OllieD, laat je weten of je een pasje heb gekregen door een Amerikaanse adres te geven? Heb je dat adres opgegeven tijdens de interview of in je aanvraag van GE?
^^
Bij mij gaf de officer aan dat je het kaartje kunt gebruiken om langs de rij te lopen, mocht de scan bij Global Entry het niet doen.
Maar het pasje wordt alleen opgestuurd naar een Amerikaans adres. Heb het dus naar mijn familie in de US laten sturen, maar nog niet gehoord dat pasje is aangekomen.
WoopWoop wrote:Ahh duidelijk. De immigration officer had dit gezegd, maar die weet natuurlijk niet precies hoe het voor NL mensen werkt.
Bij mij gaf de officer ook aan dat ik de pas binnen een week tegemoet kon zien
Alle American Express referral aanbiedingen zijn identiek, dus kies bijvoorbeeld deze: Amex classic cards (platinum, gold, silver) of de Flying Blue American Express gold or platinum.
Ahh duidelijk. De immigration officer had dit gezegd, maar die weet natuurlijk niet precies hoe het voor NL mensen werkt.
Daeni wrote:Ja, dat klopt. Kaartje is alleen voor residents en dat programma heet dan SENTRIIk heb met behulp van de Β« Pass2u wallet Β» een Global Entry karat voor apple wallet gemaakt.
Ready2Board wrote:Krijg je volgens mij enkel als je inwoner van de VS bent. Zou ook niet weten wat je ermee moet want het staat gelinked aan je passpoort.
Ja, dat klopt. Kaartje is alleen voor residents en dat programma heet dan SENTRI
Ik heb met behulp van de Β« Pass2u wallet Β» een Global Entry kaart voor apple wallet gemaakt.
Flying Blue Platinum4Life
WoopWoop wrote:Heeft iemand al een Global entry pasje in de bus gekregen?
Ik vermoed van niet want die bestaan niet voor Nederlanders. Amerikanen krijgen een kaart maar die is voor gebruik met Sentri en Nexus. Wij als buitenlanders krijgen koppeling met paspoort want dat is voor niet-amerikanen de toegangspas.
WoopWoop wrote:Heeft iemand al een Global entry pasje in de bus gekregen?
Krijg je volgens mij enkel als je inwoner van de VS bent. Zou ook niet weten wat je ermee moet want het staat gelinked aan je passpoort.
Heeft iemand al een Global entry pasje in de bus gekregen?
We zijn volgens mij een beetje aan het afdwalen en ik snap niet helemaal waar je op doelt nu. TSA-Pre heb ik al eerder genoemd, evenals het feit dat je op USA vluchten gewoon een KTN kan invullen online.
Het invullen heeft weinig zin als je niet van/naar de VS vliegt, dus ik begrijp het probleem niet helemaal.
Voorstel: back on topic.
AF/KL Flying Blue Platinum
Referral: AMEX FB Platinum Card: eerste jaar 50% korting + 40.000 FB Miles
Maar dat 'krijg je erbij' als je Global Entry hebt. En dat scheelt toch op de weg terug ;). Ook hier grote rijen bij de security checks helaas.
Dat is TSA-Pre - wat alleen in de VS bestaat π
Didymis wrote:Klopt. Het heeft ook alleen zin als je naar de VS vliegt.
Niet helemaal waar, want als je Amerika uit gaat dan kan je met Global Entry ook in een andere rij door de security check heen. (Dus zonder schoenen niet meer uit, etc).
OllieD wrote:Maar dit is dus specifiek bij je vlucht gegevens, toch? Want dat betekent dat je dus elke keer je gegevens in moet vullen. Niet echt een ramp, maar toch ook wel onnodig.
Klopt. Het heeft ook alleen zin als je naar de VS vliegt.
ja net even gechecked en in mijn reis kan het wel, beetje suf zo
Denk het wel. Bij mijn andere trips naar bijvoorbeeld Hongarije of Polen staat het KTN bij mij in ieder geval niet bij. Reizen naar de USA boek ik altijd bij Delta en daar staat mijn KTN al jaren in het profiel. Als ik de Delta PNR dan importeer naar KLM dan staat ie al standaard in.
Het is wel sneller als bellen π
Delta - Diamond Medallion MM
- 22 Forums
- 4,327 Onderwerpen
- 132.4 K Berichten
- 104 Online
- 5,344 Leden