SkyFlyer wrote:Jammer... Dan ga ik de volgende keer wel voor de Gold Card Premium Cover. Deze heeft namelijk 4 keer gratis loungetoegang i.p.v. 2 keer. Altijd mooi meegenomen.
voor wat ik snel van mijn telefoon kon halen was dat die premium cover 250 euro bij betalen was?
SkyFlyer wrote:Jammer... Dan ga ik de volgende keer wel voor de Gold Card Premium Cover. Deze heeft namelijk 4 keer gratis loungetoegang i.p.v. 2 keer. Altijd mooi meegenomen.
Ken het, ben mijn 6 maanden rust termijn aan het “ uitzitten” om weer een kaart via een refferal aan te vragen
Jammer... Dan ga ik de volgende keer wel voor de Gold Card Premium Cover. Deze heeft namelijk 4 keer gratis loungetoegang i.p.v. 2 keer. Altijd mooi meegenomen.
SkyFlyer wrote:Hoeveel creditcards kun je eigenlijk tegelijkertijd bezitten? Op dit moment heb ik de FB AMEX Gold en de reguliere AMEX GOLD en heb bij allebei de sign-up bonus gekregen. Op de aanvraagpagina zie ik dat je ook de Gold Card Premium Cover kunt aanvragen. Is het mogelijk om deze gratis aan te vragen en ook hier nog de sign-up bonus van te krijgen? Of kun je maar één reguliere AMEX per keer aanvragen?
In de voorwaarden staat dat je geen bestaande kaarthouder mag zijn dus helaas....
SkyFlyer wrote:Hoeveel creditcards kun je eigenlijk tegelijkertijd bezitten? Op dit moment heb ik de FB AMEX Gold en de reguliere AMEX GOLD en heb bij allebei de sign-up bonus gekregen. Op de aanvraagpagina zie ik dat je ook de Gold Card Premium Cover kunt aanvragen. Is het mogelijk om deze gratis aan te vragen en ook hier nog de sign-up bonus van te krijgen? Of kun je maar één reguliere AMEX per keer aanvragen?
goede vraag
Hoeveel creditcards kun je eigenlijk tegelijkertijd bezitten? Op dit moment heb ik de FB AMEX Gold en de reguliere AMEX GOLD en heb bij allebei de sign-up bonus gekregen. Op de aanvraagpagina zie ik dat je ook de Gold Card Premium Cover kunt aanvragen. Is het mogelijk om deze gratis aan te vragen en ook hier nog de sign-up bonus van te krijgen? Of kun je maar één reguliere AMEX per keer aanvragen?
Alias wrote:Je zou AmEx kunnen bellen zoals ik vorige week gedaan heb. De reden van mij belletje naar AmEx was om te horen wanneer het resterende lidmaatschapgeld van m'n opgezegde FB Gold kan terug verwachten. Dat boekt men niet automatisch over naar je bankrekening, neen, je moet er zelf om vragen. Op de vraag of men nog iets anders voor mij kan doen ben ik - inmiddels voor de derde keer - begonnen over het vervallen van de dubbele punten, wat de reden was. In het kort: het jaarlijks lidmaatschap omhoog of dubbele punten weg. De Gold kaart is duurder en heeft geen dubbele punten. Gaanderweg ontvoude er een gesprek waarin ik aangaf wat ik jammer vind en dat waardeerde de dame aan de andere kant van de lijn. Ik heb aangegeven dat door het verval van de dubbele punten ik minder heb gekocht, er is niet betaald met een andere kaart. Ik heb ook werkelijk minder gekocht, dit komt door het verval van de dubbele punten, de US/EUR-koers en de 2,3 % koersopslag. Die dubbele punten maakte het nog iets goed maar nu dit weg is... Ik heb aangegeven dat ik er over nagedacht heb om de kaart op te zeggen om eerdere genoemde redenen en omdat je de kaart voor je dagelijkse benodigheden niet echt kan gebruiken. M'n fiets heeft geen bezine nodig, geen Jumbo in de buurt en de NS accepteert geen AmEx. Ze kan niet aan alles iets doen/veranderen zoals de dubbele punten en de koersopslag. Ik was niet uit op extra's maar heb deze toch gekregen: 10.000 punten erbij en drie maanden lang dubbele punten op iedere aankoop (ook in NL) met een maximum van 50.000 punten. Ik heb het volgende nummer gebeld: 020 - 504 8747. Succes.
Thanks voor je uitgebreide reactie! Ga ze volgende week even bellen.vwaarvan verslag volgt !
Didier13 wrote:Ik heb nu ongeveer een jaar de greengard en ongeveer 16000 punten. Niet veel maar toch meegenomen. Ik zit er aan te denken de kaart op te zeggen telefonisch of ze moeten me een redelijk voorstel doen om te blijven, bv flink aantal punten! Stel dat ik niks aangeboden krijg en dus mijn opzegging hard moet maken. Kan ik dan mijn punten nog transfereren naar een hotel of airline programma? welke van de volgende is het meest gunstig, etihad, accor of ihg of hilton?
Acceptatie amex blijft slecht vindt ik zowel in ned als het buitenland maar ja het is de enige kaart met punten.Thanks
Je zou AmEx kunnen bellen zoals ik vorige week gedaan heb. De reden van mij belletje naar AmEx was om te horen wanneer het resterende lidmaatschapgeld van m'n opgezegde FB Gold kan terug verwachten. Dat boekt men niet automatisch over naar je bankrekening, neen, je moet er zelf om vragen. Op de vraag of men nog iets anders voor mij kan doen ben ik - inmiddels voor de derde keer - begonnen over het vervallen van de dubbele punten, wat de reden was. In het kort: het jaarlijks lidmaatschap omhoog of dubbele punten weg. De Gold kaart is duurder en heeft geen dubbele punten. Gaanderweg ontvoude er een gesprek waarin ik aangaf wat ik jammer vind en dat waardeerde de dame aan de andere kant van de lijn. Ik heb aangegeven dat door het verval van de dubbele punten ik minder heb gekocht, er is niet betaald met een andere kaart. Ik heb ook werkelijk minder gekocht, dit komt door het verval van de dubbele punten, de US/EUR-koers en de 2,3 % koersopslag. Die dubbele punten maakte het nog iets goed maar nu dit weg is... Ik heb aangegeven dat ik er over nagedacht heb om de kaart op te zeggen om eerdere genoemde redenen en omdat je de kaart voor je dagelijkse benodigheden niet echt kan gebruiken. M'n fiets heeft geen bezine nodig, geen Jumbo in de buurt en de NS accepteert geen AmEx. Ze kan niet aan alles iets doen/veranderen zoals de dubbele punten en de koersopslag. Ik was niet uit op extra's maar heb deze toch gekregen: 10.000 punten erbij en drie maanden lang dubbele punten op iedere aankoop (ook in NL) met een maximum van 50.000 punten. Ik heb het volgende nummer gebeld: 020 - 504 8747. Succes.
Didier13 wrote:Ik heb nu ongeveer een jaar de greengard en ongeveer 16000 punten. Niet veel maar toch meegenomen. Ik zit er aan te denken de kaart op te zeggen telefonisch of ze moeten me een redelijk voorstel doen om te blijven, bv flink aantal punten! Stel dat ik niks aangeboden krijg en dus mijn opzegging hard moet maken. Kan ik dan mijn punten nog transfereren naar een hotel of airline programma? welke van de volgende is het meest gunstig, etihad, accor of ihg of hilton?
Acceptatie amex blijft slecht vindt ik zowel in ned als het buitenland maar ja het is de enige kaart met punten.
Thanks
Transfer naar hotel-programma's is meestal niet de moeite waard. Van de genoemde programma's zou ik dan Etihad Guest doen, maar zie ook het Etihad forum voor de aanstaande wijzigingen. Vooral voor awards in premium klasses komen de wijzigingen best hard aan!
Status // Airlines: FB Plat, AA EXP // Hotels: Accor Plat
FBAMEX? NeverNotFlying.com // Video's? youtube.com/NeverNotFlying
Was hoofdredacteur voor de InsideFlyer.nl frontpage, maar niet meer.
Iemand had mijn FBAMEX refferal link verwijderd :rolleyes:
Ik heb nu ongeveer een jaar de greengard en ongeveer 16000 punten. Niet veel maar toch meegenomen. Ik zit er aan te denken de kaart op te zeggen telefonisch of ze moeten me een redelijk voorstel doen om te blijven, bv flink aantal punten! Stel dat ik niks aangeboden krijg en dus mijn opzegging hard moet maken. Kan ik dan mijn punten nog transfereren naar een hotel of airline programma? welke van de volgende is het meest gunstig, etihad, accor of ihg of hilton?
Acceptatie amex blijft slecht vindt ik zowel in ned als het buitenland maar ja het is de enige kaart met punten.
Thanks
SVDH wrote:is xxxx duizend meer richting en de 20, 200, of 1000 duizend? Afhankelijk daarvan is het de vraag of het de moeite is om te transferren naar een airline.
Voor zo'n 70k Singapore miles kun je al 5th freedom route FRA-JFK in F vliegen.
Haha, dan moet je meer in tienduizenden denken dat in honderdduizenden Sieto 😀
Ben meer op zoek naar ervaringen van anderen waar ze de rewardspunten aan besteden. Wisselen naar hotelpunten lijkt me weinig interessant. Tot nu toe heb ik nog niks met het saldo gedaan.
TheFlyingDutchboy wrote:Biedt de NL Gold/Plat AMEX nog upgrades bij hotel of airline programma's? In het VK krijg je bijvoorbeeld Cathay Gold status (Sapphire) bij de Platinum kaart.
Zie dit artikel voor meer info. Met Cathay zijn ze vorig jaar gestopt in NL.
Biedt de NL Gold/Plat AMEX nog upgrades bij hotel of airline programma's? In het VK krijg je bijvoorbeeld Cathay Gold status (Sapphire) bij de Platinum kaart.
Ready2Board wrote:Wat is volgens jullie een goede besteding van Amex rewards?Heb er nu xxxxx duizend in mijn account. Maar lastig om te bepalen wat hiermee te doen. Besteden aan bijv. IHG lijkt me zonde, bij SPG slaap ik niet. Dan maar naar FB omdat ik deze al automatisch spaar?
Jammer dat een conversie naar Hyatt niet mogelijk is.. Ook zie ik nooit in NL dat er een bonus wordt aangeboden als je Amex rewards omzet naar een bepaald programma. Amex NL komt op mij redelijk passief over om het gebruik van de kaart (en dus het sparen) te bevorderen.
is xxxx duizend meer richting en de 20, 200, of 1000 duizend? Afhankelijk daarvan is het de vraag of het de moeite is om te transferren naar een airline.
Voor zo'n 70k Singapore miles kun je al 5th freedom route FRA-JFK in F vliegen.
Status // Airlines: FB Plat, AA EXP // Hotels: Accor Plat
FBAMEX? NeverNotFlying.com // Video's? youtube.com/NeverNotFlying
Was hoofdredacteur voor de InsideFlyer.nl frontpage, maar niet meer.
Iemand had mijn FBAMEX refferal link verwijderd :rolleyes:
FrequentLiar wrote:Amex is de enige kaart in nl waar je punten mee kunt sparen die vervolgens breed converteerbaar/inzetbaar zijn.
Wat is volgens jullie een goede besteding van Amex rewards?
Heb er nu xxxxx duizend in mijn account. Maar lastig om te bepalen wat hiermee te doen. Besteden aan bijv. IHG lijkt me zonde, bij SPG slaap ik niet. Dan maar naar FB omdat ik deze al automatisch spaar?
Jammer dat een conversie naar Hyatt niet mogelijk is.. Ook zie ik nooit in NL dat er een bonus wordt aangeboden als je Amex rewards omzet naar een bepaald programma. Amex NL komt op mij redelijk passief over om het gebruik van de kaart (en dus het sparen) te bevorderen.
- 22 Forums
- 4,327 Onderwerpen
- 132.4 K Berichten
- 133 Online
- 5,344 Leden