Forum

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

9,162 Berichten
432 Gebruikers
7548 Reactions
1.1 M Bekeken
(@theflyingdutchboy)
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Nee. De recent afgeleverde -300ERs krijgen de nieuwe WBC in de fabriek.

BeantwoordenCiteren
(@bwempe)
Deelgenomen: 11 jaar geleden

Weet iemand hoe het staat met het refitten van de KLM long haul vliegtuigen? Op het moment vliegen vrienden van mij in een volledig nieuwe 773 naar BKK, betekent dat dat alle 772's al zijn gerefit?

BeantwoordenCiteren
Goldfly
(@goldfly)
Noble Member

bernard wrote:dit is iets waar ik me al jaren over verbaas. een bedrijf zou zijn vaste klanten in de watten moeten leggen, er net iets meer voor moeten doen dan voor de accidental customers. hotels geven de beste kamers en korting, autoverhuurbedrijven special service, korting en upgrades en wat doet de klm? ze plaatsne je achterin de cabine op een europese vlucht middenstoel ook nog zodat ze bijna zeker weten dat je die fukking 10 euro uitgeeft om voorin te zitten en dus 20 minuten eerder uit het toestel bent. de BC is overigens al jaaaren bijna leeg op europese vluchten met uitzondering van Londen/Frankfurt/Parijs. Zeg nou eerlijk, wat is het verschil tussen KLM en easyjet? Ik voel me al tijden niet een echt gewaardeerde klant bij KLM het wil maar niet lukken in die club. Toppunt? meer dan 600 euro vragen voor een retour parijs adam en dan GEWOON NOG OP RIJ 26B GEZET WORDEN ZODAT JE NOG EXTRA MOET BETALEN VOOR EEN COMFORT STOEL, DE BRUTALITEIT IS OM KOUD VAN TE WORDEN. overigens ik vlieg al 20 jaar KLM europa rond 50 vluchten per jaar FB gold maar ik voel me er steeds minder gemakkelijk bij. Wat is het verschil met Easyjet?

Dat broodje smaakt altijd prima 😉

Overigens ben ik met je eens dat op korte Europese vluchten het voordeel verwaarloosbaar is. Behalve dan Loungetoegang, mijlen, bagagevrijstellingen, Altijd A-luchthavens met meerdere dagelijkse vluchten om uit te kiezen..

40.000/60.000 AMEX bonuspunten? vraag de kaart aan via onderstaande link en ontvang tijdelijk extra bonuspunten!
www.americanexpress.com/nl-nl/referral/gIDEOKNV2x

Carel1 and Flying doc reacted
BeantwoordenCiteren
(@bernard)

SVDH wrote:ja, erg veel status pax op die route inderdaad. Maar dan nog, om als Plat op zo'n beetje de laatste rij te worden geplaatst.... o_O

dit is iets waar ik me al jaren over verbaas. een bedrijf zou zijn vaste klanten in de watten moeten leggen, er net iets meer voor moeten doen dan voor de accidental customers. hotels geven de beste kamers en korting, autoverhuurbedrijven special service, korting en upgrades en wat doet de klm? ze plaatsne je achterin de cabine op een europese vlucht middenstoel ook nog zodat ze bijna zeker weten dat je die fukking 10 euro uitgeeft om voorin te zitten en dus 20 minuten eerder uit het toestel bent. de BC is overigens al jaaaren bijna leeg op europese vluchten met uitzondering van Londen/Frankfurt/Parijs. Zeg nou eerlijk, wat is het verschil tussen KLM en easyjet? Ik voel me al tijden niet een echt gewaardeerde klant bij KLM het wil maar niet lukken in die club. Toppunt? meer dan 600 euro vragen voor een retour parijs adam en dan GEWOON NOG OP RIJ 26B GEZET WORDEN ZODAT JE NOG EXTRA MOET BETALEN VOOR EEN COMFORT STOEL, DE BRUTALITEIT IS OM KOUD VAN TE WORDEN. overigens ik vlieg al 20 jaar KLM europa rond 50 vluchten per jaar FB gold maar ik voel me er steeds minder gemakkelijk bij. Wat is het verschil met Easyjet?

Flying doc reacted
BeantwoordenCiteren
(@flying-doc)

Je meld je bij de internationale reis balie van de spoorwegen op Antwerpen Centraal (schitterend station) en haalt daar met je paspoort en PNR je kaartje op. Dit dient de conducteur tijds je rit af te stempelen. Erg belangrijk! vervolgens check je gewoon in. Op de terug wel haal je bij de service balie op AMS weer je treinkaartjes. Als je wilt kun je doorreizen naar ZWE en anders hark je gewoon je segment binnen en ga je lekker naar huis. De Thalys stopt ook in RTM als dat makkelijker is voor je.

Basjep reacted
BeantwoordenCiteren
(@high_class)
Noble Member

Ik reis binnenkort via ZWE en dacht tijdens het boeken gekozen te hebben voor een route met de Thalys. Nu kijk ik in mijn boeking via klm.nl en het is me volstrekt onduidelijk wat ik moet doen en waar in Antwerpen, laat staan dat het traject naar schiphol wordt uitgevoerd met de Thalys. iemand meer info hierover?

BeantwoordenCiteren
(@bwempe)

Basjep wrote:Zat vandaag even naar mijn miles bijschrijvingen te kijken en klopt het dat je bones miles 50%(fb silver) van de gevlogen(100%) zijn? Ook al vlieg je in een Bucket waar je 150% in verdiend? Ik zou verwachten dat je dan 50% van 150% zou verdienen want je krijgt immers ook 50% over de Miles van een 25% fare.

De elite bonus wordt berekend over het aantal base miles wat je verdient met de vlucht aka: vlieg je in 50% fare bucket, dan komt bovenop dit aantal nog de elite bonus, berekend over de 50% base miles.

BeantwoordenCiteren
(@basjep)

Zat vandaag even naar mijn miles bijschrijvingen te kijken en klopt het dat je bones miles 50%(fb silver) van de gevlogen(100%) zijn? Ook al vlieg je in een Bucket waar je 150% in verdiend? Ik zou verwachten dat je dan 50% van 150% zou verdienen want je krijgt immers ook 50% over de Miles van een 25% fare.

BeantwoordenCiteren
(@bwempe)

Wellicht een onzinnige vraag, aangezien we hier allemaal houden van lekker veel en lang boven de wolken hangen, maar heeft er iemand een KLM TDC/EMD voucher in de aanbieding voor mij? Het liefst van een zo'n groot mogelijk bedrag! (Geldig tot minimaal 13 juli)

BeantwoordenCiteren
(@ipponmaster)
Honorable Member

Basjep wrote:Ja rare gang van zaken, ben ik met je eens. KL/AF gaat sowieso af en toe echt raar met status pax om. Zo was ik is met vrienden naar BCN. Ik was toen nog FB Gold en mijn 2 vrienden allebei Ivory. 3 keer raden wie er (onvrijwillig) op de volgende vlucht werd gezet omdat het vliegtuig overboekt was...

Hoe dan ? :D.......echt wauw

BeantwoordenCiteren
(@basjep)

SVDH wrote:ja, erg veel status pax op die route inderdaad. Maar dan nog, om als Plat op zo'n beetje de laatste rij te worden geplaatst.... o_O

Ja rare gang van zaken, ben ik met je eens. KL/AF gaat sowieso af en toe echt raar met status pax om. Zo was ik is met vrienden naar BCN. Ik was toen nog FB Gold en mijn 2 vrienden allebei Ivory. 3 keer raden wie er (onvrijwillig) op de volgende vlucht werd gezet omdat het vliegtuig overboekt was...

BeantwoordenCiteren
SVDH
 SVDH
(@svdh-2)
Famed Member
Topic starter  
Basjep wrote:Op die route is sowieso de status Pax load bizar hoog. Net als AMS-LHR overigens. SkyPriority boarding is 9 van de 10 keer langer dan normaal op die routes.

ja, erg veel status pax op die route inderdaad. Maar dan nog, om als Plat op zo'n beetje de laatste rij te worden geplaatst.... o_O

Status // Airlines: FB Plat, AA EXP // Hotels: Accor Plat

FBAMEX? NeverNotFlying.com // Video's? youtube.com/NeverNotFlying

Was hoofdredacteur voor de InsideFlyer.nl frontpage, maar niet meer.
Iemand had mijn FBAMEX refferal link verwijderd :rolleyes:

BeantwoordenCiteren
(@basjep)

SVDH wrote:Mijn CDG-AMS vlucht gister was erg. Stoelselectie was dichtgezet ver van te voren, omdat al 80% een stoel had gekozen. Ik kon niet tijdig online inchecken, dus had AF ons maar op 27 B & C gezet :eek:. En we zijn beide Platinum! :confused:

Op die route is sowieso de status Pax load bizar hoog. Net als AMS-LHR overigens. SkyPriority boarding is 9 van de 10 keer langer dan normaal op die routes.

BeantwoordenCiteren
SVDH
 SVDH
(@svdh-2)
Famed Member
Topic starter  
LVH wrote:Ze zijn wel aardig de laatste tijd bij elite members tijdens de vluchten.
Werd uitgenodigd om bij een exit of naar EC te verhuizen 🙂

Mijn CDG-AMS vlucht gister was erg. Stoelselectie was dichtgezet ver van te voren, omdat al 80% een stoel had gekozen. Ik kon niet tijdig online inchecken, dus had AF ons maar op 27 B & C gezet :eek:. En we zijn beide Platinum! :confused:

Status // Airlines: FB Plat, AA EXP // Hotels: Accor Plat

FBAMEX? NeverNotFlying.com // Video's? youtube.com/NeverNotFlying

Was hoofdredacteur voor de InsideFlyer.nl frontpage, maar niet meer.
Iemand had mijn FBAMEX refferal link verwijderd :rolleyes:

BeantwoordenCiteren
(@redactie)
Noble Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

TheFlyingDutchboy wrote:Aah alleen voor corporate. Een tijd geleden hadden ze gratis EC nog afgeschaft.
YBM fares zijn natuurlijk erg prijzig. Logisch dat KLM zo haar corporate klanten tevreden wil stellen.

Mag ook wel, betaal voor een retour naar London op dezelfde dag soms net zoveel als retourtje Bangkok.

BeantwoordenCiteren
Pagina 594 / 611
Deel: