9000 (Bijna) gratis Avios bij Iberia extra per ticket.

Discussie in 'Andere airline programma's' gestart door Miya, 21 jun 2018.

  1. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    320
    Trofeepunten:
    63
    De IB groupon actie loopt ook weer! Zie groupon.es
     
    lloydje33 en Didier13 vinden dit leuk.
  2. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    695
    Leuk Bevonden:
    1.460
    Trofeepunten:
    428
    Gisteravond laat gebeld geworden of ik vandaag de eerste vlucht weer naar Las Palmas kon pakken en zaterdag weer terug voor mijn Nederlandse show...goedkoopste tickets (natuurlijk) met ryanair voor 450 euro...Iberia voor 650...dus toch maar even 40.000 miles ingeruild (+90 euro tax) voor een retour DUS-MAD-LPA in economy flex (2 vluchten) en europese business class (2 vluchten)....40.000 miles voor 500 euro...tja..
     
    Jurian en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Waarom kost een award HKG-LHR-AMS in C bij BA 82,5k avios + 38 usd en bij Iberia 82,5 k avios + 290 euro ... en ik maar denken dat Iberia de sweet spot was om surcharges te voorkomen ;-) #beetjejammerdit
     
  4. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    IB avios zijn weer over te zetten naar BA avios, mocht je deze willen boeken :)
     
  5. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ik zag het ja :) ik wacht nog even een officieel statement af, geen zin om straks met een geblokkeerd Iberia of nog erger BA account te zitten ;-)
     
    lloydje33 en danfl44 vinden dit leuk.
  6. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    892
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Iberia rekent bij de meeste OW partners brandstofbelasting. Daarom zijn CX awards beter te boeken bij BA. Iberia avios zou ik eerder besteden aan Iberia business class awards omdat Iberia lagere brandstofbelasting heft op hun eigen award vluchten. Boek je een IB award met BA avios, dan ben je weer meer kwijt aan brandstofbelasting.
     
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Denk dat het er mee te maken heeft dat vanaf HKG geen brandstof toeslag berekend mag worden. Klaarblijkelijk is deze restrictie bij Iberia niet ingevoerd in het systeem.
     
  8. E**

    E** Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Heb een leuk retourtje MAD - PTY geboekt met deze promo. Toch 10-11 uur in Business Class en mooie gelegenheid om Paname te ontdekken. Positionering naar MAD komt er natuurlijk nog wel bij.
     
    JustinCase, lloydje33, DirkOnTour en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ik ben meer benieuwd wat de gevolgen zijn van die negatieve balans.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  11. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Heb in feb. 2019 voor 85000 2 x MAD-HAV en voor 85000 2 x MIA-MAD geboekt.
    169 euro en 170 euro tax voor 2 pers. Kortom voor zo'n 700 euro met zijn 2en in BC naar Cuba. Laat Iberia maar vaker met dit soort acties komen.......
     
    TheoS, Jurian, jongesander en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Ik was net zoekende naar awards voor mijn 90k avios. Allereerst viel me een nieuwe interface op. Daarna kreeg ik een optie van Phuket naar Amsterdam via Doha --> ONEWAY (100k avios + 280 euro in C ). Volgens mij zou dat volgens de regels niet mogelijk moeten zijn omdat Qatar altijd als retour geboekt moet worden .. zijn de regels gewijzigd of was dit een lucky hit door slechte IT

    Iemand anders hier al tegen aangelopen ?
     
  13. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Nee zou niet moeten kunnen als het goed is. Maar interessant!
    Ik krijg het zo 1-2-3 niet nagespeeld...
     
    JustinCase en lloydje33 vinden dit leuk.
  14. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Tis december... Ik heb mijn avios gebruikt voor Madrid-Quito in april.
    Is het jullie ook allemaal gelukt om een leuke trip te boeken?
     
    lloydje33, thomassmit, TheoS en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Mij vriendin en ik hadden beide 90.000 punten, maar we hadden niet echt een bestemming.

    Vrienden van ons gaan voor nu nog onbepaalde tijd naar Chili en hadden dus 2 enkeltje nodig. Goedkoopste optie (1 korte overstap en goede tijden) was € 1.290,- voor 2 tickets.

    Voor 81.500 heb zij toen met onze punten 2 enkeltje gekocht (Economy) voor € 208,- + € 300,- voor de punten (dat hadden wij ervoor betaald).

    Met de andere 90.000 punten hebben wij 3 nachten citizenM geboekt in Shoreditch voor de zomer (79.800 Avios) t.w.v. € 428,-

    Een van de vluchten is voor een weekendje Madrid.
    Van de restjes Avios nog 1 nacht NH Madrid Nacional geboekt met € 50,- bijbetaling (t.w.v. € 109,-)

    Van het restje van de andere 90.000 1 nachtje Rotterdam Nhow geboekt met € 35,- bijbetaling (t.w.v. 84,-)

    Misschien niet de beste redemptie, maar ik ben wel tevreden.
    Heb ook naar andere opties gekeken, maar dan wordt het maar boeken om het boeken en geen dingen die ik echt wil doen (+ dat je dan ook andere kosten hebt voor luchthavenbelasting, accomodaties etc.)
     
    Didier13, lloydje33, thomassmit en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Herkenbaar probleem. Kon geen beschikbaarheid vinden richting Zuid Amerika op de spaarzame momenten die nog waren gepland volgend jaar. Uiteindelijk maar een Oneway tokyo-mad-ams in C geboekt in de hoop dat ik er een mooie trip omheen kan bouwen
     
    Didier13, lloydje33, thomassmit en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Heb slechts 27/K avios opgehaald met deze actie. Achteraf had ik graag de volle 90/K willen benutten. Maarja, achteraf is het mooi wonen.

    Aanvankelijk omdat ik in april naar Chicago wilde vliegen. Was ook al geboekt op een A340 in business voor slechts 34/K. Dit ticket heb ik geannuleerd. Nu heb ik MAD-PVG in business class geboekt voor 59/K avios + € 95,00. Geen slechte deal.

    Ben wel benieuwd, de verhalen over Iberia business class zijn niet heel positief. MAD-PVG wordt uitgevoerd in een A330-200 met slechts 19 stoelen in business class, misschien is dat nog een voordeel.
     
    Godenzoon14, lloydje33, thomassmit en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik had nog 30k Avios liggen en heb voor 120k + 342 euro: AMS-DOH-BKK-HKG-TPE-KIX in business geboekt met Qatar en Cathay. Was op zoek naar een First ticket, maar uiteindelijk is dit ook een fantastische trip.
     
  19. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Heb je dit uiteindelijk via Iberia weten te fixen of heb je transfer naar BA gedaan?
     
    Didier13 vindt dit leuk.
  20. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Transfer naar BA, dus ik sta nu op -90k. Iberia was een kansloos missie helaas...
     
    JustinCase en jongesander vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina