Alitalia MilleMiglia

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door TravelTheWorld195, 27 jun 2015.

  1. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb een FB petrol kaart tot 03/2016. Volgens de spelregels moet je minimaal 1 lange afstand vlucht retour maken of 2 korte afstand vluchten naar een KL/AF oliebestemming.
    In feb ben ik met KLM naar NY gevlogen, gezien dit voor de derde maand is vraag ik mij af of deze meetelt (ik weet niet of het een kalenderjaar betreft of een jaar na het ingaan van de petrol card)
    In september ga ik naar Curaçao met KLM, maar dit is sowieso een geen oliebestemming.
    In januari ga ik naar Indonesië waar CGK wel een oliebestemming is, maar vlieg ik met Garuda en die flights geven geen punten (staat overigens niet in de voorwaarden dat het QF moeten zijn voor de verlening van de petrol kaart)
    Heeft iemand ervaring met de verlenging van de petrol pas? Is het met een jaar verlengen een optie op bovenstaande info?

    Ik vind het voordeel van de FB petrol kaart vooral prioriteit check-in en boarding.

    Als ik deze voordelen wil behouden kan ik ook voor FB silver gaan, heb dit jaar echter 1 segment te kort voor FB Silver.
    Als mijn kansen op een FB Petrol klein zijn is het een optie om nog 1 segment te vliegen (Amex segmenten heb ik al). iemand een tip voor een goedkoop segment?

    Een andere optie is om mijn Miles and More Frequent Traveller the matchen met de Aitalia statusmatch.
    Als deze gematched word, heb ik dan recht op priority boarding en check in?
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Waarschijnlijk krijg je dan Ulisse, Skyteam Elite oftewel het equivalent van FB Silver. Hiermee krijg je priority services.
     
  3. Maan

    Maan Guest

    Voucher is gone!
    @Nielsje ja.

    Twee personen die STE+ voor een leuk prijsje gekregen hebben: Enjoy!
     
    GA717 en RSC09 vinden dit leuk.
  4. Maan

    Maan Guest

    Young werkt kan ik nu bevestigen.
     
    RSC09 vindt dit leuk.
  5. Maan

    Maan Guest

    Hoewel je geen bonus over je young krijgt. Fco - Bru in x class 500 young 250 alata plus 500
     
  6. Maan

    Maan Guest

    Voor mensen die nog hun Miles moeten besteden voordat ze binnenkort gaan vervallen door het nieuwe programma: Alitalia heeft een buy Miles promo tot 60% bonus.
     
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Moet je voor de status match een scan van een "origineel" pasje hebben, of is een printscreen c.q. kopie van je digitale pas ook voldoende? Ga namelijk rond 1 december status halen bij AAdvantage en denk niet dat ik een fysiek pasje voor 31-12 in huis heb, als ik deze überhaupt al krijg.
     
  8. morra

    morra Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Je kunt het proberen met een printscreen van je overzicht of digitaal pasje, maar bij mij was dat niet voldoende, ze hadden de voor en achterkant van een fysiek pasje nodig :|
     
  9. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb het geprobeerd eerst met een digitale pass, maar ze kwamen nadien terug dat het een foto/scan moest zijn van de fysieke pas.
     
  10. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Oké, dan wordt het lastig vrees ik :-(
     
  11. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    B
    bij BA binnen 2 weken mijn pasje... Dus met geluk haal je het wel
     
  12. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    We zullen het zien. Zou mooi meegenomen zijn, pak je toch weer 4 upgrades en skyteam loungetoegang mee. En anders dien ik m gewoon in met de digitale. Kan ik de foto van de fysieke altijd nog nazenden.
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.
  13. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Het is zeke mooi meegenomen, zodra ik de Gold kaart van BA binnen heb, dien ik ook een statusmatch in.

    Aangezien ik regelmatig positioneer met KLM, is status bij SkyTeam handig.
     
  14. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Status match gaat nu zeer snel: 3 werkdagen. Van Royal Jordanian Platinum (Oneworld Emerald) naar Freccia Alata Plus. Erg prettig voor mijn vluchten met Etihad.
     
  15. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag een promo in de email waarbij 5.000, 10.000 of 25.000 award miles verdient kunnen worden op 1 respectievelijk korte, medium of long-haul vlucht met AZ.
    "Complete a purchase for any destination served by Alitalia before 05/11/2015 for flight departing before 31/12/2015 to receive an extraordinary bonus."

    Bekijk de email hier online.
     
  16. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ben benieuwd wat de waarde van een mile is, nadat het programma op 31-12-2015 afloopt. Of vervallen alle miles dan?
    Staat in de mail dat je door kan klikken naar de T&C, maar kan deze echter nergens vinden. Zie ik iets over het hoofd?
     
  17. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Hij stond niet gelinkt in de mail. Maar dit is 'm.
    Wat gaat er precies veranderen na 31/12/2015 ?
     
    TravelTheWorld195 vindt dit leuk.
  18. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Gaat dus wel echt om een targeted offer, voor MM members die in het afgelopen jaar geen miles hebben verdient.
    En wat betreft de veranderingen; dat weet niemand precies:p Zal ongetwijfeld wel wat versoberingen met zich meebrengen..
     
    RSC09 vindt dit leuk.
  19. Maan

    Maan Guest

    Pfft net een optie genomen op een award ticket.
    AMS-CDG-LIM 5 juli
    CCS-CDG-AMS 18 aug
    60k miles 350 euro.
    Award space is echt super slecht naar zuid amerika. Aeromexico heeft 0 stoelen op alle vluchten, en lima kan je na mijn boeking ook geen enkele datum meer vinden pfft. Iemand tips voor een leuke boeking (omdat ik mijn optie nog kan cancellen)?
     
  20. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Alitalia heeft haar MilleMiglia programma verlengt t/m augustus 2016.

     
    RSC09 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina