Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

  1. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja... :(
     
  2. texasbart

    texasbart Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb nu nog geen status maar ik heb door een carriere-switch de laatste drie weken toch al 6 nachten en 4 verblijven bij accor erop zitten (ibis, novotel en pullman) en morgen vertrek ik opnieuw voor twee nachtjes ibis. Er zullen nog vele verblijven volgen dit jaar en vroeg me af of jullie denken of ik kans maak op een hogere status als ik accor mail daarover? Wat denken jullie en hoe pak ik het het beste aan. Zonder status schiet het echt niet op.. :p
     
  3. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Als je nergens anders status hebt kan het vrij lastig zijn. Misschien kun je hun een e-mail sturen met een overzicht van de afgelopen en toekomstige verblijven bij Accor. Vraag ze dan of ze je een status challenge kunnen aanbieden.
     
    texasbart vindt dit leuk.
  4. texasbart

    texasbart Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Heb je enig idee naar wie ik die mail het best richt?
     
  5. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Nee, niet echt. Ze hebben wel een online form waar je dus je vraag kunt stellen.
    http://www.accorhotels.com/gb/leclub/contacts.shtml

    Niet ideaal. Misschien dat een ander forumlid een echt e-mailadres voor je heeft.
     
  6. texasbart

    texasbart Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt alvast! Proberen waard, je weet nooit :)
     
  7. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    volgens mij doet accor niet meer aan status matchen.

    Ik heb iig weer een nachtje in Softel Hamburg geweest een luxery room geboekt met punten uiteindelijk een prestige suite gekregen (2x hogere upgrade.)

    Prima verblijf dus weer, alleen geen gebruik kunnen maken van de early checkin (pas om 2 uur in ipv 3 uur.). en late checkout (13.00 ipv 12.00 )
     
  8. texasbart

    texasbart Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Acht ja ik kon maar proberen zeker? :oops:

    Deze standaardmail kreeg ik vandaag terug na twee daagjes. Direct uit frustratie mijn gepland verblijf in Bazel geannuleerd en voor eentje van Ramada gegaan :p Ben een slechte verliezer.. Al vind ik de 'doctor' Melis aanspreking wel iets hebben..

    upload_2014-9-3_15-32-18.png
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik snap Accor ook niet, eerst aan alles en iedereen instant Platinum geven, maar nu bieden ze niet iets van een fast track naar een hoger status aan.
     
  10. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Is gewoon een marketing ding. Eerst zo veel mogelijk mensen binnen halen die vervolgens, als het goed is, meer gaan besteden door vaker voor Accor te kiezen vanwege de voordelen die ze krijgen met hun status.

    Heel ander voorbeeld, maar Zalando deed precies hetzelfde. Veel mensen trekken met korting coupons. Nu krijg je bijna geen werkende meer gevonden omdat ze een groot klantenbestand hebben opgebouwd.
     
  11. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Hun marketing is dan goed gelukt.. Met zichzelf uit de markt prijzen.
    Stiekem ben ik wel benieuwd hoeveel mensen hun overnachtingen zijn gaan boeken bij Accor nadat ze instant platinum zijn geworden.
     
  12. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb het destijds overwogen. Ik was vrij nieuw in de hotel-loyaltywereld, maar de prijzen van Accor waren zo hoog wanneer je direct via hen boekt, dat ik uiteindelijk telkens naar andere aanbieders ben uitgeweken. Voor mij heeft het niet gewerkt ;)
     
  13. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Mijn instant platinum status vervalt in oktober, maar ik heb nog nooit een nacht geslapen in een hotel van Accor. Accor mist gewoon een luxueuze brand.
     
  14. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Die van mij is inmiddels verlopen. Het grootste voordeel was nog dat ik hem kon matchen tegen Carlson gold, dat dankzij de 2-4-1's en 4-4-2's bijzonder nuttig is.
     
  15. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Die van mij is per 1 september vervallen en ik ben nu teruggevallen naar Silver, omdat ik net op het nippertje genoeg punten had gehaald voor dat level (2500 voor Silver).
    Accor heeft echt mooie hotels, maar die zitten met name in het verre oosten! Ik heb Pullman, Novotel en Sofitel geprobeerd daar (allemaal met lounge) en was zeer tevreden! ;)
     
  16. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
  17. PNF

    PNF Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    Enige kans dat Accord nog terug komt met een dergelijke actie in het nieuwe jaar? Of was dit echt een one time only aanbieding?
     
  18. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.693
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    Ik verwacht van niet. Naast het feit dat ze de instant Plat acties hebben geschrapt, hebben ze ook echt voordelen toegevoegd voor Elite members. Ik denk niet dat ze al die moeite om het weer enigzins 'exclusief' en begeerlijk te maken teniet gaan doen door weer status uit te delen. Dat zal ze op veel klachten komen te staan van degene die het echt hebben verdiend.
     
  19. PNF

    PNF Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    8
    Ah ja, dat wijst er inderdaad op dat ze het niet nog eens gaan doen. Dat wordt dus maar Plat verdienen the old-fashioned way.
    :cool:
    Thx!
     
  20. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
     

Deel Deze Pagina