Advies voor segment run

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door alloy, 3 sep 2015.

  1. alloy

    alloy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Na wat sleutelen ben ik op de volgende itinerary uitgekomen:

    Trip 1, €200:
    • Heen: AMS-LIN (AZ121), LIN-FCO (AZ2097), FCO-NAP (AZ1267)
    • Terug: NAP-FCO (AZ1264), FCO-LIN (AZ2044), LIN-AMS (AZ112)

    Trip 2, €540:
    • Heen: NAP-FCO (AF9764), FCO-BOS (AF9710), BOS-DTW (AF2143), DTW-LGA (AF8830)
    • Terug: LGA-CVG (DL6237), CVG-BOS (DL4088), BOS-FCO (DL6591), FCO-NAP (DL6619)

    Dus 14 segmenten voor €740. Ik heb wel een nare layover van 8 uur ('s nachts) in NAP op de heenweg, maar ja dat moet ik dan ook maar eens meemaken :D

    Volgens mij zit het goed met alle AZ vluchten, als ik het FB schema er goed op heb nagekeken, maar ik zal dat nogmaals controleren deze week.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    high_class en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Goed dat je die laatste zin nog even hebt toegevoegd, ik wilde net die comment maken! Voor de rest mooie itinerary; ondanks dat het wel goedkoper kan, spaar je zo wel meer miles. Dat is denk ik een afweging die je zelf moet maken, of dat het waard is. Over een periode van hoe lang vinden de vluchten plaats?
     
  3. alloy

    alloy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Goedkoper voor hetzelfde aantal segmenten en naar NYC? Of bedoel je puur het aantal segmenten, zonder specifieke eindbestemming?

    Dit ga ik ergens doen in november, vrijdag heen en zaterdag de week erop terug, dus 1 week in NYC.
     
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    misschien kan je hier nog een ZWE segment aan toevoegen?
     
  5. alloy

    alloy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ik zie nu dat @Flying doc een bericht had geplaatst dat inmiddels weer is verwijderd, maar ik zal de vraag toch even beantwoorden: het zijn allemaal vluchten in de O boekingsklasse, die tellen voor 50% volgens het FB schema.

    Ik heb voor de volledigheid screenshots van Matrix toegevoegd aan mijn eerdere overzicht.
     
  6. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik bedoelde puur het aantal segmenten, maar nu je er een vakantie van maakt, prima deal zeg ik dan zo! Als je toch naar NYC vliegt, waarom niet met een omweg;)
     
  7. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Het is redelijk aan het plafond qua prijs voor een 'goede' segment run, maar als je echt naar NY wilt is het zoals @BWempe al zei een prima itinerary!

    Ik kan op mobiel de attachments niet makkelijk openen, maar als je de boekingklassen gecheckt hebt (voornamelijk die LIN-NAP AZ vluchten) zeg ik: boeken!
     
  8. alloy

    alloy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ik hoef niet nog meer segmenten voor FB Gold, dus laat ik deze mega trip niet nog zwaarder maken :D
     
  9. alloy

    alloy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ik werk in NYC (of nauja, het bedrijf waar ik voor werk zit daar) dus ik ga er zo’n 3 keer per jaar op bezoek. Helaas nog niet de tijd genomen om de stad verder te bekijken, daarvoor wil ik dan wel weer te snel terug naar huis :)
     
  10. Maan

    Maan Guest

  11. Maan

    Maan Guest

  12. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    @Maan hoe zou je die vlucht dan construeren? Alvast bedankt!
     
  13. Maan

    Maan Guest

  14. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
  15. alloy

    alloy Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8

Deel Deze Pagina