BRG (Best Rate Guarantee)

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door Kristof, 23 jul 2014.

  1. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Als ik iedereen overigens een tip mag geven: als je meerdere sites vindt waar het goedkoper is, noem dat alle tarieven en sites in de comments. Ze checken ze dan allemaal, als je bij de ene een belangrijke voorwaarde over het hoofd hebt gezien, kan die bij de ander wel kloppen.

    Overigens ook interessant: Als de kamer die je hebt geboekt bij IHG geen ontbijt heeft en het lagere tarief dat je ergens anders vindt wel, dan kun je hem (idioot genoeg) niet BRG-en omdat "de kamers niet overeen komen". De oplossing is in dat geval ook bij IHG het ontbijt erbij te boeken.

    Daarnaast nog een oproep om dit niet te misbruiken. Het werkt heel goed: de hotelketens houden hun prijzen relatief laag erdoor en je kunt er af en toe van profiteren. Als je tientallen van ons dit iedere dag gaan doen, is het denk ik snel over met het feest.
     
  2. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Nou IHG heeft nog een uurtje om te reageren.. dan zijn de 24 uur voorbij..
     
  3. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Nog een andere tip, mail ze ook naast het formulier op '[email protected]'. Vaak krijg je dan veel sneller een reactie op je BRG!
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  4. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Al reactie? Want ik heb ze vanochtend gemeld met een andere vraag en heb binnen een uur of 4 antwoord gekregen. Ben overigens ook benieuwd op welk tijdstip je antwoord krijgt, dan kunnen we erachter komen wanneer die BRG-desk precies open is.
     
  5. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Het feestje gaat niet. De site waar de rate goedkoper is (was) is een United States based company.
    Ondanks dat zij een bedrag in euro's laten zien wordt er een bedrag in USD in rekening gebracht op je creditcard.
    Maar goed er wordt niet uitgelegd waar dit niet mag.. Staat dit in de voorwaarden van IHG BPG?

    Knipsel.JPG
     
  6. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Ja, het moet in dezelfde valuta betaald worden. Dus euro's voor euro's en dollars voor dollars. Voor US stays kun je getaroom wel gebruiken ;)
     
  7. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Ok duidelijk. Weten we dat ook weer! thnx!
     
  8. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  9. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
  10. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Iemand interesse in een BRG voor dit weekend in het IC DUS? PM maar even.
     
    Mike vindt dit leuk.
  11. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ik ken genoeg fora waar dit een echte top sport is waar wel honderden mensen dit elke dag doen..
     
    Ipponmaster vindt dit leuk.
  12. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
  13. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Het wordt steeds gekker bij IHG en de customer service gaat er niet op vooruit...
     
  14. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
  15. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Nou....Het is mij uiteindelijk gelukt!
    Na veel rondzoeken en 4BPG aanvragen verder is ie eindelijk goedgekeurd(met als referentie booking.com). En wel een hele mooie: de 2 room senior suite in het IC in Berlijn! Op 30 december…
    Er is inderdaad een willekeur qua reacties van de BPG Helpdesk. De eerste 4 zijn dus afgewezen maar wel om legitieme redenen(enkele zijn hierboven al genoemd).

    Voor nu: ik ben blij en ga fijn ind e senior suite overnachten met ons tweeën! :)
     
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Daar ga je het zeker naar je zin hebben! In april zijn wij in hetzelfde hotel geweest, zelfde type kamer, was ons beste hotelverblijf van 2014. In januari gaan we terug daar naar toe ander type kamer deze keer.
     
  17. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Klinkt goed! Heb er al wel zin in!:)
    We hebben overigens geen ontbijt want dat zat niet in de BPG...
    Heb je verder nog tips @Lionell? Ik ben gewoon club member helaas ( ga vlgnd jaar proberen een statusmatch te doen...)
     
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ga zeker naar de dierentuin, echte aanrader. Vraag aan de concierge dienst raad om een city tour bus trip te doen. De hele dag kan je met dat ticket de bus op en af en verschillende dingen bezichtigen, ik weet niet wanneer je gaat maar je bent natuurlijk afhankelijk van het weer.

    Vanaf het hotel kan je richting dierentuin wandelen en als je verder door loopt dan kom je een klein winkelcentrum tegen waar een heel goed Chinees restaurant zit verborgen op de eerste verdieping. Goedkoop, waar voor je geld, grote cocktails voor weinig en veel Chinezen die er komen eten.

    Maak zeker gebruik van de Uber service in Berlijn, hun tarieven zijn spotgoedkoop momenteel. Vanaf het hotel kan je Uber of gewone taxi nemen naar Alexanderplatz, waar veel bars zitten. Er zit vlakbij Alexanderplatz, als je bij het grote Radisson hotel naar links loopt een ontzettend lekker steak restaurant, ook betaalbaar.

    Als je eenmaal de smaak te pakken hebt van Berlijn, gaan jullie zeker weer terug :) Ik heb op voorhand een kleine stadgids boekje gekocht, heel handig om altijd mee te nemen. Behalve het IC hotel zitten er nog flink wat IHG hotels in Berlijn. Wij hebben verbleven in de Holiday Inn op Alexanderplatz, in januari zitten we daar in het Indigo hotel wat er vlak naast ligt. De Marlene bar in het IC hotel schenkt hele lekkere cocktails :)
     
  19. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Je kunt een upgrade kopen voor de Club lounge, was geloof ik voor mij (Ambassador bij IC / Gold bij IHG) €65 per nachT afgelopen oktober. Was wel de moeite waard, want zeer uitgebreid ontbijtbuffet is inbegrepen in restaurant beneden, (alcoholische) drankjes en hapjes in de club is inclusief. En de hele minibar is gratis, en wordt dagelijks weer aangevuld :D
     
    Jan van Putten vindt dit leuk.
  20. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Om weer even on topic te gaan ;): Heeft iemand ervaring met Accor BRG?
     

Deel Deze Pagina