AMEX Dinnertegoed - deel je ervaring met restaurants

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Bjorn, 7 dec 2022.

1. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    708
    Ik snap deze restaurants ook niet. Amex zal heus geen volledige €50 vergoeden, maar dit nodigt toch ook niet uit om - los van de actie - terug te keren? Juist het tegenovergestelde. Doe dan niet mee.
    Als gast voel je je hier toch belazerd.

Ruut vindt dit leuk.
  2. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Inderdaad. En bovendien wordt de meeste marge toch op drankjes behaald, v.z.i.w. Er zullen maar weinig gasten zijn die alleen een karaf water bijbestellen. Zelf doen we er altijd wel 2 alcoholische drankjes p.p. bij en dat is toch weer 30-40 euro omzet tegenwoordig.

De flexibiliteit van het oude tegoed was dan zoveel beter, inclusief de mogelijkheid het over de grens van de Benelux uit te geven.

PieterPost en Ruut vinden dit leuk.
  3. RobinH

RobinH Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen zondag met mn vriendin haar dining for 2 bij Chang-i geweest in Amsterdam, achter het concertgebouw. Het is een asian fusion restaurant.
    Ik kan hier best kort over zijn. Het eten was erg lekker, maar de amex waarde was slecht. We kregen als voorgerecht een garnalen/octopus salade en als hoofdgerecht een kalfsbiefstuk van maar liefst 60 gram. geen andere keuze mogelijk. Beide gerechten stonden niet op de kaart. Maar ik zou de gerechten niet meer geven dan 15 a 20€ per stuk.
    Het voelde qua kwantiteit meer als een gerecht dat je bij een luxere all you can eat variant krijgt.

We hadden ook nog wat gerechten erbij besteld en ook deze waren qua formaat klein. De service was ook een beetje traag en ze waren een gerecht vergeten.
    Toen ik om een extra bakje rijst vroeg, (wat overigens niet is inbegrepen in de prijs 5€ per bakje) duurde dit ook best lang. Waardoor mijn hoofdgerecht al koud was.

De kwaliteit van elk gerecht was wel top notch, maar voor de algehele ervaring zou ik hier niet terug komen en raad ik deze ook niet aan voor het Amex diner.

4. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    123
    Gisteravond in Leiden uit eten geweest bij Het Prentenkabinet.
    Ik heb er dit jaar nu 5 keer gegeten (zowel met AMEX deal als daarbuiten). De ene keer is het goed, de andere keer fantastisch, een keertje matig en nu weet ik het niet zo goed.

Tijdens het serveren van de drankjes ging een flesje cola om op het dienblad. De cola belandde op m'n rug en schouder en maakte een grote vlek op m'n overhemd. De serveerster vond het vervelend en excuseerde zich, maar later is er niks meer mee gedaan (geen drankje van het huis o.i.d.). Heb de rest van de maaltijd in m'n t-shirt gezeten. Dat dit later niet meer opgepakt werd vond ik niet attent. Heb de vlek wel op de WC uit kunnen spoelen dus geen 'blijvende schade'.

De amuse was een kastanje-mousse en smakelijk.

Als voorgerecht: de makreelsalade was klein maar smakelijk, de bloemkoolcarpaccio had niet zo'n intense smaak en eerder verwarrend.

Als hoofdgerecht was de eendenbout smakelijk, net als de tarte tatin.

De frietjes met truffelmayo (€6,95 supplement) waren lekker.

De bediening hebben we andere keren fantastisch gevonden, gisteravond verder vriendelijk maar niet bijzonder.

Kraanwater wordt kosteloos geserveerd wat ik erg waardeer.

Extra gasten konden voor €35/pp het Amex arrangement mee-bestellen, waarbij de gerechten van de reguliere kaart zo'n €45/pp kostten.

Bijgevoegde bestanden:

PieterPost en Ctk vinden dit leuk.
  5. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    restauraunt ledeboer kreeg je gewoon een kaart te zien, dit is onze normale prijs, dit is de prijs met je amex korting,

waar kies je voor haha

6. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    310
    Trofeepunten:
    63
    We hebben een kleine poging gedaan bij de Ertepeller in Papendrecht. Een dat van te voren werd gebeld om de reservering te bevestigen. Toen werd, nogal casual, verteld dat je uit 4, 5 of 6 gangen kan kiezen en de eerste 2 door Amex betaald worden.

M.a.w. je gaat nog mimimaal 100 maar waarschijnlijk bijna 200 euro bijbetalen.
    Reservering geannuleerd en klacht ingediend met Amex.

PieterPost en FlyingNelus vinden dit leuk.
  7. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Ik zou niet verbaasd zijn als dit het geval is bij de gemiddelde Platinum kaarthouder, maar AMEX moet zich echt diep schamen dat ze zo ook haar Centurion kaarthouders behandeld. Wat een slecht beleid, man man man.

PieterPost vindt dit leuk.
  8. Boudewijn

Boudewijn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    310
    Trofeepunten:
    63
    Het was niet AMEX maar de Ertepeller die belde en dit mededeelde.
    AMEX heeft contact met het restaurant opgenomen, maar het restaurant reageert niet op emails van AMEX.

9. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    181
    Trofeepunten:
    43
    Zeker, echt een aanrader en je krijgt echt waar voor de AMEX Gold Diner for 2 bon. Wij hadden wel het tussengerecht erbij besteld, maar was eigenlijk niet nodig!

hellolaurent vindt dit leuk.
  10. Didier13

Didier13 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.075
    Trofeepunten:
    428
    Twee weken terug daar ook geweest. Twee boekingen gedaan op mijn en mijn vrouw haar naam/kaart. Totaal geen probleem. 4 personen heerlijk gegeten en €200 van de rekening. Een uitgebreide review lees je hier: https://travelhacking.nl/restaurants/restaurant-ledeboer-in-almelo-review

Ruut en PieterPost vinden dit leuk.
  11. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    geen probleem en eten was idd goed te doen, alleen word het niet geadverteerd met dat je een apart menu krijgt met menu ongeveer ter waarde van 50 euro pp?

nu kwam er nog een rekening waar je dan eigenlijk niet op rekent

12. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Zie net in de experiences app dat data voor 2026 bekend zijn, betekent dat ze niet veel met de klachten doen helaas

Bijgevoegde bestanden:

ppt vindt dit leuk.
  13. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Nee, daar lijkt het inderdaad op. Qua retentie wel te begrijpen, door het uit te smeren over het jaar is het minder makkelijk om tactisch te up- en downgraden, voor degenen die daaraan doen.

Mijn vrouw heeft nu nog Gold en bij haar staat "U kunt deelnemen aan één van de drie edities". Dat is dan wel weer interessant, aangezien je zelf kunt kiezen wanneer je het 'tegoed' inzet.

Ruut vindt dit leuk.
  14. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Jammer, in de algemene voorwaarden van Dining for 2 staat nog steeds “geldig tot 31-12-2025”. Ik had gehoopt dat volgend jaar iets anders zou komen, maar dat lijkt helaas niet het geval.

15. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    365
    Trofeepunten:
    63
    Weer een jaartje de Grouponner uithangen...

PieterPost en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina