Yep, ervaring met Accor. Verspil je tijd er niet aan, ze reageren vaak geheel niet op claims. Bovendien geven ze maar 10% korting - als ze hun eigen regels zouden volgen.
Welke hotelketens matchen een lagere prijs (en doen er nog iets bij?) zonder dat je al een boeking bij ze hebt?
Afgelopen januari heb ik een weekje Parijs gedaan, elke nacht bij een andere hotelketen waar ik een kamer boekte obv hun BRG. IHG en Accor werkten in z'n geheel NIET mee. Hilton, SPG en Best Western wel - zonder moeite. Ook zeer goede ervaringen met ChoiceHotels. Daar kun je beter je pijlen op richten
Quinten, met je eens, maar ook Club Carlson is niet makkelijk of ook geen reactie. Hilton & SPG inderdaad top.
Bij Club Carlson (Park Inn Schiphol) heb ik 2 keer geclaimd en 2 keer binnen 24 gematched. Overigens waren de voorwaarden op de 3e website iets stringenter
Best Western werkt overigens ook prima, maar precies de programma's waar ik status heb (Accor en & CC) lijken niet echt goed te BRG-en. En dat zou niet zo'n probleem zijn, als ze niet zo uitzonderlijk vaak veel te hoge tarieven op hun eigen website hadden (vooral Accor).
Na 46 uur komt Hilton met een weigering. Onterecht in mijn ogen en ik heb screenshots, dus ik ga in beroep!
Op welke grond is het afgewezen? Bedoel je "In beroep" letterlijk? Je gaat er een rechtszaak van maken?
Nee tuurlijk niet haha. Ze zeggen dat de rate anders is door 'conversie en/of afrondingsfouten'. 10€ per nacht meer is geen afrondingsfout bij een conversie naar USD!
Uiteindelijk na interventie van de Flyertalk representative als 'measure of goodwill' de goedkopere rate gehonoreerd gekregen. Geen 50$ credit maar daar had ik ook niet meer om gevraagd. Uiteindelijk scheelt het 40€.
Gisteren een gokje gewaard op de Best Price Guarantee van IHG voor een Crowne Plaza in Bogotá. Ging om exact hetzelfde kamertype, zelfde annuleringsvoorwaarden, zelfde data, bedrag in zelfde valuta, etcetera. Prijs op andere website was bijna 100 dollar lager ($155,= bij IHG tegen $65,= op andere website én daar zat ontbijt bij). Kreeg een mail terug dat de kamers 'niet hetzelfde waren' omdat bij de één ontbijt zat en bij de ander niet. Beetje raar, omdat de reservering op de andere website dus goedkoper én gunstiger was. Heb reservering bij IHG geannuleerd, exact hetzelfde mét ontbijt ($185) nog een keer geboekt en claim opnieuw ingediend. Ben benieuwd wat ik nu terugkrijg...
Nergens kan ik iets vinden over een best rate guaranteed op de klm.de website. Heeft iemand hier ervaring mee?
Daar was toevallig een tijdje geleden een discussie over: http://forum.ikvliegveel.com/threads/klm-beste-prijs-garantie.352/
ja, voorwaarden moeten exact hetzelfde zijn... beetje kinderachtig, maar anders wordt het wel erg subjectief, welke kamer 'beter' is.
Top @Valentijn , Ik heb hun sociale media team benadert met een screenshot. Hopelijk werkt het voor de Duitse site ook.
Nee, was echt verschrikkelijk: -Duurde 40 uur tot er gereageerd werd en toen kreeg ik de reactie 'De prijs van $65 die u noemt kunnen we niet vinden op de website, we kunnen de claim niet goedkeuren'. Dus ik kijken op de website, staat er een tarief van $70 ondertussen - nog steeds $115 lager dan op de IHG-website... - Dus ik stuur weer screenshots en links naar die prijs van $70, krijg ik na 36 uur de reactie dat mijn links niet werken. Ook al was het op mijn computer en op andere computers geen probleem. Weer nieuwe links + screenshots gestuurd. -Na 20 uur (ze worden steeds sneller!) de reactie dat 'de prijs van $70 niet op de website staat'. Gecontroleerd en inderdaad, de prijs was nu $80, maar nog steeds goedkoper dan bij IHG zelf. Weer dezelfde mail teruggestuurd. -3 dagen lang totaal geen reactie. Dus ik stuur er een mail achteraan, krijg ik als reactie dat ze mijn claim niet kunnen goedkeuren omdat dat 'binnen 24 uur na boeken moet' en het was nu al bijna een week later... -Heb een boze mail teruggestuurd, reservering geannuleerd en ergens anders geboekt. Kreeg na 10 minuten een reactie: 'Omdat u de reservering geannuleerd heeft, kunnen we uw claim niet goedkeuren'...
Ongelofelijk dit.. Het probleem is dat je afhankelijk bent van de reactie van IHG en die laat inderdaad op zich wachten.. Als je een reactie krijgt dan is het de eerste keer medewerker 1, de tweede keer medewerker 2 enzovoort. Dat helpt ook niet echt want ik heb het idee dat ze je mails en BRG aanvraag niet in 1 dossier 'verzamelen'.