Forum

Meldingen
Alles wissen

Check-In Upgrade offers

4,588 Berichten
373 Gebruikers
5388 Reactions
878.1 K Bekeken
Karsten1993
(@karsten1993)
Estimable Member
Deelgenomen: 7 jaar geleden

Ruut wrote:Hoeveel vroegen ze voor die stoel naast je?

Het ging in stappen van €99. Als ik de hele rij wilde kostte dit €188. Toestel zat uiteindelijk nagenoeg vol, ben toch wel benieuwd wat er gebeurd was als ik een hele rij van 4 stoelen had geboekt voor mezelf.

Ruut reacted
BeantwoordenCiteren
Ozzietukker
(@ozzietukker)
Noble Member

Karsten1993 wrote:Het ging in stappen van €99. Als ik de hele rij wilde kostte dit €188. Toestel zat uiteindelijk nagenoeg vol, ben toch wel benieuwd wat er gebeurd was als ik een hele rij van 4 stoelen had geboekt voor mezelf.

Als er genoeg andere stoelen beschikbaar waren dan worden die stoelen niet aan andere reizigers toebedeeld, maar wordt een middenstoel in een andere rij die niet geboekt is opgevuld door die reizigers.
Wat echter wel gebeurd is dat cabinepersoneel pro-actief door de cabine loopt en passagiers dan gaat verplaatsen zodat het voor meerdere passagiers wat comfortabeler gaat worden.
En die gedachte is begrijpelijk en zelfs goed te noemen, en het is niet zo dat ze als jij aan het gangpad zit en een lege middenstoel naast je hebben dat ze die opvullen, maar als je een rij van 3 hebt, dan wordt de raam of gangpadstoel opgevuld of in een rij van 4 aan de andere kant de gangpad en in het geval van samenreizenden ook die middenstoel.

Als jij overigens daarvoor betaald hebt dan mag je daar trouwens zeker wel assertief op reageren.
Heb op een wat korte vlucht dat gehad dat ik een rij voor 3 voor mezelf had, de rest was geblokt maar daar wilde ze een samenreizend koppel naast zetten, ik gaf aan als je dat wilt doen dan moet de purser erbij gehaald worden, cabinepersoneel in kwestie liep daar stampvoetend naar toe, wees naar mij, maar heeft daarna geen woord meer tegen mij gesproken maar de rij bleef uiteraard wel vrij.

ppt and Ruut reacted
BeantwoordenCiteren
(@christianm)
Noble Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

AMS-OPO 15.600 miles of 109 EUR.
Edit: had ook gebeld, maar het aanbod was hetzelfde (soms zit hier verschil in).

BeantwoordenCiteren
(@roberto)
Trusted Member

Afgelopen zomer een keer een last minute upgrade gekocht met miles.
CDG-JFK van PE naar Business-class voor 49.900 miles.

FB Platinum, AMEX Gold.
Instagram geographytravel

Ruut reacted
BeantwoordenCiteren
michiel1
(@michiel1)
Reputable Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

michiel1 wrote:AMS-PBM van PE naar WBC: eur 329 of 47.000 miles.
Ik houd mijn mijlen even in mijn zak, en gok erop dat dit tarief voor de terugreis ook voorbij komt.

Vlak voor het instappen zag ik in de app dat ik al een upgrade had gekregen, nog veel beter natuurlijk.
Voor de terugreis hetzelfde aanbod en betaald met mijlen.

Roberto, MRB, Ruut and 2 people reacted
BeantwoordenCiteren
PieterMaurits
(@pietermaurits)
Estimable Member

een familielid voor een vlucht afgelopen week:

CUN-AMS 499 euro met gold status, vond het een best oké tarief vanuit economy naar WBC. Ook 1 van de lagere bedragen die ik voorbij heb zien komen afgelopen maanden.

jvad and Menno reacted
BeantwoordenCiteren
 Ties
(@ties)
Estimable Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

Gister AMS-GRU met KLM (gold), PC naar WBC: EUR499 (punten optie niet onthouden), niet gedaan.

BeantwoordenCiteren
NisshinMaru
(@nisshinmaru)
Estimable Member
Deelgenomen: 4 jaar geleden

jvad wrote:Voor NRT-AMS iets te bezorgd dat er geen checkin offers zouden zijn, gehoord dat dit een populaire route is voor business. Daarom gisteren iets meer dan een maand voor de vlucht gebeld naar Flying Blue. 95.000 miles voor een upgrade van Economy naar WBC (upgrade in advance).

Dat is echt bizar veel! Ik vlieg deze route 5 keer per jaar, tenzij je voor de herfstvakantie 2025 een upgrade in advance hebt gedaan? Voor eind januari dezelfde route en in advance voor 42K miles geupgrade. Ik ben plat.

jvad reacted
BeantwoordenCiteren
Menno
(@menno)
Honorable Member

AMS > ARN (KL) €99,-. Niet gedaan, want had al vrije plaats naast me achter het gordijntje. Geen upgrade gehad (ondanks 8 vd 16 business vrij), maar erg ontspannen vlucht.

ARN > AMS (SK/SAS) - bieden kon vanaf €50, niet gedaan. Nu bij online check-in kun je wel een stoel naast je blokkeren voor 299SEK. Niet gedaan en inmiddels is de stoel vergeven.

*Bekijk via de linkjes wat jouw aanbod voor extra punten is als je een AMEX kaart zou nemen.
AMEX Gold/Platinum nu tot 100.000 punten*. O.a. lounges, hotelupgrades, dinervoordeel en punten sparen voor goedkoper reizen.
AMEX Flying Blue Gold/Platinum nu tot wel 70.000 Miles* Bijv. Platinum for 2, 30-60XP en FB punten sparen.

Gebruik je mijn linkje? Dankjewel! 🙂 Laat het weten, dan krijg je van mij een extra bedankje.

BeantwoordenCiteren
Enzo
 Enzo
(@enzo)
Eminent Member
Deelgenomen: 2 jaar geleden

AMS-KRK van economy light naar business €69 of 9900 miles. Lijkt mij een redelijk aanbod.

BeantwoordenCiteren
Menno
(@menno)
Honorable Member

Enzo wrote:AMS-KRK van economy light naar business €69 of 9900 miles. Lijkt mij een redelijk aanbod.

Heb je een status bij AFKL? Afhankelijk daarvan is de €69 het waard als je er de lounge en skypriority bijkrijgt. Heb je die dingen al, dan kun je voor €69 prima eten in Krakau. En het zal een cityhopper vlucht zijn, dus geen garantie op een vrije stoel naast je in de bizz.

*Bekijk via de linkjes wat jouw aanbod voor extra punten is als je een AMEX kaart zou nemen.
AMEX Gold/Platinum nu tot 100.000 punten*. O.a. lounges, hotelupgrades, dinervoordeel en punten sparen voor goedkoper reizen.
AMEX Flying Blue Gold/Platinum nu tot wel 70.000 Miles* Bijv. Platinum for 2, 30-60XP en FB punten sparen.

Gebruik je mijn linkje? Dankjewel! 🙂 Laat het weten, dan krijg je van mij een extra bedankje.

Enzo and FlyingBlob reacted
BeantwoordenCiteren
Sokkenpop
(@sokkenpop)
Trusted Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

MUC > AMS: €79 of 11300 miles van economy naar business class via de website. Via de app €99. Bijzonder dat daar prijsverschil in zit.

BeantwoordenCiteren
Ozzietukker
(@ozzietukker)
Noble Member

Sokkenpop wrote:MUC > AMS: €79 of 11300 miles van economy naar business class via de website. Via de app €99. Bijzonder dat daar prijsverschil in zit.

Dat is op zich niet bijzonder, het kan het moment van de dag zijn dat je kijkt, maar ook is prijsdifferentiatie per platform niet raar, boeken met bijvoorbeeld een iphone blijkt uit onderzoek de hoogste prijzen op te leveren.

Yield managent houdt rekening met allerhande factoren, dus zeker ook het platform waarmee je boekt.

BeantwoordenCiteren
Sokkenpop
(@sokkenpop)
Trusted Member
Deelgenomen: 3 jaar geleden

Ozzietukker wrote:Dat is op zich niet bijzonder, het kan het moment van de dag zijn dat je kijkt, maar ook is prijsdifferentiatie per platform niet raar, boeken met bijvoorbeeld een iphone blijkt uit onderzoek de hoogste prijzen op te leveren.

Yield managent houdt rekening met allerhande factoren, dus zeker ook het platform waarmee je boekt.

Het moment van kijken was hetzelfde (meerdere keren ook de app opnieuw gestart en de webpagina herladen), maar het iPhone-verhaal kan zeker een rol hebben gespeeld 😀 Voortaan toch maar een oude Nokia proberen, kijken of de prijs dan omlaag gaat 😛

FlyingFonz and RobertFB reacted
BeantwoordenCiteren
Enzo
 Enzo
(@enzo)
Eminent Member
Deelgenomen: 2 jaar geleden

KRK-AMS €199 of 113100 miles. Dan was de heenweg toch een stukje voordeliger. o_O

BeantwoordenCiteren
Pagina 279 / 306
Deel: