Forum

Meldingen
Alles wissen

American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

6,663 Berichten
433 Gebruikers
5014 Reactions
1.1 M Bekeken
Sebas
(@sebas)
Reputable Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Dacht dat de cashback bij mij weer werd gecrediteerd na het retourneren van een product uit mijn bestelling.

Een cadeaubon bij de jumbo blijft een goede optie wanneer je het bedrag nu niet echt aan iets wilt besteden.

BeantwoordenCiteren
MoonJ
(@moonj)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

FlyingDuck wrote:Maar dan heb je toch die 200 euro terug die je vrij kan gebruiken op je kaart. Dus antwoord is ja, komt terug op je kaart en kan je voor andere dingen gebruiken!

Denk je niet dat dan de cashback niet gecrediteerd word? Ik wel namelijk. Of je moet het terugbrengen nadat je maandafrekening is geweest. Anyway, mocht je dit lukken, let me know. Ben wel benieuwd.

Etihad Gold | OneWorld Sapphire (Privilege Club) | SkyTeam Elite+ (Flying Blue) | AMEX Platinum Cardholder | For an AMEX Platinum Card for 50% off + 30.000 Membership Rewards, CLICK HERE

BeantwoordenCiteren
FlyingDuck
(@flyingduck)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

MoonJ wrote:Zo ver ik weet als je iets bij de MM, bijenkorf of bol.com retourneert moet het terug op de kaart waarmee het betaald is. Heb je niet veel aan dus.

Maar dan heb je toch die 200 euro terug die je vrij kan gebruiken op je kaart. Dus antwoord is ja, komt terug op je kaart en kan je voor andere dingen gebruiken!

-> Cashback op je boeking Vliegtuig / hotel boeking? Meld je aan en bespaar direct bij je voldoende boeking.:cool:

-> Vraag de American Express Gold Kaart aan: 1e jaar gratis met 40.000 Membership reward punten.:D

BeantwoordenCiteren
MoonJ
(@moonj)
Noble Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

james44 wrote:Mooi, dan is de kaart al met al toch bijna gratis het eerste jaar. Klopt het dat je het bestelde product kan retourneren en je die €200 creditering gewoon behoudt?

Zo ver ik weet als je iets bij de MM, bijenkorf of bol.com retourneert moet het terug op de kaart waarmee het betaald is. Heb je niet veel aan dus.

Etihad Gold | OneWorld Sapphire (Privilege Club) | SkyTeam Elite+ (Flying Blue) | AMEX Platinum Cardholder | For an AMEX Platinum Card for 50% off + 30.000 Membership Rewards, CLICK HERE

BeantwoordenCiteren
(@amsterdam)
Reputable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

FlyingDuck wrote:Ja dat kan gewoon. Want je bent dan Plat en kan je de actie gebruiken. Maar posts terug gaf iemand dit ook aan, dat hij hier aanspraak op maakte. Ga binnenkort ook eens bellen over Plat + dat huidige voordelen niet opwegen tegen de prijs. Kijken wat de dan krijgen.

Lees ook hier dat je kan opzeggen de kaart en dan met korting opnieuw kan aanvragen. Echter ben je dan wel je punten kwijt lijkt mij dan.

Ja je moet dan wel je punten opnemen en helaas alles opnieuw aanvragen. Veel werk voor Amex en mij. Met dat laatste argument heb ik uiteindelijk voor elkaar gekregen dat verlengd werd voor de 50% ipv opnieuw aanvragen.

BeantwoordenCiteren
(@james44)
Trusted Member

FlyingDuck wrote:Ja dat kan gewoon. Want je bent dan Plat en kan je de actie gebruiken. Maar posts terug gaf iemand dit ook aan, dat hij hier aanspraak op maakte. Ga binnenkort ook eens bellen over Plat + dat huidige voordelen niet opwegen tegen de prijs. Kijken wat de dan krijgen.

Lees ook hier dat je kan opzeggen de kaart en dan met korting opnieuw kan aanvragen. Echter ben je dan wel je punten kwijt lijkt mij dan.

Mooi, dan is de kaart al met al toch bijna gratis het eerste jaar. Klopt het dat je het bestelde product kan retourneren en je die €200 creditering gewoon behoudt?

Gebruik mijn referral link om je eigen American Express kaart aan te vragen. Voor jou de hoogst mogelijke bonus (100.000 punten).. voor mij een mogelijkheid tot het uitleven van mijn champagne taste on a beer budget.

BeantwoordenCiteren
FlyingDuck
(@flyingduck)
Reputable Member
Deelgenomen: 6 jaar geleden

james44 wrote:Klinkt goed. Probeer ik dat tegen die tijd ook nog. Weet je toevallig of je nog van de Platinum €200 'cadeau' gebruik kunt maken na upgrade, als je de Gold €40 'cadeau' ook al gebruikt hebt? Actie is geldig tot Juli.

Ja dat kan gewoon. Want je bent dan Plat en kan je de actie gebruiken. Maar posts terug gaf iemand dit ook aan, dat hij hier aanspraak op maakte. Ga binnenkort ook eens bellen over Plat + dat huidige voordelen niet opwegen tegen de prijs. Kijken wat de dan krijgen.

-> Cashback op je boeking Vliegtuig / hotel boeking? Meld je aan en bespaar direct bij je voldoende boeking.:cool:

-> Vraag de American Express Gold Kaart aan: 1e jaar gratis met 40.000 Membership reward punten.:D

james44 reacted
BeantwoordenCiteren
(@james44)
Trusted Member

Amsterdam wrote:Ik heb gewoon gevraagd of er nog iets mogelijk was omdat ik de afgelopen tijd de kaart weinig kon gebruiken. Dr medewerker kwam zelf met het voorstel. Ik heb aangegeven dat ik daar erg blij mee was. Was binnen een week op mijn account gestort. Dus heb inclusief de €200,- die we cadeau gekregen hebben de kaart dit jaar vrijwel gratis. Zal komend jaar waarschijnlijk niet meer lukken. Maar dan zeg ik hem op en vraag een nieuwe aan met 50% korting. Dat heb ik overigens al die jaren nog niet hoeven doen omdat er altijd iets te regelen was.

Klinkt goed. Probeer ik dat tegen die tijd ook nog. Weet je toevallig of je nog van de Platinum €200 'cadeau' gebruik kunt maken na upgrade, als je de Gold €40 'cadeau' ook al gebruikt hebt? Actie is geldig tot Juli.

Gebruik mijn referral link om je eigen American Express kaart aan te vragen. Voor jou de hoogst mogelijke bonus (100.000 punten).. voor mij een mogelijkheid tot het uitleven van mijn champagne taste on a beer budget.

BeantwoordenCiteren
(@amsterdam)
Reputable Member

james44 wrote:Wat heb je toen gezegd om dit voor elkaar te krijgen? Dank! Ziet er positief uit dus laten we het hopen.

Ik heb gewoon gevraagd of er nog iets mogelijk was omdat ik de afgelopen tijd de kaart weinig kon gebruiken. Dr medewerker kwam zelf met het voorstel. Ik heb aangegeven dat ik daar erg blij mee was. Was binnen een week op mijn account gestort. Dus heb inclusief de €200,- die we cadeau gekregen hebben de kaart dit jaar vrijwel gratis. Zal komend jaar waarschijnlijk niet meer lukken. Maar dan zeg ik hem op en vraag een nieuwe aan met 50% korting. Dat heb ik overigens al die jaren nog niet hoeven doen omdat er altijd iets te regelen was.

BeantwoordenCiteren
(@james44)
Trusted Member

Amsterdam wrote:Je kan over een paar maanden nog een keer bellen, heb ik gedaan en toen ook nog geld teruggekregen bovenop de eerste regeling. Veel plezier met de kaart. Hopelijk kunnen we hem snel weer bepruiken met reizen.

Wat heb je toen gezegd om dit voor elkaar te krijgen? Dank! Ziet er positief uit dus laten we het hopen.

BeantwoordenCiteren
(@amsterdam)
Reputable Member

james44 wrote:Inderdaad paar tientjes verschil. Is het beste wat ze konden doen volgens de medewerker die ik sprak..

Je kan over een paar maanden nog een keer bellen, heb ik gedaan en toen ook nog geld teruggekregen bovenop de eerste regeling. Veel plezier met de kaart. Hopelijk kunnen we hem snel weer bepruiken met reizen.

james44 reacted
BeantwoordenCiteren
(@james44)
Trusted Member

Amsterdam wrote:Niet slecht maar dat is toch niet de helft van de platinum kosten?

Inderdaad paar tientjes verschil. Is het beste wat ze konden doen volgens de medewerker die ik sprak..

BeantwoordenCiteren
(@amsterdam)
Reputable Member

james44 wrote:Ik krijg mijn kaartbijdrage van Gold in zijn geheel terug + de MR punten. Als compensatie voor upgrade.

Niet slecht maar dat is toch niet de helft van de platinum kosten?

BeantwoordenCiteren
(@james44)
Trusted Member

Amsterdam wrote:De beste manier om de korting te krijgen is je huidige kaart opzeggen en een nieuwe aan te vragen. Dan krijg je niet de bonus maar wel de korting. En als je heel veel mazzel hebt (ik heb 5 verschillende medewerkers gesproken) dan kan je huidige kaart verlengd worden met 50% korting. Of je krijgt een goed aanbod van korting in combinatie met extra punten en 3 maanden meer miles voor een euro. Een andere tip is om later in het jaar nog een keer te bellen en opnieuw te vragen of er iets mogelijk is. Dan kom je soms nog hoger uit (in totaal) dan de 50% korting. Ik hoop voor je dat het lukt. Succes.

Ik krijg mijn kaartbijdrage van Gold in zijn geheel terug + de MR punten. Als compensatie voor upgrade.

BeantwoordenCiteren
(@amsterdam)
Reputable Member

james44 wrote:Heb toen ook 3 keer bevestiging gevraagd. Benieuwd hoe het bij jou afloopt, do let us know!

De beste manier om de korting te krijgen is je huidige kaart opzeggen en een nieuwe aan te vragen. Dan krijg je niet de bonus maar wel de korting. En als je heel veel mazzel hebt (ik heb 5 verschillende medewerkers gesproken) dan kan je huidige kaart verlengd worden met 50% korting. Of je krijgt een goed aanbod van korting in combinatie met extra punten en 3 maanden meer miles voor een euro. Een andere tip is om later in het jaar nog een keer te bellen en opnieuw te vragen of er iets mogelijk is. Dan kom je soms nog hoger uit (in totaal) dan de 50% korting. Ik hoop voor je dat het lukt. Succes.

james44 reacted
BeantwoordenCiteren
Pagina 334 / 445
Deel: