Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Vele maatschappijen hebben het, een inflight magazine. Hierin staan veelal reistips en bestemmingen die de maatschappij aanvliegt. Gevolgd door vaak luxueuze reizen in mooie orden die voor een groot deel van de reizigers niet eens te betalen valt. Vanwege de COVID-19 uitbraak hebben veel maatschappijen ervoor gekozen het magazine voorlopig niet of in aangepaste vorm uit te brengen. British Airways gaat nu zelfs een stap verder en verkiest de online variant boven de papieren inflight magazine.
Terugblik
Zo’n 47 jaar geleden nam High Life, het inflight magazine van British Airways, haar eerste vlucht. Sindsdien is het magazine steeds veranderd en ontwikkeld. Van interviews tot reisverhalen, reistips en reclames. Het kwam allemaal voor in het High Life Magazine van British Airways. Ook grote mijlpalen zoals de komst van de Concorde en de Airbus A380 van British Airways. Ook verschillende covers hebben ook bekende mensen gestaan. Denk hierbij aan Sir Paul McCartney, Prins Charles, Idris Elba en Tracey Emin. Maar na bijna 50 jaar papier, is het nu tijd over te gaan op een digitale variant van het magazine.
Digitaal
Een van de redenen op van het papieren inflight magazine over te stappen op de digitale versie is waarschijnlijk de kostenbesparing. British Airways gooit het op een COVID-19 maatregel. Hoe dan ook, het magazine zal nog maar beperkt op papier worden afgedrukt. Deze zal nog in de lounges van British Airways geleverd worden, evenals enkele frequent flyers die het magazine High Life nog per post zullen krijgen.
De digitale variant is zowel vooraf, tijdens als na de vlucht beschikbaar voor reizigers. In de digitale variant van High Life zal ook het onderdeel ‘Business Life’ toegevoegd worden, die voorheen los in het vliegtuig verkrijgbaar was. Daarmee is er dus nog maar één magazine beschikbaar.
British Airways zal het inflight magazine elke maand per mail versturen naar alle Executive Club leden sturen. Dat zijn er op dit moment zo’n 5 miljoen. Reizigers kunnen het magazine ook in het vliegtuig downloaden of dat thuis al doen.
Benieuwd hoe het online inflight magazine van British Airways er uitziet, check het hier.
Inhoud
De inhoud zal niet heel veel veranderen. Echter heeft een digitale variant natuurlijk zo zijn voordelen. Zo kan de content gemakkelijk aangepast worden. Dit heeft vele voordelen in deze COVID-19 tijd, aldus British Airways. Denk bijvoorbeeld aan aanpassingen in het omboekingsbeleid, uitgifte van vouchers, route updates, etc. Ook kan er bewegend beeld worden toegevoegd of meer beeldmateriaal worden toegevoegd. Reclames van reisgerelateerde producten zullen ook nog beschikbaar zijn. British Airways hoopt met deze digitale variant van het magazine reizigers weer veel reisinspiratie te bieden. Waarbij ze natuurlijk hopen dat men ook (weer) met British Airways gaat vliegen.
Bron & Beeldmateriaal: British Airways
Geef een reactie