Eenvoudige ‘Retro-claim’ Accor Le Club2 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Wie heeft het wel eens meegemaakt? Kom je na een trip thuis, en na een paar dagen zijn die punten of mijlen nog niet bijgeschreven op je account! Het claimen van die punten kan bij de meeste hotelketens vrij omslachtig zijn en Accor Le Club is hierop geen uitzondering. Je moet een, vrij goed verstopt, formulier invullen op een speciale webpagina.

En je voegt er maar beter direct een scan van de factuur bij, want als je dat niet doet dan krijg je gegarandeerd de boodschap (soms na lang wachten) dat je reservering niet gevonden kan worden. Niet alleen is het een nodeloos omslachtige operatie, het is vooral vervelend als je niet meteen de hotelfactuur bij de hand hebt.

je kan natuurlijk ook altijd jouw vraag faxen...
je kan natuurlijk ook altijd jouw vraag faxen…

Er bestaat ook een eenvoudigere manier om aan je verdiende punten toch te krijgen: vraag het gewoon bij het hotel zelf!

Het is niet altijd even gemakkelijk om de contactgegevens van de Accor hotels terug te vinden. De minst omslachtige manier is om een boeking te starten (die je overigens voor de betaling afbreekt), je voert de stad in waar je was tijdens het hotel-verblijf waar je je punten voor wilt hebben, en een willekeurige datum. Daarna zoek je in de lijst van hotels naar het hotel waar je verbleven hebt en je klikt op de naam van het hotel. In de linkerkolom krijg je dan de contact gegevens van het hotel.

accor punten

Stuur een kort mailtje naar het hotel met daarin je Accor Le Club nummer en de datum van het verblijf. Geef ook aan dat je je lidmaatschapkaart bij het inchecken hebt laten zien, maar dat de punten niet op je rekening verschenen zijn.

Meestal krijg je binnen een uur al antwoord van een reserverings-agent van het hotel en staan binnen 48 uur de punten op je account. Bovendien heb ik het al enkele keren meegemaakt dat sommige hotels er als excuses voor de moeite een paar honderd bonuspunten bij geven – altijd leuk meegenomen.

Ook bij andere ketens heb ik deze manier geprobeerd om punten bijgeschreven te krijgen, met wisselend succes. Enkel bij Accor is het tot nu toe altijd gelukt.

Doe er je voordeel mee!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *