2015 als reisjaar en wat zijn je plannen voor 2016?

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door WorldTraveller, 3 dec 2015.

  1. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Vliegen:

    Voor mij is 2015 een uniek jaar geweest tot nu toe qua vliegen, tot dit jaar had ik nog nooit een airline elite status en nu heb ik bij de 3 grote allianties status en heb een slordige 60k miles gevlogen. Een kleine aantal miles daarvan was voor het werk, 1000 miles misschien. De overige miles heb ik de laatste 3,5 week bij elkaar gevlogen met 27 vluchten.

    Hotels:

    Dieptepunt was waarschijnlijk CP Schiphol haha, waarvan sommigen hier zullen kunnen meespreken. Het toppunt daarentegen was IC Berlijn waar ik 2 keer ben geweest dit, het blijft m'n favoriete hotel in Europa tot nu toe!

    Doel voor 2016:

    Voor volgend jaar heb ik tot nu toe bijna 60k aan geplande trips staan, waarvan de meeste awards. Nu nog een manier vinden om 50k aan AA miles bij elkaar te vliegen... Als me dat lukt dan wordt 2016 het jaar waarin ik het meeste heb gevlogen.
     
    Carel1, Flying doc, tamibcn en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Vliegen
    In 2015 heb ik totaal 54k miles gevlogen verdeeld over diverse (mini)vakanties. Bij deze tripjes ging het me vooral om de bestemmingen. Zodoende dit jaar 11 nieuwe landen bezocht. Wat betreft het vliegen was Qatar Business wel een hoogtepunt (had nog niet eerder IC in business gevlogen). Daarnaast was het airport hoppen met een DHC-8 langs de kust in Noorwegen ook erg leuk.

    Hotels
    Wat hotels betreft probeer ik altijd zo goedkoop mogelijk te slapen (luxe geen vereiste). Totaal een nacht of 60 buiten de deur geslapen. Slaapplaatsen varieerden van wildkamperen, hostels, capsulehotel en ketenhotels. Vond het Crowne Plaza Doha en het Melia Dubai twee toppers, maar een capsulehotel in Japan was ook leuke ervaring ;)

    Doel 2016
    Binnen afzienbare tijd mijn studie afronden en daarna verder kijken. Helaas dus nog geen tripjes gepland voor 2016, maar een leuke error fare kan dit snel veranderen! Verder lekker blijven matchen en zodoende statusvoordelen behouden.
     
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    @RSC09, bedoel je dan dat je matcht, waarbij ze de looptijd opschuiven, zodat je niet hoeft te herkwalificeren maar wel je status behoud?
     
  4. RSC09

    RSC09 Blue Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    160
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad. Ben niet alliantie of keten gebonden. Zolang als ik loungetoegang heb en af en toe kamerupgrade krijg vind ik alles goed :)
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zeker, beslist de moeite waard om te proberen!
     
    Lionell vindt dit leuk.
  6. Stormbreaker

    Stormbreaker Newbie

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    18
    Vliegen:
    Het hoogtepunt was toch de vlucht naar Montreal en terug AMS. In totaal heb ik in 2015 2088 miles verzameld, niet slechts voor een beginner. Omdat ik met verschillende allianties heb gevlogen heb ik slechts 4 QF's flying blue. In totaal 8 vluchten gemaakt, dit is voor mij wel veel.

    Hotels:
    Hoogtepunt was Auberge du Lac-à-l'Eau Claire in Saint-Alexis-du-Monts in Canada. Dit hotel is niet aan een keten gebonden maar is gewoon fantastisch (4 sterren), zelfs qua service beter dan het 5-sterren hotel Le Bonne Entente in Quebec. Dieptepunt was het LebensQuelle am Checkpoint Charlie in Berlijn. Wat een sfeerloos grauw hotel was dit, zeker om helemaal alleen in te zitten.

