AF Premium comfort AMS-BKK

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door flykoen, 25 dec 2016.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Ik ben een groot fan van de AF 380 maar zal niet zo snel bijbetalen voor de 77W caribbean in een 2-4-2 configuratie.
     
  2. Maan

    Maan Guest

    Voor mijn 12 uur durende vlucht van cdg naar lim in de Caribbean configuratie was 250 euro het net aan waard. Zijn wel verouderde stoelen maar toch veel meer ruimte, iets beter eten en iets beter scherm.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    ik heb de vernieuwte B777 uitgeprobeert naar/van Panama City (heen business - upgrade voor 450EUR, terug ECO+ operational upgrade). Natuurlijk de volgorde was niet de beste, maar ik was super happy met ECO+. 200EUR verschill is okay, stoel vond ik prima (ik was in de bulkhead, dus genoeg legroom, recline is ook okay), jij krijg een travel kit (iets kleiner dan in C), knife/fork is plastic.
    ik ben niet zeker of je mazel heb met de vliegtuig. ik was met AF in 2014 in BKK en toen hebben ze de caribbean queen... heel oude configuratie, mini displays etc (toen was ik in emergency exit, het was ok qua beenruimte)

    MAAR als ik jou was, zou ik de a350 van China Airlines vliegen. Ik was in November met CI in SIN met A340 en A330, en de hard product is echt k*t, maar service was heel fijn, en Dinasty Lounge in TPE is de beste lounge die ik gezien heb

    Beste en slechtste Lounge

    alvast veel plezier
     
  4. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    @petercs Dankjewel voor je review! TOP!
     
  5. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb net een vlucht gedaan in de Comfort Class in een 777-300ER van Aeroflot van SVO naar BKK.

    Het interieur van deze cabine is nagenoeg identiek aan de Premium Economy van Air France.

    Mijn bevindingen:

    De pluspunten zijn:
    - beenruimte
    - zijdelingse ruimte
    - snellere bediening omdat de service daar start

    Nadelen:
    - stoel zit werkelijk vreselijk. Echt vreselijk. Veel minder goed dan een standaard KLM Economy stoel. De stoel kan niet naar achter gekanteld worden, de recline wordt door middel van naar onder schuivende leuning en zitting bereikt wat een werkelijk dramatisch comfort ten gevolge heeft. Geen steun onder in de rug en je nek blijft in dezelfde stand staan. Kramp gegarandeerd.
    - eten was teleurstellend. Voor economy was het nog wel Ok maar er werd geadverteerd met C klasse niveau en dat haalt het bij lang na niet.

    Ik heb er 100 euro meerprijs voor betaald en dat voor een retour. Dat is de prijs maximaal waard in mijn optiek.

    In februari zal ik de Premium Economy van Air France uittesten op een vlucht van YUL naar CDG.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Het is mogelijk - ze hebben nog de landingsrechten tussen AMS en BKK - maar ik verwacht het niet. De marges zijn erg klein naar Bangkok, zo bevestigde ook de CEO van China Airlines. Zeker met de mega capaciteit van bijvoorbeeld Emirates dat de prijzen drukt.

    Ik weet niet of je aan Skyteam gebonden bent, maar heb je al naar EVA Air's premium eco gekeken naar Bangkok?
     
  7. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb 2 weken terug Premium Economy (PE) gevlogen van CDG naar JFK met AF in de A380. In september 2016 had ik dezelfde vlucht gehad in economy en daarom kan ik goed de meerwaarde vergelijken. Persoonlijk had ik meer van het product verwacht, maar dit neemt niet weg dat het extra comfort goed was vergeleken met de ecomomy vlucht eerder.

    SkyPriority:
    SkyPriority krijg je standaard bij PE. Een onnodige extra voor de meeste van ons.

    Stoel:
    We hadden de bulkhead stoelen in het midden van het vliegtuig. Het was een 2-3-2 configuratie upperdeck in de A380. De beenruimte was prima te doen voor iemand met een lengte van 1.82. Als ik langer zou zijn geweest denk ik wel dat ik me zou storen aan het feit dat ik niet helemaal mijn benen kan strekken. Omdat het IFE in de armleuning zit, voelde de stoel niet heel breed aan maar zeker ruimer dan de economy seat.

    Bij de landing werd mij gevraagd of ik wilde ruilen met iemand die reisde met een jong kind. Hierdoor kon ik ook de non-bulkhead stoelen proberen. Beenruimte was hier prima en had daarnaast ook nog als voordeel dat je ook nog een voetensteun had.

    Gezien het een dagvlucht was heb ik niet proberen de slapen. Recline was voor een dagvlucht voldoende. Het enige wat mij irriteerde is dat ik vrij snel mijn spullen kwijt was als ik ze in mijn stoel legde. De stoelen schuiven naar voren, ipv de rugleuning naar achteren. Hierdoor zit er ruimte onder/tussen de stoelen waardoor ik geregeld mijn telefoon of eigen koptelefoon kwijt was. De koptelefoon die standaard bij de stoel zat heeft noise cancellation.

    Eten/drinken:
    Standaard bij aankomst was iedereen al van een flesje water voorzien.

    Het voorgerecht was foie gras waar ik persoonlijk niet heel erg fan van ben. Hoofdgerecht was standaard kip met rijst of pasta met kaas. Het nagerecht was een soort Franse roomsoes die vers smaakte. Het hoofdgerecht was verder gelijk aan de maaltijd die ik in September in economy kreeg. Het voor en nagerecht zijn wel luxer. Na de maaltijd kregen we nog een doosje chocola met 3 variaties aan cacao.

    Vlak voor aankomst kregen we nog een pre-landing snack. Een broodje, orange jus, vruchten yogert en wat vers fruit. Niet beter dan Economy of bijzonder.

    Het drinken was ook gelijk aan economy zo ver ik kon concluderen. Aperitief was onder andere champagne en bij het hoofdgerecht had ik wijn genomen. Ik heb naar niets bijzonders gevraagd, maar dit werd ook niet actief aangeboden.

    Amenity kit:
    Niet echt bijzonder.

    Conclusie:
    Het comfort van de vlucht is zeker beter als je PE vliegt, maar de vraag is in hoe verre een meerprijs dit rechtvaardigd. Het extra comfort wat de stoel bied lijkt mij zeker op vluchten langer dan 8 uur een goede toevoeging. Maar voor mijn gevoel niet de prijs waard die AF het prijst. Zie onderstaand voorbeeld van een promo award waar ze het PE dichter naar business positioneren dan naar economy. Is uiteraard marketing, echter wat mij betreft niet die prijs waard.

    Screen Shot 2017-01-21 at 16.10.52.png

    Als ik persoonlijk zou boeken zal ik tot maximaal 200 euro per vlucht gaan. De meerprijs zal dan ook nog enigszins gecompenseerd worden door de 125% van de miles, maar bij een hoger bedrag zal ik eerder geneigd zijn om voor een luxer hotel te kiezen op plaats van bestemming.

    Al met al een prima product wat inderdaad een extra comfort levert, maar geen forse meerprijs waard is.

    Hieronder nog 2 foto's. Geen intentie gehad om een review te schrijven tot ik dit topic zag.
    IMG_0467.JPG IMG_0468.JPG
     
    Kilian, SanHor en jongesander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina