BA Club Europe naar Amsterdam en Terug

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Meer van deze trip:

– Trip Introductie: Bruno’s Reünie Trip
British Airways Galleries Lounge Amsterdam
– BA Club Europe naar Amsterdam (en terug) (dit artikel)

Voor mijn trip naar Singapore had ik een vlucht in BA First geboekt, maar daarvoor moest ik eerst van Amsterdam naar London Heathrow vliegen.

Vlucht BA435 – Amsterdam – London Heathrow

De vluchten van British Airways vertrekken van de laatste gates op de D-pier, dus het is een aardige wandeling vanaf de British Airways Galleries Lounge. Ik ging relatief snel door de gezamenlijke security-check aan het einde van de pier, maar het is raar dat er niet een aparte rij was voor premium class passagiers zoals bij andere security checks op Schiphol. Ik dacht dat het boarding process al begonnen zou zijn toen ik bij de gate kwam, maar helaas moest ik nog 20 minuten wachten. Toen ik uit het raam keek, was ik blij verrast dat ik met een vliegtuig vloog met een speciale livery.

[ot-caption title=”British Airways Speciale Livery” url=”http://ikvliegveel.com/wp-content/uploads/2015/01/IMG_9972.jpg”]

Boarding was best snel en ging op volgorde van cabine en elite-status. De gate-agent was erg aardig, ze sprak mij aan bij naam en wenste mij een fijne vlucht. British Airways’ regionale business class heet “Club Europe” en, zoals bij andere Europese luchtvaartmaatschappijen, is dat niet heel veel meer dan regionale economy class: Club Europe heeft dezelfde stoel als economy, maar de middelste stoel is vrij en er is wat meer beenruimte. Dit doen ze zodat ze de capaciteit van de cabine makkelijk kunnen veranderen. Op deze vlucht waren er zes rijen 6 Club Europe, die allemaal bezet waren.

[ot-caption title=”British Airways Club Europe Beenruimte” url=”http://ikvliegveel.com/wp-content/uploads/2015/01/IMG_9975.jpg”]

Het instap process was snel klaar en de stewardess kwam al snel langs met een “hot towel”. De gezagvoerder gaf toen een ontzettend lange speech, die eindigde met slecht nieuws: onze vlucht was een uur vertraagd door de sterke wind. Erg jammer voor mij, want dat betekende dat ik mijn Cabana en Spa afspraak ging missen in de Concorde Room op Heathrow (die je ruim van te voeren moet boeken).

Na een uurtje stegen we op en de service begon al vrij snel. De purser was zeer vriendelijk en sprak iedereen aan bij naam, iets dat ik niet eens meemaakte op British Airways First Class naar Hong Kong! Ze bood iedereen “high-tea” aan en wat te drinken. De maaltijd bestond uit “finger sandwiches”, een scone en een cake die gebakken was door Do & Co. Alles smaakte goed, vooral de cake van Do & Co. Jammergenoeg doet Do & Co.de catering niet op alle vluchten van British Airways. De purser liep vaak door de cabine om drankjes op te vullen, mijn glas was nooit leeg.

[ot-caption title=”British Airways Club Europe High Tea” url=”http://ikvliegveel.com/wp-content/uploads/2015/01/IMG_9976.jpg”]

De vlucht ging snel, alleen werden we boven Heathrow lang in een holding-pattern gehouden omdat we nog niet konden landen. Dit gebeurt vaak met vluchten naar London Heathrow, en nu wist ik echt dat ik te laat zou zijn voor mijn afspraken in de Concorde Room.

[ot-caption title=”Overhead Videoscherm” url=”http://ikvliegveel.com/wp-content/uploads/2015/01/IMG_9979.jpg”]

Tijdens het dalen was er veel turbulentie en de landing was aardig hard. De taxi naar de gate duurde lang, maar gelukkig was de aankomst gate aan de “A Concourse” van Terminal 5, dezelfde concourse als de Concorde Room. Bijna alle British Airways vluchten vanaf Heathrow vertrekken vanaf Terminal 5, en die terminal is gesplitst in drie concoursen.

[ot-caption title=”Op weg naar de Concorde Room!” url=”http://ikvliegveel.com/wp-content/uploads/2015/01/IMG_9980.jpg”]

Ik vond de vlucht echt goed geslaagd. De service en maaltijden waren goed voor zo’n korte vlucht, ik denk dat de service zelfs beter was dan op mijn vervolg vlucht naar Hong Kong.

BA426 van London Heathrow naar Amsterdam

Na mijn trip naar Singapore moest ik ook weer via Heathrow terug naar Amsterdam, en omdat die ervaring niet zo bijzonder veel afweek van de heen-vlucht doe ik ze samen in één artikel. Voor de deze terugvlucht houd ik het alleen bij een paar foto’s.

[ot-caption title=”British Airways A319″ url=”http://ikvliegveel.com/wp-content/uploads/2015/01/IMG_0376.jpg”]

[ot-caption title=”British Airways Club Europe” url=”http://ikvliegveel.com/wp-content/uploads/2015/01/IMG_0374.jpg”]

[ot-caption title=”British Airways Kip Salade” url=”http://ikvliegveel.com/wp-content/uploads/2015/01/IMG_0375.jpg”]

Wat vind jij van British Airways Club Europe?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *