Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
De Israëlische luchtvaartmaatschappij El Al komt in de zomer tijdelijk met een Dreamliner naar Amsterdam Airport Schiphol volgens RoutesOnline. Dit doet de luchtvaartmaatschappij van 13 juli tot 23 oktober 2020, ter vervanging van de B777-200ER. De luchtvaartmaatschappij voert de route uit tussen Tel Aviv en Schiphol.
El Al tijdelijk met B787-9 Dreamliner naar Amsterdam
Normaliter zet El Al drie keer per week een Boeing 777-200ER in op vlucht LY337 en LY338 tussen Tel Aviv en Amsterdam. Tijdens het hoogseizoen wordt dit toestel dus vervangen door de B787-9 Dreamliner op maandag, woensdag en zaterdag. Op dinsdag, donderdag en zondag zet de maatschappij de kleinere B737-900 in. De middag en avondvlucht blijft uitgevoerd worden door een B737-900.
De luchtvaartmaatschappij voert deze route uit met een vertrek vanuit Tel Aviv volgens het onderstaande schema:
- LY337 vertrekt om 06:10 en komt om 10:15 aan, uitgevoerd door een B787-9 (maandag, woensdag en zaterdag)
- LY337 vertrekt om 06:10 en komt om 10:15 aan, uitgevoerd door een B737-900 (dinsdag, donderdag en zondag)
- LY339 vertrekt om 16:00 en komt om 20:05 aan, uitgevoerd door een B737-900
Vanaf Amsterdam Schiphol voert El Al de route uit volgens dit schema:
- LY338 vertrekt om 11:50 en komt om 17:20 aan, uitgevoerd door een B787-9 (maandag, woensdag en zaterdag)
- LY338 vertrekt om 11:50 en komt om 17:20 aan, uitgevoerd door een B737-900 (dinsdag, donderdag en zondag)
- LY336 vertrekt om 21:15 en komt om 02:45 (+1 dag) aan, uitgevoerd door een B737-900
Aan boord van de Boeing 787-9 is plaats voor 282 passagiers. De business class stoelen staan opgesteld in een 1-2-1 opstelling waardoor iedere passagier toegang heeft tot het gangpad. Passagiers die vliegen in premium class kunnen een stoel selecteren die opgesteld staat in een 2-3-2 opstelling. De economy class stoelen staan opgesteld in een 3-3-3 opstelling.
De B787-9 Dreamliner heeft geen first class aan boord, waar de B777-200ER dit wel heeft. Daarnaast staan in de B777-200ER de business class stoelen in een 2-2-2 opstelling, in tegenstelling tot de Dreamliner waar wel elke passagier direct toegang heeft tot het gangpad. De B777-200ER heeft plaats voor 279 passagiers, dus dit is een minimaal verschil in capaciteit gedurende de zomer van 2020.
Afbeeldingen ©El Al
Geef een reactie