    Doel voor 2016:
    Ik heb mijn eerste tripje naar Ljulbjana weer geboekt. Het gaat mij vooral om het reizen en niet hoofdzakelijk om het sparen van miles en het veel weg zijn. Als je veel miles wilt moet je, zoals Valentijn terecht zegt, eerst veel investeren en kosten maken. Daarna gaat het sparen sneller en gemakkelijker. Ik zit nu op het punt dat ik bijna afgestudeerd ben en daarna een schakeljaar(+ master) wil volgen. Dat gaat veel geld kosten. Als ik heel veel weg ga dan kan ik mijn studie niet meer betalen. Een concreet doel is meer te gaan doen met mijn punten bij FB en Accor Hotels. Vaker op de websites van de ketens zelf boeken om zo punten te sparen. Ook kijken of ik via FB eventueel producten kan kopen, als ik een keer iets nodig heb wat veel geld kost. Mini fares in het vervolg proberen te omzeilen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  7. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Vliegen
    In 2015 heb ik 38 vluchten en 98k gevlogen. Alles privé. Zakelijk gaat me niet lukken aangezien ik op de fiets naar het werk ga :D
    Resultaat is wel dat er geen vakantiedagen meer zijn om mee te nemen naar 2016..
    Hoogtepunten qua vluchten en airports: Emirates met de A380 naar Bangkok, wat een machtig maar vooral stil vliegtuig en airport KOA (openlucht)

    Hotels
    Rotana Park in Abu Dhabi. Pure luxe, mooie suite en biefstuk aan het ontbijt. Leuk om mee te maken.

    Doel 2016
    Burning miles en error fares. Hongkong, Thailand, Indonesië en nog wat :) met (hopelijk) als hoogtepunt verjaardag vieren op 11 km hoogte in F.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2015
    MartinR, RSC09 en jongesander vinden dit leuk.
  8. Screamhouse

    Screamhouse Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    16
    Trofeepunten:
    3
    Dit jaar 38 KLM vluchten en 4 TAP vluchten gemaakt. De eerste 4 KLM vluchten voor 2016 staan al geboekt, kijken of ik dit jaar aan de 60 vluchten ga komen :)
     
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Afgelopen jaar 34 AF/KLM vluchten gemaakt en weer gold member gebleven. De eerste 4 retours (8 vluchten) in januari en februari zijn alweer geboekt.
    Ben het eens met Lionell wat betreft het IC Berlijn. Ik ben er het afgelopen jaar ook 2 keer geweest en in februari logeer ik daar weer. IC Warschau vind ik ook heel goed, vooral de lounge met in de avond keuze uit diverse gerechten. Ga daar eind januari weer naar toe.
     
    Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  10. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    2015 Dusseldorf - Abu Dhabi - Khatmandu 4 weken vakantie in Nepal met stopover in Abu Dhabi langer dan gepland door het niet kunnen landen in Kathmandu vanwege de crash van Turkish Airlines. Meevaller hadden status BC dus ***** hotel ( Dusit Thani ) inclusief food en chauffeurservice na uitgebreid bijna de hele dag in lounge te hebben gekampeerd ;-). Hoogtepunt en dieptepunt langer verblijf in Abu Dhabi en niet uit kunnen lopen Annapurna trail vanwege slechte weer in de bergen.
    April Barcelona lang weekend veel punten bij Accor actie 4 hotels in 4 dagen en hoogtepunt eten bij Tickets van Ferran Adria.
    Midweek mei Lissabon - Porto hoogtepunt IC hotel Porto met into the night actie en eten bij Club Jornalistas Lissabon.
    12-13 november hoogtepunt dag/nacht Amstelhotel met into the night free night
    Oktober week Marokko hoogtepunt Chefchouan

    2016 maart-april A'dam-Doha-Bangkok-Manilla-Osaka-Tokyo-Bangkok-Doha-A'dam met Doha-BKK in BC met Qatar en BKK-Doha in first ook met Qatar en Tokyo-BKK in BC met Thai, alle vluchten in de A380 met punten gekocht via Smiles en Lifemiles.

    juni weeken Londen o.a. Concert Coldplay.

    doel 2016 meer punten verzamelen en status voor nog meer leuke trips.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  11. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Zo te zien heb jij ook al mooie vooruitzichten @Didier13 voor 2016! :)
     
    Didier13 vindt dit leuk.
  12. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Vliegen 2015
    Heb dit jaar weer onvervalst onregelmatig voor het werk in het vliegtuig gezeten, hoewel het zich beperkte tot Europa dit jaar. Privé enkel met Ryanair gevlogen helaas, maar ach, dat had het verschil ook niet gemaakt. Ik kan stellen dat ik net iets handiger ben geworden met het boeken van vluchten, waardoor ik toch vaak recht had op 75 of 100% van de miles. Hoogtepunt(je) dit jaar was m'n eerste vlucht in KLM's EBC. Hard product is bekend, maar vond het toch knap wat er in een krap uurtje aan service gedaan kan worden.

    Vliegen 2016
    Doordat ik komend jaar privé een forse investering zal gaan doen houd ik het waarschijnlijk privé alleen bij een weekendje weg binnen Europa. Vakantie zal 'm vermoedelijk niet worden. Zakelijk blijft het volstrekt onvoorspelbaar, hoewel ik goede hoop heb op trips naar Finland, Oostenrijk en Bangkok in het begin van 2016. Status is vermoedelijk niet realistisch, maar zal het mezelf zo Economy comfortabel mogelijk maken op deze vluchten.

    Hotels
    Dankzij de Accelerate promo ben ik de laatste maanden van het jaar bewust voor IHG hotels gegaan, geholpen doordat ik ook regelmatig in de UK zat en IHG daar ruimschoots aanwezig is. Redelijk snel Club Elite gescoord nu, maar heb voornamelijk interesse in de awardpunten. Moet wel zeggen dat ik niet erg onder de indruk ben van de hotels in de UK waar ik geweest ben, met name de prijs/kwaliteit is daar echt uit verhouding; in negatieve zin.

    Een hotel waar ik prijs/kwaliteit verhouding wel echt goed zit, vond ik het Mercure Den Haag Central. Nette staff, heel fijn bed, mooie badkamer en een geweldig ontbijt.

    Wat 2016 betreft wordt het simpelweg weer afwachten waar mijn werk me brengt.
     
  13. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    Vliegen
    Ben dit jaar begonnen met deze zeer verslavende hobby. Buiten wat zakelijke Europese trips heb ik in Augustus FRA-MAD met LAN gedaan, zoals velen hier, en in oktober naar BKK met Etihad, in BC, mijn eerste echte ervaring met intercontinentale BC. Was wel benieuwd hoe het me zou bevallen, ook omdat het gezin thuis bleef, maar is zeer goed bevallen, en zeker voor herhaling vatbaar, gelukkig staat het thuisfront er ook achter.

    Hotels
    Niet hele bijzondere hotels gehad dit jaar, wel Platinum (inmiddels gold) member geworden bij Accor door de aandelenconstructie, en heb daarom ook het merendeel van mijn overnachtingen in Accor hotels geslapen. Inmiddels een status match gedaan naar Hhonors, dus volgend jaar verwacht ik vaker in Hiltons te slapen

    Doel 2016
    Al gepland:
    FRA-MAD met Lan in J (samen met mijn vrouw) in Maart
    BA Tier Point run DUB-LHR-JFK-PHX-LAS-LAX-JFK-LHR-DUB in J in April, genoeg voor Silver
    Ba Tier point run (error fare) OSL-LHR-SFO-DFW-LHR-DUB in J in Juni
    Mijn doel is om in mijn 2016 BA membership year (begint in mei 2016) Gold te halen, daarom ben ik nog van plan om met Qatar naar het verre Oosten te gaan (wacht op een mooie aanbieding) en eind 2016 nog een TP run naar de VS te plannen, dit alles in J. Genoeg om naar uit te kijken dus!
     
    MartinR, Lionell en jongesander vinden dit leuk.
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik heb dit jaar met 90 vluchten een slordige 185.000 mijlen (oftewel net geen 300.000 kilometers) bij elkaar gevlogen. Een hoogtepunt was toch wel Air France in First vliegen, maar ook EY First Apartment (samen met m'n vriendin), Emirates First en Qater First uiteraard. Daarnaast heb ik een paar keer met KLM in WBC mogen vliegen, dat is ook altijd fijn. Ik heb me voor volgend jaar weer voor Flying Blue Platinum gekwalificeerd, via mijlen. Een dieptepunt was het aantal miles dat ik moest neerleggen voor m'n Air France F award :D.

    Vreemd genoeg heb ik nog geen enkele vlucht voor 2016 gepland, maar dat zal vast wel komen. Ik moet op z'n minst m'n AAdvantage miles opmaken voor de devaluatie.
     
