Alitalia MilleMiglia

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door TravelTheWorld195, 27 jun 2015.

  1. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Allen, graag jullie advies of aanbevelingen na eigen ervaringen (die sommigen ongetwijfeld met AZ/MM hebben gehad:p): ik ben na een status match afgelopen juli Freccia Alata Plus geworden. Helaas heb ik mijn welkmostpakketje (met o.a. Freccia Alata for you, upgrade certificaten, fysieke kaart) tot op heden nog niet ontvangen. Ik heb al meerdere malen contact opgenomen met Alitalia/MilleMiglia, via twitter/callcenter NL/callcenter IT, maar tot op heden geen succes. Het Nederlandse callcenter blijft iedere keer zeggen dat ze mijn bericht door zullen sturen naar de juiste afdeling in Italië. Op Twitter wordt niet meer gereageerd op m'n berichten.
    Hebben jullie aanbevelingen, over op welk kanaal ik ze nog kan contacteren? Kan ik er ergens wellicht wat meer druk achter zetten?
     
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Het heeft even geduurd, maar het is onze Italiaanse vrienden tegen mijn verwachtingen in toch nog gelukt om mijn Frecia Alata Plus envelopje af te leveren... Ik ben eind juli gematcht:D
    Mochten er dus nog mensen geïnteresseerd zijn in Skyteam Elite Plus status tot eind 03/2017 tegen een schappelijk prijsje, dan hoor ik het wel:) Nu zelf maar eens een Y+ fare zien te scoren, om te kunnen upgraden!
     
    jongesander vindt dit leuk.
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Heeft iemand hier ervaring met een Freccia Alata for you voucher? Hoe lang duurt het voordat de Freccia Alata status wordt toegepast, nadat de voucher is verzilverd?
     
    jongesander vindt dit leuk.
  4. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Duurt ongeveer 14 dagen na aanvraag totdat status online zichtbaar is. Pasje duurt nog wat langer.
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Uiteindelijk is mijn AAdvantage Platinum toch nog gematcht. Het is alleen Alata geworden en geen Alata Plus helaas. Wel is de status geldig tot maart 2017. Iets wat ik zelf erg op prijs stel i.v.m. loungetoegang. Ik heb daar helaas nog niet van kunnen profiteren, omdat me de loungetoegang in KUL werd ontzegd. Ik reisde op een Flying Blue Award ticket in Y naar AMS. Ik werd eerst naar de Malaysia Airlines Lounge gestuurd, maar kreeg daar te horen dat KLM niet meer op de lijst staat en alleen Business Class passagiers werden toegelaten. Misschien omdat MH niet meer op AMS vliegt? Ook in de Plaza lounge werd ik geweigerd. Heel vreemd, want met Alata (SkyTeam Elite+) heb ik toch loungetoegang als ik op een SkyTeam ticket reis? Of moet er dan ook beslist een SkyTeam lounge aanwezig zijn?
     
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Inderdaad vreemd, volgens de Skyteam site zou je gewoon in de Plaza lounge moeten kunnen als Skyteam elite+.

    Kreeg jij je pasje snel na het matchen? Of stond het op je ticket?
     
  7. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik werd een paar dagen voor mijn vlucht uit KUL gematcht. Ik kon mijn frequent flyer nummer bij het inchecken niet veranderen van Flying Blue naar Millemiglia en heb vervolgens bij de transferdesk gevraagd of ze dit voor mij willen doen. Daar kreeg ik een nieuwe boarding pass met mijn Millemiglia nummer, maar mijn Alata status stond vreemd genoeg niet op het ticket vermeld. Ook met een in het hotel uitgeprinte Alata kaart, een screenshot met mijn Alata status en het tonen van de app waar staat dat ik Alata member ben kwam ik de lounge niet in. Ik wacht dus nu op mijn Alata pasje, maar zoals ik een paar posts hierboven lees kan dat dus nog wel even duren...
     
    Laatst bewerkt: 18 feb 2016
  8. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Er lijkt geen touw aan vast te knopen, er zijn veel uiteenlopende berichten over hoe lang het duurt voordat het pasje op de mat ligt. @Maan had hem binnen een paar dagen binnen, bij mij duurde het ruim vijf maanden, ondanks verschillende telefoontjes, mails en tweets. Hopen dat het bij jou allemaal wat sneller verloopt!
     
  9. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik vermoed dat dit dan het euvel was.
     
  10. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Doet me denken aan het moment dat ik net AA Platinum werd. Toen ik incheckte stond mijn status ook nog niet op de boarding pass, maar toen ik op een computer in de lounge op mijn AA account liet zien dat ik AA Platinum was, werd ik vriendelijk welkom geheten in de lounge in MAD. Hopelijk heb ik op mijn volgende SkyTeam vluchten meer geluk...
     
  11. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Lionell vindt dit leuk.
  12. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ik heb hem vandaag ook ontvangen :D ... de portemonnee met pasjes wordt steeds dikker :( of :)
     
  13. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Haha, ik kan al mijn pasjes ook niet meer kwijt. Wordt tijd voor een pasjeshouder of tenminste iets professioneels voor de frequent flyer:p
     
  14. cannondalecaad

    cannondalecaad Newbie

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Is er iemand die weet of ook deelnemers die geen mail hebben ontvangen over de Ulisse challenge daar aan mee kunnen doen?
    2x vliegen met AZ voor de Ulisse status vind ik namelijk wel aantrekkelijk..
     
  15. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    893
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Zojuist mijn AZ Alata frequent flyer nummer toegevoegd aan mijn reservering (telefonisch geregeld want op de AZ site lukte dit niet). Het gaat om een retourtje BRU-FCO. Iemand ervaring hoe groot de kans is dat ik een upgrade krijg? Gaat dit net zoals bij de Amerikaanse maatschappijen?
     
  16. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb een vraagje; als ik een retourtje boek bij Alitalia met het Economy light tarief, wat voor boekingsklasse heb ik dan? En waar kan je dat zien tijdens het boeken?
    En levert een retourtje AMS LIN in light wel FB punten? (en zoja, hoeveel)
    Ik heb al gevonden dat boekingsklasse R geen punten geeft. Maar ik kan nergens zien welke klasse ik zou gaan boeken in hun boekingsmodule.
     
  17. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb zojuist het allerduurste award ticket aller tijden gevonden !

    Belastingen en toeslagen EUR 21.644,58 !
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • Image1.jpg
      Image1.jpg
      Bestandsgrootte:
      224,9 KB
      Weergaven:
      13
  18. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Heeft iemand een recente ervaring met het upgrade beleid van Alitalia? Vlieg morgen Premium Economy en kan bieden op een upgrade. Ben FB Platinum, maar denk dat dit bij AZ weinig uit zal maken?

    Bieden kan vanaf 220 euro en vanaf 310 staat hij in het midden. De vlucht betreft FCO-BOS.
    Screen Shot 2017-10-23 at 12.44.07.png
     

Deel Deze Pagina