Ik heb Accor gemaild over bovenstaande actie. Op de website wordt gesproken over één verblijf van minimaal 2 nachten. Een bezoek van do-vr-zo zou daarmee kwalificeren. In de actievoorwaarden staat dat het losse verblijven moeten zijn van elk minimaal 2 nachten. Dus in totaal 3 verblijven van 2 nachten.
Even iets heel anders. Ondanks al die mooie acties boek ik voorlopig geen hotels bij Accor, ik zie dat je nog rustig hotels in Rusland kan reserveren.
Die doen dan weer niet mee met de actie staat erbij . Zijn het niet allemaal franchises en kan Accor dan alleen zeggen 'je moet nu ons merk van je gevel en alles halen'? Of 'we blokkeren het online zoeken naar hotels'?
Het lijkt me dat Accor de franchise overeenkomsten kan opzeggen en het online boeken afsluiten. Als MacDonalds dat kan moeten de Fransen dat ook kunnen...de vraag is of ze dat willen.
Maar waarom zou Accor dat moeten doen? Er zijn ook gasten die in Rusland moeten verblijven, toeristen gaan nu niet naar Rusland, en waarom zou Accor dan niet actief mogen blijven? Er zullen ook wel wat investeringen beschermd moeten worden schat ik zo in. In mijn werk in de cargo wereld, en zeker in mijn specifieke tak van sport, doen we geen rechtstreeks zaken met Rusland. Maar ik snap ook wel dat er constructies zijn via Tel Aviv of Istanbul die wat mogelijk maken, maar wel tegen een hele hoge meerprijs voor Rusland waardoor het uiteindelijk toch ook wel een soort gerechtigheid is.
Volgens mij is het de bedoeling van de sancties tegen Rusland dat westerse bedrijven geen zaken meer doen in dat land. Zie bijvoorbeeld dit bericht van de BBC over Marriott. https://www.bbc.com/news/business-61685925.amp
Maar wat Marriott wel is gelukt, is Accor nog niet gelukt omdat ze dus werken met complexe franchise systemen, iets wat wel meer westerse bedrijven in Rusland in het verleden genoodzaakt zijn om te doen zodat men zaken kon doen. En natuurlijk kan Accor wel weglopen, maar dan is men investeringen ook kwijt en staan ze mogelijk bloot aan eventuele juridische stappen.
Zijn er mensen die gebruik maken van de Business Plus-kaart (https://businesstravel.accor.com/promotions-offers/frequent-traveler.nl.shtml)? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen? Ik logeer zelf frequent bij Accor dus op het eerste gezicht lijkt het mij een goede deal. Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of je bij de premium ketens nou altijd die 15% of 20% korting krijgt.
Neem je bij Accor het surplus aan status punten en nachten niet mee naar het nieuwe jaar? Ik had er 17 (77 nachten in totaal) , en sta nu op 0. Afgelopen paar jaar gingen ze wel mee. Of was dat ivm covid?
Ja ik zie het nu ook. Ik had juist afgelopen december wat extra nachten voor Accor gekozen met het idee alvast een beetje een mooi begin te hebben om ook dit jaar weer aan de 60 te komen. Dom van mij. Had qua status die nachten dan beter bij Marriott kunnen gaan slapen, dab was ik daar ook weer niveautje omhoog gegaan. Weer wat geleerd.
Ik slaap niet veel in hotels van ketens, maar ik heb de Ibis business kaart genomen. Daarmee krijg je direct All Accor gold status wat mij in Dubai een mooie upgrade opleverde zodat ik de kosten er direct uit had.
Nieuwe promo, 2000 pts (40 euro korting) bij stay van minimaal 1 nacht. Boeken voor 12 maart. Verblijven voor 2 mei.
Nee Ibis lijkt niet mee te doen, maar goed dan is de keuze voor mij in Warsaw makkelijker dan wordt het Novotel ipv van Ibis styles die op de betreffende dag al belachelijk duur is.
Ik zie dat de promo alleen geldig is voor leden die een persoonlijke digitale uitnodiging hebben gekregen hiervoor. Die heb ik nog niet ontvangen. Heeft het dan wel nut om me te registreren via bovenstaande link?
Golden Rule bij Accor: altijd inschrijven ook al heb je geen bericht gekregen. Mijn vriendin kreeg bijvoorbeeld de fasttrack mail, maar ik heb die link gebruikt op mijn persoonlijke account.