  15. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    :eek: ...
     
  16. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Is er ook een videoverslag van 'the day after'? :D
     
  17. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    :eek: Indrukwekkend!
     
  18. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    Aantal vakantiedagen gebruikt : 27
    Aantal Vluchten: 18
    6x KLM
    4x Lufthansa
    4x Ryanair
    3x Aerolinas Argentinas
    1x LAN

    FB Silver
    FB Petrol
    MM frequent flyer
    MM Oil Club

    2016:
    1 januari naar Zuid-Sulawesi, West-Papua en Bali.
    7x Garuda (waarvan 4 award flights)

    Doel 2e rondreis Indonesië (andere eilanden), goedkoop ticket CGK, maxima benutten FB Miles voor binnenlandse vluchten
     
    Lionell en SVDH vinden dit leuk.
  19. Ivooss

    Ivooss Newbie

    Berichten:
    92
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    2015:
    Vliegen:

    Hoogtepunt was dit jaar absoluut Etihad in F. Helaas was het de terugreis van onze huwelijksreis naar Mauritius, maar het (samen) douchen en ontbijten op 11km hoogte is echt een ónvergetelijke ervaring. Helemaal als de in-flight-chef vooraf medeelt: "Ah you're on a honeymoon, why not shower together, we'll sneak you in :)"
    Tegenvaller was AirFrance economy comfort naar Mauritius. Dramatische stoelen en veel last van rare lucht uit de keuken...
    Tevens 6x Emirates gevlogen wat elke keer weer prima bevallen is.

    Hotels:
    8 dagen St. Regis in Mauritius. Ongekend wat een luxe en weelde. Echt als een god behandelt met butler-service (die je met 't golfkarretje voor de suite afzet).
    Tevens was the May-Fair voor 0,- pond (maar 70.000 punten) ook niet verkeerd op de tussenstop van de terugreis.
    Intercontinental Amsterdam met BPG en gratis upgrade was ook súper!

    2016:
    Wegens de bouw van ons huis waarschijnlijk weinig vakantie, dus hooguit 1 of 2 stedentrips tijdens verjaardagen.
    Hopelijk nog wel een aantal businesstrips om zo toch nog een beetje van de verschillende statussen die inmiddels behaalt zijn te kunnen proeven. (Emirates Gold,Freccia Alata Plus, AirBerlin Gold, Star Alliance Gold)
    Ben ook Hyatt Diamond dus wil toch echt een keer een DSU proberen.
    Mocht er een error fare voorbijkomen dan gaan we alsnog :)
    En natuurlijk dit Forum blijven bezoeken en meelezen!
    Allemaal fijne dagen!
     
    Lionell, MartinR en RSC09 vinden dit leuk.
  20. Edwin

    Edwin Newbie

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Vliegen 2015:
    Waar ik voorheen nooit vloog en ik in 2011 na 2 uur in FRA-YYC-vlucht niet meer wist wat ik moest doen heb ik mijzelf verbaasd in hoe makkelijk ik intercontinentaal uithoud en hoeveel plezier ik er aan overhoud. Lees anders even: http://www.bbc.com/travel/story/20151019-the-moments-that-made-me-love-flying

    Door puur alleen voor mijn hobby, 1 zomervakantie in Taiwan en een stedentrip naar Edinburgh FB Silver weten te bemachtigen door 15 vluchten.
    Raar voor velen maar de B787, van Xiamen, was zeer fijn. Gezien mijn lengte (1m99) waren de stoelen die veel verder naar achter konden een verademing 's nachts (daardoor weinig "Chinees" gemerkt maar zowaar geslapen).
    En de vlucht ORD-AMS met KLM in een vrijwel lege B747 Mixed waar ik een exit row stoel al voor het opstijgen kreeg aangeboden.

    Vliegen 2016:
    Januari AMS-OSL-SVG-OSL-AMS met SAS.
    Februari AMS-LHR-ICN-LHR-AMS met BA met weer een 787 van/naar ICN.
    Geen Skyteam dus, puur (zoals altijd) op prijs (en toestel) gelet.

    Verder waarschijnlijk geen verdere vluchten, maar ja FB Silver heeft nu toch nog maar weinig te bieden ;)
     
    Lionell vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina