Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

1. WorldTraveller

WorldTraveller Silver Member

Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Het is niet alleen Accor. Het is bij de meeste hotelketens zo.

high_class vindt dit leuk.
  2. MartijnBudding

MartijnBudding Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Heb ze nog eens een extra "puppy dog" email gestuurd.... Of ze nou echt niet alsnog mijn loyaliteit kunnen belonen. "Pwetty please?" ...Niet geschoten is altijd mis :D

Flying doc vindt dit leuk.
  3. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    @MartijnBudding, ik ben het met @Flying doc eens, vervelend maar niets aan te doen. Ik laat wel altijd mijn pas zien aan de balie. Ik heb wel 's gehad dat ik niet aanmerking kwam voor punten (dat wist ik), maar ze werden er toch bijgeschreven naar mijn verblijf. Ik boek nu altijd via de Accor website, dan weet ik dat mijn punten worden bijgeschreven. Ook ik heb het wel eens via een email geprobeerd om alsnog mijn punten bijgeschreven te krijgen, maar helaas...

PS: wist je dat FB miles kan verdienen als je via booking.com boekt?

4. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Ken je de grote truc al? Je MOET altijd een lief katteplaatje meesturen.

Bijgevoegde bestanden:

TravelTheWorld195 en MartijnBudding vinden dit leuk.
  5. MartijnBudding

MartijnBudding Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Yupz, vandaar dat ik een aantal van deze overnachtingen via booking.com geboekt had. Ook via Rocketmiles, Pointshound & Kaligo, om diezelfde reden. Net afhankelijk van waar ik puntentechnisch de beste deal heb (Sommigen 5000 FB miles voor 1 of 2 overnachtingen). Ik laat overigens steevast ook mijn pas aan de balie zien. Vooralsnog helaas daardoor geen punten ontvangen.

6. Fripsmaster

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Het staat in de voorwaarden van FB op de site:
    "De Miles die u heeft gespaard via Booking.com kunnen niet nogmaals worden geclaimd bij het partnerhotel." (https://www.flyingblue.com/earn-miles/hotels/partner/241/bookingcom.html)

In ieder geval, je weet het voor de volgende keren via de LCAH website boeken. :)

MartijnBudding vindt dit leuk.
  7. MartijnBudding

MartijnBudding Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Klopt, maar niet bij die andere 3 websites, voor zover ik weet.

Klopt, het was een harde les :D Overigens wordt het voor mij afwegen welke punten in dan liever heb FB miles of LCAH hotels punten. Het puzzelstukje wordt nog ingewikkelder :p

8. Merel67

Merel67 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Afgelopen week als zijnde gold member verbleven bij Novotel Maastricht.
    Er werd mij daar gevraagd een betalingsgarantie te geven.
    (Kamer was al reeds bij boeking betaald)
    Ik heb begrepen dat juist een van de voordelen van een gold member is dat er geen creditcardgarantie gegeven hoeft te worden.
    Ik heb de Accor klantenservice om uitleg gevraagd, maar tot op heden geen reactie ontvangen.
    Iemand hier ervaring mee?

9. RSC09

RSC09 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Mij is vorige week bij twee Pullman hotels ook een bedrag gereserveerd op mijn creditcard, ondanks dat het prepaid rats waren. Was niet bekend met de "regeling' voor Gold members, maar benieuwd naar antwoord van Accor.

10. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb er nog nooit van gehoord, dat er geen amount geblokt wordt op je cc. misschien alleen bij ibis niet, maar dat is ook een goedkope kamer.

11. Merel67

Merel67 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Dit was één van de nieuwe voordelen na het downgraden van de aandeelhouders.

image.png

RSC09 en Flying doc vinden dit leuk.
  12. Fripsmaster

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    @Merel67, ik herinner mij inderdaad dat ik ook mijn CC gaf bij in het inchecken. Ik zie inderdaad op het kaartje wat je bedoelt. Ik ben benieuwd naar de reactie van Accor! PS: ik krijg als ik een DM stuur via Twitter vaak sneller reactie dan via de normale email.

13. Merel67

Merel67 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    28
    Zojuist mail van Accor ontvangen.
    Deze regel heeft dus maar een paar maanden stand gehouden en is inmiddels vervallen.

14. Fripsmaster

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Ik vind zojuist ook een tegenstrijdigheid. Ik wilde mijn verblijf bij een Ibis Styles in London upgraden, maar die vallen niet onder de voorwaarden. Ik zoeken, vind ik dit:
    "LUXERE KAMER UIT EEN HOGERE KLASSE
    Behalve in hotels die niet beschikken over verschillende kamercategorieën, in ibis hotels, ibis Styles en in de hotels van Adagio Access."
    Kijk ik in het diagram van Merel67, zou ik wel een upgrade moeten krijgen! Ik vond het al gek aangezien, de Ibis Styles in Madrid en Stockholm wel een upgrade gaven. Ik ga ze snel even tweeten!

15. Fripsmaster

Leuk Bevonden:
    2.337
    Trofeepunten:
    558
    Ik heb Accor getweet tussen mijn vluchten door. Eerste antwoord:

"Hi, the room upgrade is not available at ibis hotels, ibis styles and Adagio access. Have a good day!"

Daar nam ik geen genoegen mee, dus ik vertelde over de grafiek die Merel67 met ons deelde. Waarop ik het volgende antwoord kreeg:

"The room upgrade is upon availability in ibis hotels, ibis styles and Adagio access, it actually depends on the room kept in that specific hotel. In other words, it depends on the room category in those hotels."

Ik weet dat bij Ibis het bijna altijd standaardkamers zijn maar bij Ibis Styles niet. Morgen verblijf ik bij een Ibis Styles in London en ga dus om opheldering vragen. Maar nu eventjes genieten van mijn upgrade bij de Mercure Roma West.:D

16. Flying doc

Flying doc Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Hier wordt ik bijzonder blij van! Met name Fairmont heeft schitterende Canadese hotels:

Paris, December 9th 2015

Dear Member,

We are delighted to share with you the announcement of the forthcoming combination of AccorHotels and Fairmont Raffles Hotels International. This unique group, which is currently present in 34 countries, comprises three emblematic luxury hotel brands: Raffles, Fairmont and Swissôtel.

As a member of Le Club AccorHotels, this merger will give you access to even more exceptional addresses including legendary properties such as Raffles in Singapore, The Plaza in New York, The Savoy in London and Le Royal Monceau in Paris. Fairmont, Raffles and Swissôtel together represent 43,000 rooms in 115 hotels around the world.

Le Club AccorHotels and the loyalty programs of the Fairmont, Raffles and Swissôtel brands are among the most generous and innovative in the global hospitality sector. Our brands and locations are highly complementary and we want to make the most of these two programs to offer you ever more exclusive services and privileges.

This merger will take a few months to finalize. For the time being, your Le Club AccorHotels program will not change. Your status, advantages and bookings remain the same. No changes will be made in the way you manage your account or book your stays in our hotels.

Because your loyalty deserves our full attention, we will of course keep you informed of the key stages of this exciting project over the coming months. In the meantime, we remain at your service in our hotels, on our accorhotels.com website, our mobile app and via our customer care centers.

Feel Welcome
    Sébastien Bazin
    Chairman and CEO

high_class en DirkOnTour vinden dit leuk.
  17. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    Hahahahaha!

Ik betwijfel trouwens of LCAH samengevoegd wordt met de loyalty programms van de andere ketens. Qua prijspunt, concept en clientele liggen die veel te ver uit elkaar. Misschien een programma dat je wel punten kan verdienen bij alle merken maar een apart elite voordelen programma voor de luxury brands.

18. RSC09

RSC09 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Room upgrade bij Raffles Singapore zou niet verkeerd zijn :)

19. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    die hebben sowieso alleen maar suites

RSC09 vindt dit leuk.
  20. toj200

toj200 Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Via Accor kun je op dit moment makkelijk 1000-1000 punten verdienen door een quest te doen. Dit is mijn eerste post, dus ik kan geen link plaatsen maar google will do;)

VinceVoyage, SvnKngs, Arjan69 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina