Business class deals

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door TheoS, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ja, maar tegen hogere prijzen dan vorig jaar. Ex BUD, WAW, KRK en nog een paar steden.
    Ben ook al aan het puzzelen voor een killer trip:cool:
     
    high_class en kevinvdwal vinden dit leuk.
  2. charley020

    charley020 Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Stopovers allowed? Of het maximaliseren van de route? #durftevragen. Geen laptop op het moment om de farerules op te zoeken :eek: en ik moet dan keuzes maken voor vanavond..Arsenal-barca of mijn Azië reis vorm geven
     
  3. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Voor de bestemmingen die ik heb gevonden is geen stopover toegestaan. Als ik het mij goed herinner is het vanaf Malta wel mogelijk om een stopover in te bouwen. Echter ligt de prijs dan wel rond de 1500 à €1600. Vanaf de Warsaw en andere Europese steden zijn stopovers vaak toegestaan bij fares vanaf €1800. Vaak gelimiteerd tot één voor €75 per stuk.

    Algemene routing regels zijn ook een stuk strenger dan voorheen.

    Arsenal - Barcelona natuurlijk. Deze fare vliegt niet weg.
     
  4. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ondanks dat de algemene routing regels wat strenger zijn dan voorheen, zijn er nog leuke dingen mogelijk. Via Bangkok of Kuala Lumpur...

    @kevinvdwal begint al weer te lachen als hij leest dat ik weer een China trip in elkaar aan het zetten ben. Hij denkt gelijkt teug aan mijn horror verhalen van vorig jaar.:p Lach maar, ik word nog steeds 's nachts gillend wakker van China Southern Airlines.;)

    Op dit moment heb ik de basis liggen voor m'n trip. KLM B789 en Air France B77W/E met reverse herringbone. Echter wil ik meer. @Basjep wilde de rollen wel eens omdraaien en met met mij meekijken, maar haakte al af toen hij mijn lijst met eisen kreeg:cool:
     
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de lijst met eisen.
     
  6. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Volgens mij is er op FT een topic over die €999 J fares van Skyteam naar Hangzhou en Xiamen. Ik snap overigens echt niet waarom KLM naar Shanghai én Hangzhou vliegt..
     
  7. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Haha. Jij begon over een 'killer' trip :p
     
  8. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Als het goed is is het topic ongeveer één jaar oud. Prijzen zijn iets gestegen t.o.v. vorig jaar.
     
  9. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    KLM vliegt naar Shanghai en Hangzhou omdat KLM flink wat geld krijgt van de provincie/gemeente Hangzhou om het verlies deels te dekken. KLM verwacht in de toekomst flink te kunnen profiteren van hun naamsbekendheid in China omdat ze al zo vroeg in de markt waren.

    Volgens mij zijn alle vluchten naar de secundaire Chinese steden verliesgevend. Chengdu, Xiamen en Hangzhou. Vandaar deze bodemprijzen.

    Verwacht dat komende jaren KLM alleen maar meer zal uitbreiden in China en dan voornamelijk de secundaire steden zoals Xi'an en Changsha. AF-KL zijn op dit moment ook in gesprek met hun joint venture partners China Southern Airlines/Xiamen Air en China Eastern Airlines om de aparte joint ventures samen te voegen.
     
    Lionell en Nielsje vinden dit leuk.
  10. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Valt wel mee.

    1. KLM B789
    2. Air France B77W/E met reverse herringbone
    3. Stopover in Tokyo
    4. Open Jaw
    5. Vluchten tussen Europa en China moeten in beide richtingen een nachtvlucht zijn zodat ik makkelijk en lang kan slapen
    6. Het liefst vliegen naar secundaire steden
    7. Long haul vluchten niet op dagen waar veel zakenverkeer is i.v.m. load factor
    8. Minimaal één domestic segment met China Southern Airlines A380
    9. Binnen China zoveel mogelijk widebodies
    10. Minimaal één segment met Japan Airlines of All Nippon
    11. Alles op één ticket
    12. Alle vluchten minimaal in J.
    13. Prijs onder de €2000

    Edit:
    Ik heb de trip wel bijna af volgens mijn wensen. Moet komende tijd even de puntjes op de i zetten.
     
    high_class, Basjep, Lionell en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Thanks, ik wist dat er zulke constructies met KLM waren alleen niet dat dit ook in China het geval was.
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Leuke trip, zeker voor dat budget. Wel een leuke oefencase om eens mee te prutsen.
     
  13. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Vrees dat ik wat water bij de wijn moet doen:(
     
  14. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Ik zou dat segment met CZ skippen en Hainan proberen, die hebben een uitstekend J product!
     
  15. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Heb Hainan's B788 al gevlogen tussen Beijing en Shanghai.
     
  16. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Ik ook! Stond echt te kijken van service, had ik niet verwacht van een Chinese carrier.
     
  17. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Moet ze eerst nog eens longhaul vliegen. Op zo'n korte route was het prima, maar dat was Xiamen Air ook. Eigenlijk zou ik donderdag van Los Angeles naar Changsha vliegen, maar door persoonlijke redenen geannuleerd. Als ik geen leuke route krijg met de KL sale naar China, vlieg ik van de zomer Hainan's A333 richting China.
     
  18. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    1. Hangzhou is ook een miljoenenstad.
    2. die vluchten zaten altijd 5/6x vol
    3. hangzhou -shanghai is ook nog gewoon 200 km, ook al noemen ze het vliegveld Shanghai area

    wow, sharing is caring. Ik wil eigenlijk shanghai (dus vliegen op hangzhou kan prima) rond 20 maart en dan nog even mijn broertje opzoeken die dan in shenzen zit. enige routing tips?
     
  19. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Goedkoopste bestemmingen zijn vaak Xiamen, Chengdu en Hangzhou. Volgens mij vliegt KLM nog niet met de B789 naar China dus zou ik even kijken naar Air France. Bijvoorbeeld via Guangzhou, Beijing en Shanghai. Hun B77W/E heeft namelijk reverse heringbone seats.
     
  20. Nielsje

    Nielsje Blue Tier

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28

    Dat van die miljoenenstad snap ik, maar dat zijn bijvoorbeeld Nanjing en Wuxi ook.
    Er zijn trouwens maar weinig steden te vinden in China met minder dan één miljoen inwoners ;)
    Ik heb een lange tijd in Suzhou gewoond en sindsdien is 200 km 'dichtbij' voor Chinese begrippen :p, maar voor toeristen is een directe vlucht naar Hangzhou inderdaad fijner (zeker voor de mensen die de eerste keer in China zijn).
    Blijft toch een raar bedrijf dat KLM, hoop dat ze zich nog los weten te rukken van AF anders zie ik het somber in..
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina