Aantal gevlogen Miles: 2.439 Aantal gevlogen Airlines: 2 Aantal bezochte Airports: 3 Nieuwe Airports: TRN Welke nieuwe landen heb je bezocht: 0 Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: De laatste, CDG-AMS, met deze vlucht voldoende XP binnen om P4L status te behalen op het moment dat de veranderende regels rondom XP voor mij ingaan. Hiervoor 2x een ZWE-TRN run gedaan dit jaar. Heb je nog plannen voor 2025?: Nee
Aantal gevlogen Kilometers: 51255, 34 vluchten Aantal gevlogen Airlines: 4 (AF, KL, AZ, HV) Aantal bezochte Airports: AMS, CDG, CPT, WAW, LIN, FCO, FLR*, NAP*, BER, TRN*, YUL*, VRN*, ATH (* = nog niet eerder bezocht) Welke nieuwe landen heb je bezocht: 1 (Canada) Leukste (nieuwe) bestemming dit jaar: Turijn Grootste teleurstelling dit jaar: Napels Samenvatting 2024: Ik had nooit gedacht Flying Blue Platinum te worden, Gold was altijd het doel, maar het is mij in 2024 toch gelukt. Best knap voor iemand die in Mei 2022 nog 0 XP op de teller had staan en Explorer was. Ik heb nog nooit zoveel gevlogen als in 2024! Dankzij de zeer voordelige Business Class deals van ITA Airways dit jaar heel veel van Italië gezien! Voor het eerst ook dubbele overstappen gehad en voor het eerst een Inside Flyer member ontmoet (hoi @Ruut ). Zonder dat we het van elkaar wisten hadden we ook allebei dezelfde terugvlucht van LIN naar AMS geboekt, nog op dezelfde rij stoelen ook! Alleen zag ik zijn Airbus landen op het moment dat de stewardess de deur van mijn Airbus dicht trok. Jammer! Heb je nog plannen voor 2025?: Direct in januari voor het eerst intercontinentaal business class vliegen naar CPT. In Mei een extra lang weekend naar Berlijn gepland en dankzij mijn Level 3 status bij Booking daar een gratis kamerupgrade gekregen. Yay! Verder moet ik mijn €100 voucher van ITA nog besteden voordat ze SkyTeam gaan verlaten (Schep duidelijkheid Lufthansa, dan kan ik boeken!). Qua XP zit ik, inclusief aanstaande geplande reizen + AmEx, al op 168. Dus de jacht op de resterende 132 XP is geopend En met SK als nieuwe SkyTeam member is mijn vizier wel op Noord Europa gericht. 2025 here I come!
Aantal gevolgen miles: 40.864 Aantal gevlogen airlines: 10 Aantal bezochte airports: 22 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Estland, Zuid Korea, Verenigde Staten, Canada, Malta, Albanië en Servië. Meeste bijzondere vlucht/reis van het jaar: AMS-JED-RUH-ICN-IST-AMS. Geboekt met Saudia. Bleek ik bij aankomst een visum nodig te hebben omdat JED-RUH een binnenlandse vlucht is, voor €120,- een moeten kopen. Op de terugweg zou ik dezelfde route terugvliegen. Echter op het vliegveld (nadat ik met elite plus status uit de priority rij weggestuurd werd :/) opnieuw uit de rij gepikt om mij te vertellen dat er geen vlucht van JED-AMS gaat de volgende dag. In het systeem was deze niet geannuleerd door een fout en ik werd omgeboekt op Turkish Airlines??? En niet op KLM of Korean, hele bijzondere ervaring. Heb je nog plannen voor 2025? In februari voor het eerst naar NYC en voor de eerste keer met Delta. Mogelijk platinum status maar dat is misschien een beetje te ver geschoten voor mijn reisgedrag
Aantal gevlogen Miles: 67.425 Aantal gevlogen Airlines: 11 Aantal bezochte Airports: 25 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Ghana, Nepal, India, Jordanië, Letland, Estland, Australië Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: heel bijzonder was het bezoeken van de e-waste dump site in Ghana... korte reel: https://www.instagram.com/reel/C8cN9SmIW8y/ Heb je nog plannen voor 2025?: Tijd om massaal redemptions te maken. Ik ben al jaren een "hoarder" en hoewel ik tegen iedereen zeg dat je earn & burn strategy moet toepassen, pas ik het zelf niet genoeg toe. Vandaar, zoveel mogelijk redemptions maken. Op de planning: QR Business naar Oman (inclusief hort haul F class ervaring) QR Business naar Kuwait & Bahrein Heb de error fare geboekt van Delhi naar Amsterdam met Air India voor A3 status retention. Hierbij ga ik tripjes aanlassen met miles redemption waardoor ik reizen zal maken naar: Japan (KL Business heen, ANA Business naar Delhi, Delhi-Amsterdam met Air India) Kazachstan (Amsterdam-Delhi met Air India, economy vluchtje naar Almaty, Almaty naar Brussel met TK Business) Graag wil ik ook nog mijn laatste Miles & More mijlen opdoen aan een MileageBargain richting Afrika als deze beschikbaar is. Voor 40K mijlen kan je immers return-trip vanuit Brussel boeken in business class: Abidjan, Benin, Conkary of Monrovia met SN Business Tot slot heb ik gepland om zoveel mogelijk te overnachten met Accor. Waarom? 1) Ik heb IHG verlaten en Ambassador status geditcht omwille dat je de hoogste status niet meer kan vasthouden met Ambassador. 2) Ik heb de Accor ALL Subscription gekocht uit Brazilië voor €900. Dit zal me €1500 Accor-waarde teruggeven en ook de Platinum status (of misschien zelfs Diamond status). Deze status kan je matchen met Qatar waardoor je QCredits/QKeys verdiend, deze dan ook weer gebruikt kunnen worden voor gratis Qatar upgrades! (Meer info over die ALL Subscription hier: https://loyaltylobby.com/2024/11/05...f-buy-all-points-at-40-off-earn-elite-points/ ) 3) Degelijke cashback rewards (tot 8%) mag je zeker niet vergeten als je hotels boekt!
Aantal gevlogen Miles: 29122 Aantal gevlogen Airlines: 7 Aantal bezochte Airports: 10 Welke nieuwe landen heb je bezocht: USA en Portugal (niet heel exotisch) Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: FCO - SIN, 1ste x met SQ in business voor een prikkie door een error fare Heb je nog plannen voor 2025?: Weer business met SQ, QR en waarschijnlijk aantal leuke redemptions boeken naar NZ voor 2026
Aantal gevlogen Miles: 32984 Aantal gevlogen Airlines: 6 Aantal bezochte Airports: 13 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Croatia Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: naar Bastia, nooit geweten dat Corsica zo interessant was Heb je nog plannen voor 2025?: Als het goed is in april naar Japan
Aantal gevlogen Miles: 105.647 Aantal gevlogen Airlines: 5 Aantal bezochte Airports: 15 Welke nieuwe landen heb je bezocht: Tanzania, Verenigde Arabische Emiraten, Malta Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: Tanzania, heb van kop tot staart een mooie reis\safari in elkaar gepuzzeld gebruikmakend van alle IF ingrediënten Met als kers op de taart een ongeplande privé vlucht doordat niemand anders dezelfde vlucht geboekt had. Saillant detail, voor een van de binnenlandse vluchten ontving ik een dag voor vertrek een e-mail van de luchtvaartmaatschappij (“Kindly cross reference to ensure that all your guests are accounted for.”) met daarin ALLE vertrekkende vluchten van de volgende dag, compleet met passagier (oops!) en reisorganisatie gegevens. Wat bleek, ik was de enige die vluchten zonder tussenkomst reisorganisatie geboekt had . Een andere onvergetelijke vlucht was die naar Dubai. Vliegtuig keerde ter hoogte van Griekenland om i.v.m. het noodweer/overstromingen. De opvolgende dag weer volle hoop vertrokken om uiteindelijk te landen in Oman vele uren later alsnog op plek van bestemming. Gek genoeg waren dit twee toffe dagen vliegen, al had ik er waarschijnlijk wel anders op teruggekeken als ik een EC ticket had gehad. Heb je nog plannen voor 2025?: Hoop een mooie aanbieding te vinden voor Australië.
Aantal gevlogen Miles: 97.579 (157.038 km; 57 vluchten) Aantal gevlogen Airlines: 11 Aantal bezochte Airports: 25 Welke nieuwe landen heb je bezocht: dit jaar weer geen nieuwe landen, maar wel nieuwe eilanden in Indonesië en nieuwe lidstaten in de VS Meest bijzondere vlucht/reis dit jaar: eerste keer long haul Quantas gevlogen (in eco), ik vond het een heel leuke product. Eerste keer in mijn leven long haul zakenreis gehad (AMS-SFO + JFK-AMS), was prima met de 787-10 van de KLM Heb je nog plannen voor 2025?: eind januari Australië met mijn moeder, begin April Martinique en Guadalupe Fijne kerstdagen en vakantie allemaal!