BC error ICN, HKG, TYO

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door ErikBenjamin, 9 dec 2016.

  1. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Net zoals @Geel al zei...

    NEVER. CALL. THE. AIRLINE.

    Dit is geen 'aanbieding' of 'korting', dit is gewoon een keiharde fout van Alitalia. Je wilt dan dus ook zo min mogelijk aandacht naar je tickets trekken en voorkomen dat het een agent opvalt dat je voor 600 euro de hele wereld in business rondvliegt. Ga niet bellen voor miles. Ga niet bellen dat je voorkeursstoel niet beschikbaar is. Ga niet vragen of de boeking bevestigd is. Stuur geen tweet. Zorg gewoon dat er geen enkele agent is die een reden heeft om handmatig je boeking te openen en ziet dat je van de airline profiteert.

    De fare is ondertussen al weg, maar doe het ook de volgende error fare niet, en diegene daarna ook niet. Het is een gouden regel: des te eerder een agent het ziet en als je pech hebt aan de bel trekt dat er een gekke fare rond gaat wordt niet alleen jouw boeking, maar de hele fare (eerder) gepulled, en daar heb je anderen ook mee.
     
    JDB1990, thom bauwens, petercs en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Fair enough, niet direct bij stilgestaan in de blijdschap dat ik direct een eticket binnen had :oops:
     
  3. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    FT heeft op deze thread al 100K views en als 10% daarvan boekt met een financieel verlies van 5000 euro zoals in mijn geval is dit een last van 50 miljoen. Als de maandagochtend Italiaan niet gelijk naar AUH belt voor een nieuwe financiële injectie is het dinsdag over met AZ. Iedereen zijn geld kwijt, wat een giller zou dat zijn.
     
    thom bauwens vindt dit leuk.
  4. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Regel nummer 1, probeer hem in je hoofd te prenten :).

    Ik hoop het voor jullie allen niet, maar op de vluchten met vertrek <3-4 dagen na, verwacht ik dat het overgrote deel sooner or later gecancelled gaat worden. Ook uitgegeven etix kunnen gewoon gevoid worden :rolleyes:.

    Alleen het uitzoekwerk wat wel of niet gecancelled moet worden en alle klantenservice en contact hier om heen gaat honderdduizenden danwel miljoenen euro's kosten voor AZ alleen denk ik.
     
  5. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Omgekeerd (dus DUS en eindigen op in FLR) lijkt nog te boeken te zijn op www.ebookers.com.

    Screen Shot 2016-12-10 at 19.42.18.png
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Zit te kijken om kerst 2017 naar de zuidpool te gaan op deze deal :p. Thanks @thomassmit!
     
  7. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Crap! ben even 24 uur met de GF in het buitenland, en dat gebeurt er dit! Hoop dat die door gaat voor iedereen die geboekt heeft. Maar baal er van dat ik mijn credit card niet heb kunnen laten vonken.
     
  8. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
  9. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
  10. Maan

    Maan Guest

    100k views zijn niet 100k individuals.
    Ik heb zelf al minsters 20 keer gekeken ofzo.
    Financieel verlies per ticket valt ook wel mee. Echt geen 5000 euro, eerder 500, behalve als er geboekt is bij een non-partner van alitalia, dan wel.
     
  11. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Misschien zat er anders niemand op die stoel, dus dan is het weer winst..... glas is half vol of half leeg ;)
     
  12. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Sorry, ik had niet begrepen dat AZ heel blij zou kunnen zijn met deze fare. Laten we dan hopen dat ze er zo blij mee zijn dat alles gehonoreerd wordt.
     
  13. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Zo druk hebben ze het niet lees ik uit de krantenberichten, ik zie en win win situatie ;-)
     
  14. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Net geboekt.... jeetje.

    DUS-CDG-SXM-CDG-FLR 21-apr - 29 apr.... mei vakantie (die niet meer in mei is???)
    AZ ticket, maar allemaal AF metal in C Class.

    met expedia.de, niet beschikbaar op .com

    Ik had ook een trip naar SEZ voor hetzelfde week, maar voor een week was meer overstappen, en nergens die Air Seychelles voor credit.

    op die terug weg, 14 uur overstappen in CDG, dus heb ik een kans om mijn koffers af te halen, en terug naar AMS met de trein.... of zo denk ik hierover.

    was wel 850 EUR pp, ik heb voor 4 personen geboekt.
     
  15. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    @Heidi Heb je tickets meteen gekregen, ik heb sinds vanmorgen niets van Expedia.nl ontvangen. Ben benieuwd of die er nog door komt.
     
  16. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Dat vind ik wel dramatisch... dat verwacht ik niet. Je gaat een luchtvaarmaatschapij falliet gaan over zoiets... in principe is elke vlucht me winst met alleen de economy verkoop.

    Er zijn BC stoelen die zijn nooit verkocht, of met non-revs en dergelijk.

    Dus ik vind de berekening niet reaal - - maar een geld verdiener is het ook weer niet
     
  17. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    geboekt met expedia.de, en ja tickets gelijk gekregen

    ik had ook issues with .nl, .co.uk en .com
     
    Ottorockit vindt dit leuk.
  18. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Issues in de zin dat je ze er niet doorheen kreeg of dat ze nog on-hold staan?
     
  19. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Issues zoals, airfare van 2600+ eur of zo. Elke expedia geeft een andere resultaat... raar genoeg.

    was mij ook gelukt on ebookers, maar ik heb liever expedia
     
  20. morra

    morra Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8

Deel Deze Pagina