American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Hoe heb je dit opgelost. Mocht je gewoon door of.. ?

2. Marcob

Marcob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    184
    Trofeepunten:
    33
    Kan je mij informeren welke polis je bij welke verzekering hebt afgesloten? Ik ga binnenkort hetzelfde probleem krijgen in Dubai! Dank alvast!

3. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Of course! Ik heb via www.insubuy.com verschillende opties gecheckt en ben uiteindelijk voor Atlas International gegaan. Ik woon in Duitsland, dus het zou kunnen dat de opties voor inwoners van Nederland iets verschillen al verwacht ik dat niet.

Ik heb de polis wel voor een periode tot twee weken na m’n retourdatum afgesloten aangezien ik niet zeker wist hoe ze anders met een eventueel covid geval op de laatste dag om zouden gaan. In totaal voor 26 dagen kostte het rond de 35 euro voor een medische reisverzekering inclusief covid-dekking. Ik vond het overigens wel opvallend dat ik niet hoefde aan te geven of ik wel/niet gevaccineerd was, aangezien je zou denken dat dit voor de covid-polis nog wel wat uit zou kunnen maken.

Qua afsluiten was het top: super simpel & snel geregeld. Ik heb er (gelukkig) nog geen gebruik van moeten maken, dus heb geen idee hoe ze zijn indien er echt iets gebeurt (al zijn de paar reviews die ik erover heb gelezen wel positief).

Hopelijk helpt dit en mocht je nog meer vragen hebben, let me know!

MoonJ, Marcob, Sandor en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Dank voor het delen! Interessant website met duidelijke opties!

LucW vindt dit leuk.
  5. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik zit met de vraag of je kunt hoppen van AMEX FB Zilver t/m Platinum voor de cumulatie van XP-bonussen (respectievelijk 15 XP voor zilver, 30 XP voor gold en 60 XP voor plat).

Een aantal jaar geleden heb ik de mijn AMEX FB Goldcard omgezet (eigenlijk opgezegd) en ben ik overgestapt naar de AMEX Platinum (regulier). Nooit spijt van gehad, omdat de reguliere Platinum veel meer waar voor zijn geld biedt.

Nu ik echter bezig ben met een aardige XP run, kan ik wel extra XP gebruiken. Ik vraag me dus af: als ik nu een AMEX FB Zilver aanvraag, dan ontvang ik 15 XP (na drie weken). Als ik die binnen heb upgrade ik naar Gold, waar je als het goed is een additionele 30 XP voor krijgt. Een maand later doe ik dat nog een keer, maar dan van gold naar plat voor 60 XP. Dan zou je dus in totaal 105 XP extra kunnen ontvangen (hetgeen wel de moeite waard is).

Heeft iemand hier ervaring mee? Vanuit de voorwaarden gelezen, lijkt het namelijk wel te kunnen. Alvast bedankt :)

6. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Je kan maar 1 keer per 6 maanden upgraden.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  7. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Die voorwaarde kon ik dus niet vinden. Dan lijkt het nog steeds te lonen om na 6 maanden steeds over te schakelen of niet?

8. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Dan is de tussenstap van Silver waarschijnlijk niet interessant meer.
    Wees je er ook van bewust dat je de normale kaartbijdrage gaat betalen, waar je na aanmelding een jaar actie krijgt. Daarentegen krijg je voor de upgrade wel miles.

Voorwaarden als ik nu naar een upgrade kijk van Gold -> Plat (600 euro per jaar, 24k miles bonus) (https://www.americanexpress.com/nl/...ard/?intlink=nl-du-upgr-fb-gold-naar-platinum):
    "Voorwaarden
    Kaartvoorwaarden bij upgraden:

• De jaarlijkse kaartbijdrage voor de Platinum Card bedraagt € 600;
    • U kunt uw kaart upgraden als u minimaal 6 maanden American Express kaarthouder bent;
    • U kunt maximaal een keer per 6 maanden een kaart upgrade of downgrade aanvragen;
    • U ontvangt uw bonus Miles wanneer u in de eerste 3 maanden na ontvangst van uw nieuwe kaart een minimale uitgave van € 1 heeft gedaan.
    • Een downgrade binnen het eerste jaar na aanvraag is niet toegestaan."

Mark020 vindt dit leuk.
  9. Mark020

Mark020 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Dus direct gaan voor de FB AMEX Plat en dan die 30k miles pakken. Daar kun je vrijwel zeker een aardig vlucht voor boeken die ook zeker 15 XP oplevert ;)

Bedankt voor je info!

10. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Let er wel op dat de welkomstbonus (30k + korting eerste jaar) volgens een aantal reacties hier sinds kort niet meer voor bestaande Classic kaarthouders geldt.
    Dan zou 6 maand gold en dan upgrade naar platinum met 30k upgradebonus wel interessant kunnen zijn..

Mark020 vindt dit leuk.
  11. Roderik

Roderik Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb nu een silver-AMEX card. Weten jullie of je nog een mooie aanbieding kunt uitonderhandelen als je de kaart upgrade naar platinum? Volgens internet zou ik 24.000 miles ontvangen en 600 euro per jaar moeten betalen.

Of is er wellicht nog iemand op het forum die zijn platinum status wilt delen?

12. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Bedoel je de Platinum status van KLM?

Je zou eventueel deze silver kaart kunnen opzeggen en dan via een referral de platinum kaart aanvragen. Dan krijg je misschien niet de miles maar wel de korting (tenminste, dat ging eerder goed en werd toen ook telefonisch bevestigd).

Roderik en Ruut vinden dit leuk.
  13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Mijn 'gratis' reguliere gold card loopt deze maand af. Kreeg verleng aanbod van 99,-- Euro.

Misschien ben ik geïnteresseerd om de FB platinum card te nemen, met de XP's zit ik dan veilig voor Platinum status.
    Stel ik beëindig de reguliere gold en neem de FB platinum via een referral, krijg ik dan de 50% korting?

Roderik vindt dit leuk.
  14. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Yes maar niet de miles. (de referende partij ook niet trouwens).

Ruut vindt dit leuk.
  15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Ok, mooie optie. ik vroeg nog om 50% korting op een FB-kaart maar dat kon niet.
    Wel jammer dat de verwijzer de miles dan niet krijgt...

Probeer de korting eind deze maand eerst nog eens telefonisch, zo niet dan een referral.

lloydje33 vindt dit leuk.
  16. Roderik

Roderik Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Ja klopt, via de mogelijkheid om de status te delen. Wellicht is iemand op het forum geïnteresseerd?

Dat is inderdaad ook een optie. Iemand telefonisch meer voor elkaar gekregen?

17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Dat was vorig jaar ook al eens een discussie. Betaal jij mijn FB platinum dan deel ik mijn status of zoiets.

18. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Correct me if I’m wrong, maar:
    Dit is op papier voor beiden wel interessant, maar volgens mij zitten alle kaarten gekoppeld aan de bankrekening van de hoofdkaarthouder. Als je de andere platinum kaart aan een vreemde geeft, sta je dus garant voor alles wat diegene betaalt en moet je het zelf terug zien te krijgen. Gaat dus wel heel wat vertrouwen mee gepaard!

VinceG en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  19. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Je zet de kaart op naam van de ander, zo krijgt die status, maar de fysieke kaart laat je naar je eigen adres sturen, dus daar kan geen misbruik van gemaakt worden.

Vliegende_Keep, Sebas, LucW en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Exact dat bedoelde ik dus. En die ander laat je in ruil voor de gunst betalen voor jouw Amex FB platinum.

LucW vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina