Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

  1. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Kreeg net een antwoord op de storing:


    Helaas is er momenteel een algemeen probleem met de places app waardoor wijzelf ook geen check-ins kunnen doen. Dit is waarschijnlijk ook uw probleem. Wij willen u vriendelijk verzoeken om het nog even af te wachten. U kan uw check-ins tot 6 maanden na datum nog ingeven

    Heb gevraagd hoe lang het nog gaat duren
     
  2. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Ze kunnen zelf ook geen check-ins doen. Dat is wel wat bij een hotel :p
    Maar het ligt dus in ieder geval niet aan ons.
     
  3. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Jammer!
    U heeft vandaag niets gewonnen.
    Maar een Slimme Ontdekkingsreiziger geeft nooit op.
    Probeer het morgen nog een keer! :)
     
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Weet iemand wat ik me bij de "vip ontvangst" moet voorstellen?

    Anders gevraagd: wat merken jullie hier doorgaans van?
     
  5. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Antwoord op beide vragen is jammer genoeg helemaal niks :p Zowel Pullman, Mercure of Novotel niet.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Was te verwachten. Elite status is zo super eenvoudig te halen dat bijna iedereen tenminste Gold is. Waarde is dan beperkt.
     
  7. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Hm niet helemaal. Ik heb bijvoorbeeld bij inchecken Pullman Dubai Creek City Centre gemerkt dat er zodra men erachter kwam dat ik Gold member was een stuk meer aandacht was en welkomstdrankjes werden gebracht tijdens het inchecken.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  8. Merel67

    Merel67 Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    In Azië wordt je echt als VIP ontvangen.
    Zodra je je kaart laat zien (in mijn geval platinum) wordt je naar de lounge gebracht.
    Daar aangekomen vragen ze wat je wilt drinken. Jij gaat genieten van je drankje en de dame/heer vraagt je paspoort en je cc. Nog even een handtekening voor de borg en klaar is Kees.
    Aangekomen op je kamer staat er meestal een schaaltje met fruit en een welkomsbrief.
    Ik boek altijd de goedkoopste kamer en heb al meerdere keren een suite gehad.

    In Europa merk je niets van je status. Mag je blij zijn als ze je een upgrade geven, maar zelfs dat zit er niet altijd in.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  9. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    28
    Die ervaring heb ik ook. In Azië wordt je als een vaste klant behandeld met een zeer goede service. In Europa ben je vaak gewoon een van hun klanten. Status of geen status maakt weinig verschil. Je kan bijvoorbeeld gewoon aansluiten in de rij..
     
  10. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    In Azië is het veelal goed voor elkaar met "status recognition" maar ook daar heb ik echt rare dingen meegemaakt.

    - Niet weten wat Platinum inhoud
    - Upgrade gekregen, naar de kamer die ik geboekt had......
    - Proberen een late checkout te verkopen
    - Beweren dat ik geen status had

    etc etc

    Hier in Nederland heb ik bij INK hotel alle voordelen gehad van platinum status. Upgrade, gratis drankje en tevens een welkomstgeschenk met fruit en chocolade.
     
    high_class vindt dit leuk.
  11. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    In Europa heb ik nooit een vip ontvangst gehad (of als zodanig ervaren). Ik merk wel dat met status een early check-in een stuk gemakkelijker gaat, en je krijgt natuurlijk je gratis drankje.

    In Azie wordt je gelijk begeleid naar de lounge, wordt je met een drankje op een bank geparkeerd terwijl ze de formaliteiten afhandelen. Voorbeelden hier van zijn Sofitel Sukhumvit BKK en Sofitel Bali Nusa Dua. Upgrades zijn ze ook daar in mijn ervaring zuinig mee.
     
    ErikBenjamin en jongesander vinden dit leuk.
  12. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Nieuwe opdracht staat klaar: Uw paspoort neemt u mee naar de USA. Neemt u de uitdaging aan?

    Weet iemand de puzzel al?
     
  13. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Had er maar 1 goed vandaag
     
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Ik had er 2 goed. De donut en de bagel.Beetje hulp van wikipedia doet wonderen!
     
    Arjan69 vindt dit leuk.
  15. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Italië, Nederland, VS, Polen
     
    RobertFB, Arjan69, Daan3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Over de Places app.

    Dat duurt nu wel heel lang om deze te herstellen...

    Accor klantenservice geeft aan dat ik me geen zorgen moet maken, kan immers altijd nog 6 maanden na verblijf de check in registreren.
    Maar ik ben anders gaan redeneren. Kan het een strategie zijn?
    Status verdienen ging wel heel snel met alle mogelijkheden bij Accor. Men heeft al besloten om in 2017 het programma flink te knijpen. Alleen de harde euro's gelden dan nog voor status-verhoging.

    Doordat de Places app nu niet werkt lopen heel wat klanten hun status mis. Punten blijven immers maar een jaar geldig en verlopen dus het gehele jaar door. Zo was ik vorige maand zo maar ca 1000 punten kwijt.
    Tesamen met de Places punten had ik nu Platinum kunnen zijn (2 badges, waarmee ik de 15 badges haal en 3000 punten verdien).
    Ik zal vast en zeker niet de enige zijn.

    Gedurende de storing zullen er ook heel wat punten verlopen.

    Hebben jullie dit ook? En heb je de klantenservice al benaderd of een review in de app store gegeven?
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  17. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Hoe gebruik je de app? Via Android heb ik geen issues. Recentelijk nog 2 check-ins gedaan
     
  18. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Ik heb hem zelf op de iPhone staan. De app blijft hangen op de verbind met Facebook pagina.
     
  19. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Via de website en via iOS geen verbinding.
     
  20. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    677
    Leuk Bevonden:
    858
    Trofeepunten:
    348
    Je hebt het nu over Statuspunten toch? De 'awardspunten' worden met ieder verblijf weer een jaar verlengd.
     

Deel Deze Pagina