook labelen tot Amsterdam als je een overnight hebt, maar dit hangt af van de check-in agent. Ik weet dat in de fares van Qatar Airways specifiek vermeldt staat dat het niet is toegestaan.
     
  11. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Ja doe ik ook maar ik las dat de DL fare daar niet in zou staan, vandaar mijn vraag. Heb je al geboekt voor Azie?
     
  12. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Dat zou heel goed kunnen. Ben niet zo bekend met Delta Air Lines en SkyTeam.

    Nee, heb nog niet geboekt. Boek zulke dingen vaak last minute. Als het goed is komt China Eastern Airlines in juni richting Amsterdam, dan wil ik daar eigenlijk ook nog mee puzzelen.
     
  13. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Heb mijn zoekresultaat iets aangepast. Het is nu iets duurder, maar je hebt nu een basis. Je kan nog flink variëren zoals extra stops in de VS waar de binnenlandse vluchten in fare class P worden geboekt.

    Succes!

    Case.jpg
     
  14. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Ja grote kans dat je HKG en PVG in een ticket kan stoppen als stopovers.
     
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Hoeft ook niet, alleen in dit geval kom ik er helaas niet uit.

    Dit gedaan. Levert helaas niet het gewenste resultaat op. Alleen met een layover krijg ik het voor elkaar, niet met een stopover.

    Gedaan. Het is in beide gevallen DL ZLS4WB. En volgens die regels is een stopover toegestaan voor € 100,00. Echter, de basefare wijzigt niet van € 361,50 naar € 461,50 maar naar € 935,00.

    Ook andere luchthavens toevoegen heeft geen zin. Maar dat zou normaliter toch ook niet moeten uitmaken, aangezien ik al een basefare van € 361,50 gevonden heb? basefare.JPG
     
  16. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Op dit moment heb ik niet de mogelijkheid om de fare en routing rules te controleren.

    Als er in de fare rules staat dat een stopover is toegestaan voor €100 betekent het niet dat de basefare met €100 stijgt. Wellicht zijn er andere variabelen in het spel waardoor je extra moet betalen.

    Soms staan er in de fare rules een hele lijst met welke luchtvaartmaatschappijen waarmee je mag vliegen, maar in de routing regels is het compleet anders. Het heft elkaar weer op.

    Ik raad je aan om even verder te puzzelen met het framework die ik zo'n 20 minuten geleden heb gepost.
     
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Het goede nieuws is: ik heb 'm inmiddels gevonden. Werkt alleen als je specifiek via "AMS" laat routeren.

    Slechte nieuws is dat ik geen idee heb met welke routeregel dit nu te maken heeft. Zoals ik de routeregels lees zou het niet verplicht hoeven zijn om via AMS te routeren.
     
  18. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Zou je de volledige fare specificatie kunnen posten? Stukje wat in het blauwe kader staat.
     
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zeker. Ik heb ze allemaal maar even gepost. Zowel de "recht toe recht aan" fare voor BCN-SXM RT, met stopover als met specifieke route langs AMS.
    kale fare.JPG zonder AMS.JPG met AMS.JPG
     
  20. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Als ik het zo bekijk, lijkt het dat de 1900 EUR fare met stopover een dubbele base fare heeft op de outbound.
     
    jongesander vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina