American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Alle grab & fly zitten airside. Privium landside is ook een boardingpass voor nodig.

2. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.245
    Trofeepunten:
    223
    Nope, ook bij Privium land side moet je je boardingpas laten zien.

3. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    18
    De Loungebox kan alleen worden opgehaald bij de Grab & Go zaken die achter de security zitten. Voor de Privium Departures Lounge is een boarding pass voor die dag nodig voor toegang.

4. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    loungebox heb ik geen idee, maar ook de in de clublounge departures moet je boardingpass laten zien, ze maken uitzondering natuurlijk als je daar bent om iets te regelen qua lidmaatschap (pas vervangen, nieuw paspoort etc)

5. EF8

EF8 Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Dankjewel! Vraag me dan eerlijk gezegd wel een beetje af wat de toegevoegde waarde van die lounge on the go is voor platinum houders aangezien dan iedereen (lijkt mij) toch gewoon lekker in een lounge gaat zitten.

6. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.033
    Trofeepunten:
    708
    Als je geen tijd hebt en iets snels mee wil nemen is het handig.

7. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    304
    Trofeepunten:
    63
    Dat. Als je binnen Schengen vliegt en geen ruimbagage mee hebt dan is er vaak geen tijd om de lounge binnen te gaan, maar het is wel fijn om even een kleine hap en wat te drinken te halen voor je het vliegtuig binnenstapt of toch nog even moet wachten bij de gate.

8. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Persoonlijk gebruik ik mijn reward punten voor hotels (Marriot) en dan alleen in het duurste segment dus; St Regis, Edition en TLX. Ik slaap nu toevallig in St Regis voor 240.000 amex punten wat cash rond de 2200 euro zou kosten, het is niet de beste waarde maar ik geniet er wel volop van dat ik in luxe slaap voor 0 euro, niet voor een vlucht van 8 uur maar voor 5 volle dagen! Vliegtickets doe ik uitsluitend met mijn FB kaart boeken

Javadest vindt dit leuk.
  9. EF8

EF8 Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Weet iemand eigenlijk of er al iets bekend is over wanneer de Centurion lounge in AMS opent? Voor mij wel interessant want ik heb platinum maar zonder extra kaarthouder. Ik begreep dat de PP lounges niet heel boeiend zijn op AMS en als ik samen reis met mijn vrouw krijgen we niet beide gratis toegang tot de privium lounge, terwijl dit bij de centurion lounge wel het geval zou moeten zijn als ik het goed heb begrepen.

10. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    203
    Trofeepunten:
    43
    Nog weinig over bekend (naar mijn kennis). Je krijgt inderdaad bij de Centurion lounges toegang voor jezelf + 1 gast.

11. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    304
    Trofeepunten:
    63
    Nu maar hopen dat het niet zo druk gaat worden met wachtrijen zoals je soms bij andere Centurion lounges ziet.

12. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    203
    Trofeepunten:
    43
    Het wordt een relatief kleine lounge, en veel Amerikaans verkeer (Delta/KLM) 's ochtends. Plus alle NL/EU-kaarthouders mogen standaard 1 gast mee, dus ik denk dat ie vaak vol gaat zitten. Niet zo vol als in de States, maar wel gewoon vol.

Marcob en hellolaurent vinden dit leuk.
  13. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Dit laatst zelfs op HKG meegemaakt, waar het normaal goed te doen is.

Stond ook een boze Amerikaan die net iets te hard tegen zijn vrouw zei 'I've been a member since 75'. Blijft leuk, die statuscultuur.

Toen maar een China Airlines lounge bezocht die een stuk beter was dan de Centurion lounge.

Ruut en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  14. EF8

EF8 Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Lieve mensen, ik heb even jullie hulp nodig. Zoals ik zei ben ik vrij nieuw in het puntenwereldje en het is natuurlijk een sport om zo snel mogelijk zo veel mogelijk punten te verzamelen. Zelf heb ik mij deze maand aangemeld voor een platinum amex en deze reeds ontvangen. Meneer achter de bijzondertickets website, als je meeleest, graag gedaan voor de bonuspunten haha. Nu speel ik echter met twee scenario's in mijn hoofd. Mijn vriendin staat ingeschreven op hetzelfde adres (maakt niet uit toch?) en is nog nooit kaarthouder geweest. Zouden jullie 1 van deze scenarios aanraden en is scenario 1 überhaupt mogelijk?

Scenario 1: Mijn vriendin meldt zich aan via mijn bonus. Op deze manier krijg ik 120.000 (of 100.000?) bonuspunten. Mijn vriendin zegt haar kaart na een maand op. Wel gaan we uiteraard gauw nog even uit eten in februari op haar kaart en op deze manier hebben we dus een gratis uit eten plus 100.000 of 120.000 punten die bij mijn kaart worden bijgeschreven voor 65 euro. Blijven mijn punten staan als zij zich na een maand weer afmeldt?

Scenario 2: Mijn vriendin meldt zich aan via mijn bonuslink. Ik krijg 120.000 (of 100.000) punten en mijn vriendin houdt haar kaart aan tot het jaar voorbij is en pakt haar 170.000 punten. De bijkomende voordelen voor ons van 2 kaarten is eigenlijk vooral alleen steeds een extra keer uit eten. Dubbele privium hechten wij niet per se veel waarde aan. Alle verzekeringen etc hebben we natuurlijk al via mijn kaart in principe. Op deze manier hebben we voor 780-300= 480 euro dus 120.000+170.000= 290.000 bonuspunten. En zouden we haar punten bijvoorbeeld ook naar mijn Flying Blue account kunnen sturen? Zodat we alle punten vanaf 1 account kunnen gebruiken. Of is dat persoonsgebonden.

Dus kort samengevat; zouden mijn punten blijven staan als mijn vriendin de kaart na een maand opzegt? Ze is het afgelopen jaar geen kaarthouder geweest. En raden jullie dan dat scenario aan of zou je hem een jaar door laten lopen?

15. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    471
    Trofeepunten:
    63
    Met een Flying Blue family account kun je de punten bij elkaar voegen.

EF8 vindt dit leuk.
  16. EF8

EF8 Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Dat is inderdaad een goede tip! Dankjewel.

17. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.875
    Trofeepunten:
    598
    Dank!

En om op de vraag terug te komen: zou er graag nog scenario 3 aan vastplakken. Laat je vriendin een Gold Card aanvragen. Krijg jij ook 120K punten en je vriendin pakt 70K als ze de kaart een jaar aanhoudt. Dat zijn relatief goedkope punten. Ze zou zelfs na een halfjaar kunnen upgraden als er dan toevallig een bonus actie is. Of na een jaar en dan kun jij op dat moment terugschakelen naar Gold.

Naast Flying Blue kun je ook Avios delen. Middels een familie account of door ze eerst naar Finnair door te zetten en vervolgens voor een flat fee over te boeken naar een ander account.

FlyRemco vindt dit leuk.
  18. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Upgraden voor een bonus kan pas na een jaar kaarthouder te zijn geweest toch?

19. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.875
    Trofeepunten:
    598
    Nee na zes maanden al. Je kunt alleen in het eerste jaar niet downgraden.

Voorwaarden:

"U kunt uw kaart upgraden als u minimaal 6 maanden American Express kaarthouder bent.
    U kunt maximaal één keer per 6 maanden een kaartupgrade of -downgrade aanvragen.
    Een downgrade binnen het eerste jaar na aanvraag is niet toegestaan via dit formulier."

finsdeflyer vindt dit leuk.
  20. EF8

EF8 Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Dankje voor de reactie, en graag gedaan voor de punten hoor haha, ik heb al veel informatie gekregen via jouw website dus dat is een mooie manier om wat terug te doen.
    Scenario 3 is dus degene die jij zou aanraden?
    En weet je heel toevallig of scenario 1 wel of niet mogelijk is? Dat ze de kaart na 1 maand opzegt en of ik dan wel of niet de punten behoud op mijn kaart?

Deel Deze Pagina