AMEX Dinnertegoed - deel je ervaring met restaurants

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 7 dec 2022.

  1. Mathijstil

    Mathijstil Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    28
    Kaart: Gold
    - Restaurant: 7de Hemel Den Bosch
    - Beoordeling: 8
    - Opmerkingen: Prima 3 gangenmenu in gezellige straat in Den Bosch. Personeel niet helemaal op elkaar ingespeeld en soms wat rommelig. Eten dikke prima.
     
  2. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    530
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Ron Gastrobar (sophialaan)
    - Beoordeling: 8
    - Opmerkingen: Heerlijk gegeten op 2e kerstdag. Restaurant was omgetoverd tot een chique kerstparadijs. Personeel was enorm vriendelijk. De beef wellington van ossenhaas is écht een aanrader.
     
  3. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    275
    Leuk Bevonden:
    447
    Trofeepunten:
    63
    - Kaart: Gold
    - Aantal personen: 1
    - Restaurant: Pastis ( Den Haag )
    - Beoordeling: 8-
    - Rekening: 62 euro
    exclusief fooi.
    - Opmerkingen: Sfeervol Frans eetlokaal in hartje Den Haag. Maar omdat ik de Franse keuken net wat hoger in aanzien heb zijn mijn verwachtingen (en met name de aandacht voor de details) bij een Frans restaurant ook hoger. Dit werd niet volledig ingelost. De smaak van het eten was zeer goed maar de balans was een beetje zoek.

    Pastis heeft, zoals te verwachten bij een Frans restaurant, een enorme wijnkaart. Dus voor ieder wat wils. Ik ging voor een droge, beetje houtachtige witte wijn. De wijn kwam eerst maar het schaaltje met brood kwam tegelijk met het voorgerecht (pittige vissoep). Beide smaakten goed, het stokbrood was heerlijk krokant aan de buitenkant en de zeezout boter was excellent, maar logischer zou zijn geweest het brood bij de wijn te serveren.

    De soep had wat spetters door de kom heen bij het serveren, opnieuw mijn punt over “attention to detail”, maar mooier was geweest die spetters even weg te vegen. De soep was ongeveer 1/4e van de kom, net ietsje te weinig voor mij. De beschreven toast er bij was slechts 1 klein sneetje, terwijl het bijgevoegde beleg genoeg was voor wel 5 toastjes. Ik heb het gecombineerd met het brood. Smaak van de soep was erg goed. Er werd geraspte kaas mee geserveerd zodat je het zelf nog extra op smaak kon brengen indien gewenst.

    Hoofdgerecht was steak met frites en sla. De sla kwam in een aparte schaal en staat niet op de foto. De sla was erg veel en daardoor leek de steak en frites juist minder en daardoor was het geheel dus uit balans. De smaak van de steak was zacht en mals maar net niet medium done genoeg. Frites waren daarentegen perfect, krokant van buiten en zacht van binnen en precies zout genoeg. De bearnaisesaus maakte het echt af. 8165BAB5-164D-4EEC-A025-8880EDB971CA.jpeg
    Ik had ondertussen nog wat extra brood met boter gevraagd samen met een tweede glas wijn en dat werd direct gegeven. Zo lekker! Als nagerecht had ik vanille ijs met karamel saus. Leuke presentatie met wat vruchtjes en poedersuiker er over en de smaak was aardig, al was het karamel een tikkeltje aan de harde kant en een derde bolletje ijs had niet misstaan. Opnieuw de eerdergenoemde balans dus.

    Al met al dus een prima diner in een mooi restaurant met vriendelijk personeel al vond ik de afgetrapte sneakers die ze droegen niet helemaal passen bij de omgeving. Het was er gezellig druk maar niet onprettig vol. Hopelijk komt bovenstaande review niet over als oeverloos gezeur, ik heb genoten van mijn diner, maar geef graag opbouwende kritiek. Ik kom er zeker weer eens eten.
     
    Urbanjazz, Wogie, arjen05 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Mark12

    Mark12 Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    3
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Ron Gastrobar Amsterdam
    - Beoordeling: 9
    - Opmerkingen: Ben voor meerdere kleinere gerechten gegaan en erg goed gegeten. Personeel was goed en erg vriendelijk. Sowieso vond ik het een leuk concept met goed eten en Michelinster, maar relaxte sfeer. Ook niet te duur voor restaurant met ster.

    Trouwens ook kudos dat ze tussen kerst en nieuwjaar open zijn, in tegenstelling tot een groot deel van de platinum lijst.
     
    Urbanjazz en Bjorn vinden dit leuk.
  5. Stef

    Stef Newbie

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Ron Gastrobar Amsterdam
    - Beoordeling: 7
    - Opmerkingen: Met 2 personen op kerstavond hier gegeten. 3 kleine gerechten (makreel, kreeft en koningszwam) en 1 normaal gerecht (black angus) besteld. De 3 kleine gerechten waren alle 3 te zout. Vooral de koningszwam was echt veel te zout. De steak was wel erg goed. Dessert (praline) was ook prima. Service en ambiance uitstekend. Uiteindelijk wel teleurgesteld, vooral dankzij de kleine gerechten.
     
  6. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    168
    Trofeepunten:
    43
    - Kaart: Gold
    - Restaurant: Little V Den Haag
    - Beoordeling: 9
    - Opmerkingen: Heerlijk en goed Vietnamees eten, leuke sfeer hangt er binnen. Wij hadden allebei een hoofdgerecht genomen en dat was meer dan genoeg eigenlijk, zo kwamen we uit op 64 euro (voorgerecht gedeeld, 2x hoofd, 1 pot thee). Binnen 48 stond ook de 50 euro weer retour op de kaart.
     
    Urbanjazz, FlyingBlob en noppie vinden dit leuk.
  7. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Is de lijst deelnemende restaurants verschillend voor AMEX gold en platinum? Ik zie little V er bij platinum niet tussen.
     
    Wogie vindt dit leuk.
  8. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ja de lijsten zijn verschillend.
     
    noppie vindt dit leuk.
  9. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: George LA Laren
    - Beoordeling: 8
    - Opmerkingen: leuk restaurant, redelijk laagdrempelig. De tafeltjes zijn wel aan de krappe kant als je met meer dan twee personen bent. Bediening is relatief junior, maar wel voldoende aanwezig en ook vrij snel (het was ook niet superdruk).

    Wijnkaart voldoende keuze. De dinner kaart prima. De carpaccio was kwalitatief goed maar qua presentatie erg mehh. Steak Tartare (aan de tafel klaargemaakt) zag er goed uit, heb deze zelf niet gehad maar het water liep me in de mond). De twee andere vleesgerechten (Rib Eye en Tournedos) waren smaakvol. Bijgerechten zowel qua presentatie als smaak niets bijzonders.

    Prima ervaring al met al.
     
    lloydje33 en noppie vinden dit leuk.
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Kaart: Gold
    - Restaurant: 7de Hemel Den Bosch
    - Beoordeling: 8
    - Opmerkingen: Lekker geluncht om toch even de €50 op te maken, goede soepe maar clubsandwich is eigenlijk te duur voor wat je krijgt. Personeel vriendelijk en mooie locatie in de binnenstad.
     
    Bjorn en Wogie vinden dit leuk.
  11. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Block House Düsseldorf (Altstadt)
    - Beoordeling: 8

    Samen met een bezoek aan de kerstmarkt nog even het buitenlandse tegoed op kunnen maken bij deze "Duitse Loetje". Zeker geen culinaire club maar wel een aanrader voor liefhebbers van een goed steakrestaurant. Heerlijk gegeten met een bijpassende fles wijn.

    Refund stond keurig binnen 5 dagen op mijn overzicht.
     
    Wogie en noppie vinden dit leuk.
  12. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Breda (Amsterdam)
    - Beoordeling: 8
    - Opmerkingen: 4-gangen wisselend lunch menu voor €45 in hartje Amsterdam was prima. Bediening was helaas redelijk koud en op de automatische piloot maar dat is tegenwoordig bij veel zaken zo.

    Kijk bij dit restaurant wel uit met je aanbetaling. Bij de reservering betaal je €25 per persoon als aanbetaling. Deze €25 worden dan op je uiteindelijke rekening in mindering gebracht. Voor Amex telt deze aanbetaling echter als een aparte betaling en deze telt NIET mee voor je dinnertegoed. Alleen het bedrag wat je in het restaurant betaald komt in aanmerking voor creditering.
     
    ErwinLansing, Wogie en noppie vinden dit leuk.
  13. RickFlyer

    RickFlyer Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Grande Brasserie (Parijs)
    - Beoordeling: 8,5
    - Opmerkingen: Gezellige brasserie met een echte Franse/Parijse kaart. Eten en wijn (aanbevelingen) van zeer goed niveau. Vorig jaar in de zomer geweest en dit jaar op nieuwjaarsdag. Beide keren zeer goed. Afgelopen zomer wel een wat meer uitgebreide kaart, maar nog steeds genoeg keuze. Voor diner wellicht qua prijs wat aan de hogere kant maar zeker niet onbetaalbaar. Voor optimaal voordeel zou je de lunch kunnen overwegen. Dan kun je voor 150 euro prima uit met twee/drie man, bij diner is het een welkome korting... Credit beide keren binnen 4 dagen.
     
    Bjorn, lloydje33 en noppie vinden dit leuk.
  14. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Catch by Simonis
    - Beoordeling: 8
    - Opmerkingen: Goed eten, leuke plek in de haven, en vriendelijk personeel. Met 2 man gegeten voor ongeveer €80 (2x hoofd met 2 drankjes, 2x nagerecht). Ik raad de tuna steak zeker aan. Credit bijgeschreven in 5 dagen
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2023
    noppie vindt dit leuk.
  15. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: George WPA Amsterdam
    - Beoordeling: 9
    - Opmerkingen: Personeel was heel vriendelijk en het eten was goed. Wat hogere beoordeling omdat het eten erg lekker was en de sfeer wat meer relaxed was. Met 2 man gegeten voor ongeveer €100 (2x hoofd met 3 drankjes, 2x nagerecht). Hun steak met Béarnaise is erg lekker. Credit bijgeschreven in 4 dagen
     
    Urbanjazz, VinceG en noppie vinden dit leuk.
  16. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Little Paris, Phuket, Thailand
    - Beoordeling: 10
    - Opmerkingen: Personeel was wederom heel vriendelijk en het eten was echt super. Verse ingredienten en duidelijk bereid met hulp van Europese chefs. Met 2 man gegeten voor ongeveer €50 (2x hoofd met 3 drankjes, 1x nagerecht). Zelf heb ik hier de burger gegeten en mijn vriendin de zalm. De burger was perfect bereid en de friet die erbij zat was ook heel goed. Credit bijgeschreven in 5 dagen
     
    Timo en noppie vinden dit leuk.
  17. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Cocotte Farm Roast & Winery, Bangkok, Thailand
    - Beoordeling: 10
    - Opmerkingen: Zaak was vol maar met een beetje wachten mochten we buiten plaatsnemen. Initieel wilde ik de A4 wagyu proberen maar die hadden ze helaas niet meer op voorraad, de bediende bood mij daarop A3 aan (mindere kwaliteit) waar ik niet heel tevree mee was. Hij zei dat hij met de chef ging kijken wat ze konden regelen en zodoende een A5 stuk wagyu gekregen tegen de prijs van A4. Steak was uiteraard heel erg lekker. Vriendin heeft hier een krabsalade gegeten (pescetariër, misschien niet handig in een steakhouse) en deze vond zij ook echt uitmuntend. Met 2 man gegeten voor uiteindelijk €160 (2x hoofd met 2 drankjes, 2x nagerecht). Credit bijgeschreven in 6 dagen
     
    Urbanjazz, Timo, noppie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: Maris Piper
    - Beoordeling: 7,5
    - Opmerkingen: Aardige bediening, op zich prima gegeten maar de portiegrootte was wel erg karig voor het bedrag en de bijgerechten matig. Chocoladedessert veel te zoet.
    Het was overigens geen probleem om de reserveringsgarantie van de bon te halen. Dining credit en aanbetaling stonden binnen 3 dagen bijgeschreven.
     
    noppie en lloydje33 vinden dit leuk.
  19. Lifeasemiel

    Lifeasemiel Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    - Kaart: Platinum
    - Restaurant: The Harbour Club Den Haag
    - Beoordeling: 6
    - Opmerkingen: Heerlijk gegeten en heerlijke wijn, echter geen fijne bediening. Gaven overduidelijk aan bepaalde tafels meer aandacht dan aan de rest.
    Ze kregen het voor elkaar een hoofdgerecht aan mij uit te serveren zonder vork, en bij mijn partner lieten ze gewoon het voorgerecht bestek liggen.
    Uiteindelijk de vork maar van een andere tafel gestolen omdat bediening rete traag was. bijna 2 uur gezeten en 2x drinken gekregen + hoofdgerecht.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  20. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Mijn ervaring, Harbour Club is voor tokkies en een absolute no go!
     
    RobertFB, Lifeasemiel, Brunoweilo en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina