AMEX Dinnertegoed - deel je ervaring met restaurants

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 7 dec 2022.

1. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.081
    Trofeepunten:
    428
    Ik ga naar De kleine heerlijkheid.

Eagle en Jeroen23 vinden dit leuk.
  2. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    312
    Trofeepunten:
    63
    Hier zijn de restaurants vooral ver weg en niet op za-zo beschikbaar, denk dat we deze dus maar overslaan.

3. Jeroen23

Jeroen23 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    33
    Eens! Ook wij hebben een reservering staan bij Fier.

Eagle vindt dit leuk.
  4. Jumbs

Jumbs Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Het nieuwe dinnertegoed blijft me irriteren. Grootste deel is 2-gangen, dan weet je dat het bij sommige zaken echt minimaal is. Kon ik met het tegoed voorheen bij Alex of Simonis best een goede maaltijd samenstellen, tegenwoordig is het echt behoorlijk karig.

Vraag me af of ze op het hoofdkantoor zelf de kaart gebruiken. Dan zouden ze inzien hoe matig deze ervaring nu is.

p.s. ook Fier heeft gewoon een Social Deal van 40 euro :(

Menno, Samm, Jeroen23 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    882
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb dit dus nog steeds niet gedaan, dat dining tegoed. Ik kan me er niet toe zetten. Ga binnenkort maar weer eens bellen en een klacht indienen. Kijken of er nog wat Bonus MR uit zijn te slepen.

Ik mis het oude tegoed van €300. Dat was gewoon top i.p.v. deze "Amex Groupon Deals".

vlieg8877, Jeroen23 en Ruut vinden dit leuk.
  6. vlieg8877

vlieg8877 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    43
    De enige verbetering is dat het menu inzichtelijk is in het portaal. Dat was bij de vorige rondes niet.

hellolaurent vindt dit leuk.
  7. OutintheBlue

OutintheBlue Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Afgezien dat ik het heel eens ben dat het oude tegoed van 2x 150 euro vele malen beter was, is het toch nog steeds een meevallertje toch? Ik bedoel, om het daarom dan maar niet te doen, is toch ook weer zonde...

8. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Inderdaad een verbetering, maar lang niet ieder restaurant heeft het menu gepubliceerd helaas

9. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    368
    Trofeepunten:
    63
    Eigenlijk is het driedubbel slechter geworden ivm de 300,- credit.
    Buiten dat je je een Grouponner voelt, geen sterrenzaken en geen opties buiten de Benelux meer :-(
    Hopelijk laatste jaar deze armoe!

Eagle en FlyingNelus vinden dit leuk.
  10. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    196
    Trofeepunten:
    43
    Vanuit AMEX is het natuurlijk een meesterlijke zet, ze kunnen nog steeds claimen dat het €300 aan voordeel is, terwijl het 1) moeilijker is in gebruik, 2) minder voordelen heeft, 3) het kaarthouders extra geld kost, en 4) het plaats vind in vaste periodes met ook nog eens gelimiteerde beschikbaarheid, allemaal redenen waardoor minder kaarthouders het gebruiken.

Ja, de tevredenheid over dit "voordeel" onder klanten is niet erg hoog, maar dat kan ze vrij weinig schelen denk ik (weinig tot geen mensen gezien op het forum die opzeggen puur door deze reden).

Minder mensen die 't gebruiken = meer geld voor AMEX

Ik verwacht dat dit de nieuwe norm is, no-way dat ze het oude systeem terughalen.

hellolaurent en Ruut vinden dit leuk.
  11. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Als we terugkijken (ik ben zelf pas sinds 2021 lid), zien we vooral verslechteringen en slechts een handvol kleine verbeteringen. Dit staat in schril contrast met de aanzienlijke verhoging van de lidmaatschapsbijdrage, en ook de extra Platinum card fee van €10 per maand.

Ook in de rest van Europa is de kaart duidelijk minder aantrekkelijk geworden: geen onbeperkte lounge-toegang meer via Priority Pass voor de Duitse, Spaanse en Franse kaarten, de introductie van Dining for 2 in plaats van het oude dining credit, en verslechterde transfer ratios (van 5:4 naar 3:2, of bij sommige partners zelfs 3:1?!). De enige uitzondering lijkt de VS te zijn: daar is de kaart eveneens fors duurder geworden, maar staan daar wel meer voordelen tegenover. Wel steeds meer in de vorm van een couponboek, wat inmiddels de standaard lijkt te worden, ook bij kaarten van de concurrentie.

Maar ook daar zijn er kanttekeningen: de transfer ratio van de Amerikaanse Amex naar Asia Miles is verslechterd en wordt vanaf april eveneens 5:4. Na Emirates is dit al de tweede transferpartner die niet langer 1:1 is. Ik vermoed dat dit op termijn de nieuwe norm wordt in de VS, hopelijk wel gecompenseerd door periodieke transferbonussen, die daar soms 3-4x per jaar worden aangeboden.

Alles bij elkaar denk ik dan ook niet dat het oude dinner credit systeem nog terugkomt. Wel viel me op dat er een nieuwe country manager voor de Benelux is aangesteld. Dat is interessant, zeker gezien het feit dat Amex zich heeft teruggetrokken uit de Luxemburgse markt: er worden geen nieuwe leden meer geaccepteerd, bestaande klanten kunnen wel blijven.

Ik ben dan ook benieuwd welke koers Amex NL gaat varen onder deze nieuwe country manager. Uitkijken naar aanzienlijke verbeteringen doe ik echter niet, dan zal ik ook niet teleurgesteld zijn wanneer de volgende verslechtering eraan komt.

ppt, finsdeflyer en Ruut vinden dit leuk.
  12. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.077
    Trofeepunten:
    333
    Vanavond gereserveerd bij Het prentenkabinet in Leiden! Ben benieuwd!

Ruut vindt dit leuk.
  13. StarChaser

StarChaser Newbie

Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Gisteren gegeten bij Umami by Han in Amsterdam, mede naar aanleiding van eerdere positieve recensies hier. Keurig 3-gangen menu met prima gerechten!

We hebben nog een extra gangetje toegevoegd en waren met drankjes (cocktails en saké) en fooi voor €110 klaar. Daar eten we normaal niet voor binnen de ring!

Bijgevoegde bestanden:

hellolaurent vindt dit leuk.
  14. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.077
    Trofeepunten:
    333
    Nou dat viel niet tegen! Drukke tent in een mooi oud pand achter de pieters kerk.
    Aardige en goede bediening.

Het amex menu was keus uit 2 voorgerechten en 2 hoofdgerechten. 1 ervan was vegetarisch. Dus niet heel veel keus. Op dat menu stonden ook wat bijgerechten en uitbreidingsopties voor een tussengerecht (17,95 extra) en een dessert (14,95 extra). Mandje brood (6,00) of frites (8,00).
    Maar er werd ook gelijk gemeld dat je ook kon kiezen van het reguliere menu en dat het dan verrekend zou worden. Dus om goed vergelijk te maken hebben wij 1x het standaard amex menu en daarnaast 1x voorgerecht en hoofdgerecht van het reguliere menu (voorgerechten 17 - 20 euro, hoofd 30 - 40 euro) genomen.

Brood met boter was goed en ruim. Voorgerechten waren vergelijkbaar, maar die van amex menu was wel wat kleiner. Sowieso kleine porties!
    Hoofdgerecht hadden we foutje mee gemaakt vanaf het reguliere menu. Ik zag rendang en dacht lekker! Ben ik gek op. was het vegetarisch....:( Maar goed op zich voor een vegetarisch gerecht goed. (zie nu op website menu dat het vegetarische rendang is en dat stond zeker niet op het geprinte menu).

Na voor- en hoofdgerecht en mandje brood nog steeds trek, dus hebben we kaasplankje genomen (I know. Dat is meer voor smaak dan vulling. Maar dessertkaart werd ik niet warm van.)

Uiteindelijke rekening, 1x amex menu 2 gang, 2 gangen van de hoofdkaart (17,50 en 29,75) fles water, aperitief 2x en 2 glazen wijn, brood en kaasplankje uiteindelijk 52,00 euro. Op de bon werd 50,00 in mindering gebracht voor amex compensatie van 2 gerechten van regulier menu (dus er werd meer gereduceerd dan dat gerechten werkelijk kostten!) De 2 amex gerechten stonden gewoon niet op de bon.

Dus al met al wel 100 euro waarde! Dus dat is goed. Ook geen groupon gevoel. Zou ik hier terug gaan? Ja zeker! gezellig restaurant, interessante wijnkaart en vriendelijke en kundige bediening. Porties wel klein, dus zou hier zeker voor een 5 0f 6 gangen verrassingsmenu gaan.

Vliegende_Keep, lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  15. FWie

FWie Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Op zaterdag 7 februari gegeten bij FortVier in Arnhem.

Amex menu was brood met dips (1x voor 2 personen), amuse, 1 voorgerecht, 1 hoofdgerecht. Verschillende menukeuzes met zelfde bijbetaling als bij FortVier standaard drie-gangen menu.

Bediening was vriendelijk en pro-actief. Brood met dips was ok maar niets bijzonders. Amuse was aardig. Voorgerecht van Bospeen tartaar had een mooi opmaak maar was erg lastig te eten/snijden vanwege keiharde onderlaag. 2 verschillende hoofdgerechten van eend en hert waren beide pezig waardoor niet makkelijk te verwerken.

3-gangen keuzemenu kost standaard €40 en kan via Dining City vooraf zelfs als Deal geboekt worden voor €30. Hierbij hoort dan (denk ik) niet het brood met smeersels (€7) en de amuses.

Waarde Amex menu daarom naar mijn mening €26 per persoon. Opnieuw veel minder dan door Amex voorgespiegelde €50 per persoon. Ik denk dat de Platinum kaart binnenkort gedowngrade wordt.

Ruut en VinceG vinden dit leuk.
  16. Marcob

Marcob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    188
    Trofeepunten:
    33
    Ook ik vind het een versobering van de oude voorwaarden, die 2x 150 was top.
    Maar ik zie het als een extraatje, dus niet te veel klagen.

Mijn keuze is gevallen op Azura - Rotterdam, een Japans restaurant met sushi en diverse andere warme aziatische gerechten.

Gekozen voor de "sushi variant (er werden twee Amex menu's aangeboden).
    Hier kreeg je een plateau mixed Sashimi (4 soorten en een oestershot) met een totale waarde van normaal ongeveer 30-40 euro. Daarnaast nog 4x 4 stuks maki sushi wat ook op 40-45 euro in te schatten is. 80 Euro gratis sushi.
    Daarnaast nog 95 Euro afgerekend voor wat andere zaken om aan te vullen, maar toch leuk meepakken zo.

Al met al niet ontevreden met deze extra.

VinceG vindt dit leuk.
  17. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    28
    Hier afgelopen week bij Casa PEPE in Eindhoven geweest. Als echte Hollander even alle gerechten bij elkaar opgeteld en dat kwam minstens rond de 96 euro uit - even afgezien van eventuele deals.

Volgens mij waren het padronpepers, tonijntataki, carpaccio, brood met smeersels, croquettes, mosselen, buikspek, en prei met auberginecrème. Dit kwam in 2 soort van gescheiden rondes om te delen; het "2-gangen" concept leent zich natuurlijk niet echt voor Spaans tafelen.

Voor ons een flinke en goed gevarieerde maaltijd; zelf hadden we waarschijnlijk niet zoveel besteld, maar tja, het was toch inbegrepen. Daarnaast nog wat prima geprijsde wijntjes en biertjes gedronken. Er was geen enkele 'druk' om te upgraden of aanvullende gerechten te bestellen.

Al met al een goede ervaring. Ik heb zo snel geen deals voor minder dan 40-50 euro p.p. kunnen vinden, zoals bij veel andere restaurants.

VinceG, Ruut en hellolaurent vinden dit leuk.
  18. EF8

EF8 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik ben bij Little V in Den Haag geweest. Het eten was echt heerlijk, en de hoeveelheid ook meer dan prima! De drankjes waren wel heel duur (7,50 voor een ijsthee waarvan je halve glas dus letterlijk ijs was). Voor de rest was de sfeer ook super leuk en gezellig met aardig personeel. Kan Little V dus enorm aanraden, geen spijt van de keuze! Volgende keer ga ik denk ik Kyatcha in Rotterdam uitproberen.

19. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    176
    Trofeepunten:
    43
    Bij La Barrage in Alblasserdam geweest. Was er al eerder geweest, zonder Amex. Je krijgt een beperktere kaart, met voor- en nagerecht in de prijs. Eventuele voorafjes, tussendoortjes en nagerechten de normale prijs.
    Je mag ook de normale kaart kiezen, maar dit compenseert de kosten niet dus betaal je volle prijs.
    Ik denk dat de waarde op circa €100 uitkomt voor 2 personen.
    Wij waren met nagerechten en drinken nog totaal €65 kwijt.

Bijgevoegde bestanden:

VinceG, Marcob en Ruut vinden dit leuk.
  20. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.077
    Trofeepunten:
    333
    Sow 1 oester voor 6 euro! :eek:

Deel Deze Pagina