Forum

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

9,188 Berichten
431 Gebruikers
7551 Reactions
1.1 M Bekeken
Godenzoon14
(@godenzoon14)
Famed Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

FlyingBlueGold89 wrote:Excuus als ik dit bericht in het verkeerde topic plaats misschien. Maar ik heb een vraag over het volgende stukje op de site van KLM:

"Neem 1 extra bagagestuk met u mee op alle Skyteam-vluchten".

Nu ben ik dus FB Gold maar kan ik dan dus 1 stuk ruimbagage meenemen op Europese vluchten waar handbagage alleen gratis is normaal? Of moet ik die tekst anders interpreteren?

Dat klopt, je krijgt 1 gratis stuk ruimbagage.

American Express Platinum met 170.000 Membership Rewards punten? Bestel hem via American Express Platinum (je kunt ook andere kaarten kiezen!)

American Express Flying Blue Platinum (of gold) kaart het eerste jaar gratis en 120.000 miles? Bestel hem via: Amex Flying Blue Platinum

Mijn vliegverleden: https://my.flightradar24.com/glennhaak

BeantwoordenCiteren
(@flyingbluegold89)
Eminent Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Excuus als ik dit bericht in het verkeerde topic plaats misschien. Maar ik heb een vraag over het volgende stukje op de site van KLM:

"Neem 1 extra bagagestuk met u mee op alle Skyteam-vluchten".

Nu ben ik dus FB Gold maar kan ik dan dus 1 stuk ruimbagage meenemen op Europese vluchten waar handbagage alleen gratis is normaal? Of moet ik die tekst anders interpreteren?

Ambtenaruh reacted
BeantwoordenCiteren
Ozzietukker
(@ozzietukker)
Famed Member

Dit is wel herkenbaar, Air France lukte het zelfs om mijn terugreis van zondag opeens op zaterdag te laten beginnen nog voor ik goed en wel op zaterdag op die bestemming zou zijn....
Als je de Platinum service lijn belt is het wel handig om zelf het e.e.a. onderzocht hebt zodat je kunt aangeven welke vluchten je wel wilt. Als het schema vanuit AF-KLM gewijzigd is heb ik nog nooit ondervonden dat dit, zeker bij de Platinum lijn, niet direct geregeld kan worden. En voorbereid zijn is voor mij wel belangrijk, ik moet ook rekening houden dat wat AF-KLM wil ook voor mij een mogelijkheid is, want ik boek langere connectie tijden (+3 uur) niet voor niets, die hebben een doel om e.e.a. te kunnen uitvoeren.

arjen05 and ErwinLansing reacted
BeantwoordenCiteren
Godenzoon14
(@godenzoon14)
Famed Member

Daan3 wrote:3 dagen? Laatst ook zoiets, werd gelijk geregeld door de plat lijn. Zelf aangegeven wat ik wilde, geen probleem.

Precies dit, even zelf bellen en jouw gewenste alternatief geven lukt eigenlijk altijd wel als er plaats is.

American Express Platinum met 170.000 Membership Rewards punten? Bestel hem via American Express Platinum (je kunt ook andere kaarten kiezen!)

American Express Flying Blue Platinum (of gold) kaart het eerste jaar gratis en 120.000 miles? Bestel hem via: Amex Flying Blue Platinum

Mijn vliegverleden: https://my.flightradar24.com/glennhaak

BeantwoordenCiteren
ErwinLansing
(@erwinlansing)
Noble Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

Daan3 wrote:3 dagen? Laatst ook zoiets, werd gelijk geregeld door de plat lijn. Zelf aangegeven wat ik wilde, geen probleem.

Bellen, kun je evt. zelf alternatieven voorstellen. Tijdje geleden een automatische omboeking waar de binnenlandse vlucht van Hyderabad naar Mumbai een half uur later (!!) aankwam dan de volgende vlucht naar Europa. Veel begrip voor dat het wel heel hard lopen zou worden 😮
Wilde me in eerste instantie omboeken via New Delhi, maar dat was AF angled flat, dus zelf voorgesteld om via Mumbai te gaan, ook al was het een uurtje of wat langere transfer, maar dan wel met full flat. Geen probleem natuurlijk.

Flying Blue Platinum | Accor Silver | Hilton Gold | Radisson Gold | Marriott/SPG Gold | SAS EB Silver

BeantwoordenCiteren
(@daan3)
Famed Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

arjen05 wrote:Twijfelde tussen meteen bellen of even afwachten of aan de systeemkant gecorrigeerd zou worden. Toch maar even gebeld, gezien mailtje over de wijziging van de platinum servicelijn kwam. Daar hebben ze m'n wensen genoteerd en er is een andere afdeling die beoordeelt of de vluchten kostenloos gewijzigd kunnen worden. Ik neem aan van wel, maar hoor het binnen drie dagen.

3 dagen? Laatst ook zoiets, werd gelijk geregeld door de plat lijn. Zelf aangegeven wat ik wilde, geen probleem.

BeantwoordenCiteren
arjen05
(@arjen05)
Famed Member

Daan3 wrote:Neem aan dat je wel contact hebt gehad voor wat anders, of laat je het gebeuren? Ook interessant...

Twijfelde tussen meteen bellen of even afwachten of aan de systeemkant gecorrigeerd zou worden. Toch maar even gebeld, gezien mailtje over de wijziging van de platinum servicelijn kwam. Daar hebben ze m'n wensen genoteerd en er is een andere afdeling die beoordeelt of de vluchten kostenloos gewijzigd kunnen worden. Ik neem aan van wel, maar hoor het binnen drie dagen.

Alle American Express referral aanbiedingen zijn identiek, dus kies bijvoorbeeld deze: Amex classic cards (platinum, gold, silver) of de Flying Blue American Express gold or platinum.

BeantwoordenCiteren
(@daan3)
Famed Member

arjen05 wrote:Dit is de omboeking.. 🙂 Originele ticket had 1,5u overstaptijd.

Neem aan dat je wel contact hebt gehad voor wat anders, of laat je het gebeuren? Ook interessant...

BeantwoordenCiteren
arjen05
(@arjen05)
Famed Member

Daan3 wrote:Wat is je omboeking geworden?

Dit is de omboeking.. 🙂 Originele ticket had 1,5u overstaptijd.

Alle American Express referral aanbiedingen zijn identiek, dus kies bijvoorbeeld deze: Amex classic cards (platinum, gold, silver) of de Flying Blue American Express gold or platinum.

DirkOnTour reacted
BeantwoordenCiteren
(@daan3)
Famed Member

arjen05 wrote:Oke! Wie komt me aanmoedigen? Ik ga voor de 1500 meter sprint van ergens in de C-gates naar ergens in de F-gates. Ik ontving zojuist de starttijden van KLM in m'n mailbox:

upload 2019 8 15 21 22 45

;);)

Wat is je omboeking geworden?

BeantwoordenCiteren
Menno
(@menno)
Prominent Member

arjen05 wrote:Oke! Wie komt me aanmoedigen? Ik ga voor de 1500 meter sprint van ergens in de C-gates naar ergens in de F-gates. Ik ontving zojuist de starttijden van KLM in m'n mailbox:

;);)

Is deze vlucht geboekt? Sluit de gate niet 15 minuten voor vertrek? Alleen als je eerder aankomt heb je wellicht een kans - je koffer zal zeker achterblijven.

*Bekijk via de linkjes wat jouw aanbod voor extra punten is als je een AMEX kaart zou nemen.
AMEX Gold/Platinum nu tot 100.000 punten*. O.a. lounges, hotelupgrades, dinervoordeel en punten sparen voor goedkoper reizen.
AMEX Flying Blue Gold/Platinum nu tot wel 70.000 Miles* Bijv. Platinum for 2, 30-60XP en FB punten sparen.

Gebruik je mijn linkje? Dankjewel! 🙂 Laat het weten, dan krijg je van mij een extra bedankje.

BeantwoordenCiteren
Sandor
(@sandor)
Noble Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

;);)

Moet kunnen lijkt me.

BeantwoordenCiteren
arjen05
(@arjen05)
Famed Member

Oke! Wie komt me aanmoedigen? Ik ga voor de 1500 meter sprint van ergens in de C-gates naar ergens in de F-gates. Ik ontving zojuist de starttijden van KLM in m'n mailbox:

;);)

westi, Pictor, Godenzoon14 and 9 people reacted
BeantwoordenCiteren
(@daan3)
Famed Member

jasperR wrote:Dank voor jullie hulp! Ik heb inmiddels al via DUS geboekt, maar heb nu het gezeur dat ik bij Transavia geen stoel kan kiezen.. 3:45 is te lang om in de middenstoel te zitten.

#maar door de assistentiekaart te spelen kom ik vast op 1C terecht. Crippleperks

In Transavia? Nou nee, wel als eerste boarden maar als laatste eruit....

BeantwoordenCiteren
jasperR
(@jasperr)
Estimable Member

Dank voor jullie hulp! Ik heb inmiddels al via DUS geboekt, maar heb nu het gezeur dat ik bij Transavia geen stoel kan kiezen.. 3:45 is te lang om in de middenstoel te zitten.

#maar door de assistentiekaart te spelen kom ik vast op 1C terecht. Crippleperks

Amex referral - zoals in ieders handtekening

Vliegverleden

BeantwoordenCiteren
Pagina 493 / 613
Deel: