American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Ik kan me niet voorstellen dat iemand deze vraag niet al eens aan Amex gesteld heeft, vandaar dat ik het eerst hier even navraag: in hoeverre zijn medische corona-gerelateerde kosten verzekerd met hun medische reisverzekering? Ik begrijp dat ik zelf voor een eventuele verblijfsplaats etc. zou moeten betalen, maar de medische kosten zouden in het ergste geval toch vrij fors kunnen worden.

2. jvz

jvz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Biedt deze FAQ van Amex niet het antwoord?

Ben ik gedekt als ik het virus oploop tijdens mijn vakantie?
    Zolang u niet reisde tegen medisch of overheidsadvies in, als u ziek bent geworden tijdens uw vakantie en u medische dekking heeft, worden uw medische kosten in het buitenland gedekt, zoals in overeenstemming met de algemene voorwaarden van uw medische dekking. Neem in dit geval alstublieft contact op met uw 24-uurs medische bijstandsteam voor advies door het nummer op de achterzijde van uw kaart te bellen.

Lijkt me dat je dus in groene en gele landen gedekt bent..

3. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Dank! Had iets verder moeten zoeken dan m'n neus lang is. Heeft iemand ervaring met het reizen naar oranje reisgebieden? Wat zou er in zulke gevallen wel/niet gedekt worden? Bijv. enkel covid-gerelateerd niet, maar andere medische noodgevallen wel.

4. appie

appie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    61
    Trofeepunten:
    28
    Wat is jullie ervaring momenteel met het aanbod voor upgraden van de green card naar de gold card?
    Ik ben al jaren card member, in jan gedowngrade vanwege gebrek aan goed verlening-aanbod.
    De spend is prima

Nu gebeld om weer te upgraden naar Gold. Aanbod van 12.000 miles. Vond ik wel erg mager. Wil eigenlijk minimum 24.000 (kreeg ik de afgelopen jaren ook altijd, icm eerste 3 mnd dubbele punten).

Heeft iemand andere ervaringen?

5. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Vind 12.000 MR best netjes, ook al is het standaard. Nog nooit gehoord van een Green - Gold upgrade voor 24.000 membership rewards. Alleen bij Platinum kaarten. Je zou eventueel kunnen proberen die 3 maanden dubbel te kunnen vragen bij de 12k. Maar 24k + 3 maanden valt er bij Gold denk ik echt niet uit te halen.

6. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.442
    Trofeepunten:
    483
    Heb ik ook nog niet gehoord inderdaad. Vrijwel altijd 12/K en met een beetje doorvragen 3 maanden dubbele punten.

MoonJ vindt dit leuk.
  7. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Tegenwoordig kan je toch niet meer upgrade via de telefoon? Of is dat alleen via opzeggen en dan toch upgraden nog wel mogelijk? Ze vroegen mij om het via de website maar te doen, telefonisch deden ze niet meer.

8. ppt

ppt Blue Tier

Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Zelfde ervaring, gewijzigd beleid.

9. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Opzeggen kan nu ook online zag ik, volgens mij kon dat voorheen ook alleen maar telefonisch?

Dus als je er echt vanaf wilt zonder verplicht telefoontje is dat toch wel makkelijker nu.

10. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.064
    Trofeepunten:
    223
    Mijn jaar gratis Gold loopt bijna af dus maar even gebeld.

Aanbod is een jaar voor 99,- Euro. Ik twijfel nog een beetje...

11. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Heeft iemand recent nog een aanbod gekregen voor het verlengen van de platinum kaart?

12. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Een aanbod? Als ik niet bel ieder jaar wordt het gewoon stilzwijgend verlengd.....

Binnen Europa heb je toch gewoon dekking van je zorgverzekering? In ieder geval voor de kosten zoals die in NL gelden afhankelijk wat voor dekking je hebt betaald de zorgverzekering ook de extra kosten. Volgens mij wordt hier geen onderscheid gemaakt of het wel of geen Covid is.
    In Europa is het niet de bedoeling dat je door medische kosten aan de bedelstaf komt.

13. tjappie

tjappie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    heel mager…. Ik kreeg maar 20.000 punten. Meer zit er niet in volgens hen. Andere jaren kreeg ik betere aanbiedingen. Heb bedankt en bel binnenkort nogmaals om te kijken wat er dan weer mogelijk is…

Sebas vindt dit leuk.
  14. jesse01

jesse01 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Aangename verrassing gister op Schiphol.

Zou Amex de rekening vergeten zijn :rolleyes:

Urbanjazz, VinceG, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Dacht dat normale platinum elke maand werd afgeschreven of bedoel je de FB platinum?

16. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Klopt inderdaad dat het maandelijks is, al leek het met het teruglezen dat het ook bij de normale Amex soms loont om te bellen na een jaar.

Ook mede omdat het gebruik van de voordelen op dit moment nog zeer beperkt zijn (voor mij persoonlijk). Vandaar de vraag:)

17. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Was dit toevallig richting de M-gate meest rechter poortje?
    Had daar hetzelfde een paar weken geleden terwijl m'n pas een uur of twee daarvoor was aangemaakt. Gebeld naar Privium, kwartier moeten wachten om te horen dat alles stond goed. Of ik even terug wilde lopen naar de lounge terwijl het al krap werd om m'n vlucht te halen.. Dikke rij bij de security uiteraard.
    Poortje ernaast geprobeerd, die werkte wel. Heb het bij de beveiliger aangegeven en bij terugkomst nog in de lounge.
    Zou het slecht vinden als dit dezelfde nog is..

18. jesse01

jesse01 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Nee, dit was bij de D-gates filter.

19. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ze hebben je betrapt op het photoshoppen van COVID-certificaten ;).

Urbanjazz, ppt, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. LucW

LucW Blue Tier

Leuk Bevonden:
    123
    Trofeepunten:
    33
    Yes, binnen Europa dekt de zorgverzekering van je Europese thuisland alle kosten (ik weet niet wie er precies voor betaalt, maar jij bent in ieder geval gedekt). Naar mijn weten is dit overigens niet tot de max van je eigen land.

In mijn geval ging het om Dubai, aangezien dit ook op oranje staat. Ik heb hiervoor via een Amerikaans bedrijf uiteindelijk een extra (tijdelijke) medische reisverzekering voor gekocht die COVID dekt (ook aangezien het verplicht is dat hier te hebben).

Ietwat ingewikkelde (hypothetische) vraag om hierop voort te borduren: stel ik heb een Amex uit land A, maar sta geregistreerd in land B (ook bij Amex), welke risico lijst houden zij dan aan waarop ze baseren dat ze niks dekken? Zelf schrijven ze iets in de trant van “we hebben het recht niks uit te keren indien reizen naar het land door een overheidsinstantie wordt afgeraden.”

VinceG en Marcob vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina