Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Recentelijk ontving KLM het nieuwste type Dreamliner van Boeing. Dit jaar zal de Nederlandse nationale carrier nog eens drie nieuwe Boeing 787-10 toestellen mogen verwelkomen in de vloot. Het toestel wordt momenteel ingezet op onder meer Dubai en Dar Es Salaam via Kilimanjaro. In het najaar komen daar bestemmingen bij, waaronder enkele routes richting India.
Dreamliner
De nieuwe Dreamliner van KLM is voorzien van twee klassen: Economy en de nieuwe World Business Class. Economy kent ook nog Economy Comfort. Dit is geen premium economy, maar de stoel heeft wel meer beenruimte. World Business Class is voorzien van een nieuwe stoel. In de 787-10 kunnen 50 passagiers meer vervoerd worden dan in de 787-9. In totaal zijn dat er 344.
India
KLM maakte al eerder bekend om met de nieuwe Dreamliner op India te gaan vliegen. Twee bestemmingen in het Aziatische land krijgen binnenkort de 787-10 op bezoek. Het gaat om Mumbai en Bangalore.
In de zomerseizoen van 2020 zal KLM vaker gaan vliegen naar Mumbai dan deze zomer. Vanaf 29 maart 2020 gaat de SkyTeam airline een vierde wekelijkse vlucht toevoegen. De vluchten zullen worden uitgevoerd door de Dreamliner (combinatie van de 787-9 en 787-10). De vluchten vertrekken (KL877) uit Amsterdam om 14.25 uur en komen om de volgende ochtend om 2.15 uur aan in Mumbai (lokale tijd). De terugvlucht (KL878) vertrekt om 4.05 uur in de ochtend en komt om 9.40 uur aan in Amsterdam (lokale tijd). Vanaf 30 juni 2020 worden alle vier de vluchten door de 787-10 uitgevoerd.
De tweede bestemming waar KLM wijzigingen in aanbrengt is Bangalore. De stad in het zuiden van het land is nu boekbaar tot en met het nieuwe zomerseizoen. Vanaf 29 maart 2020 zal KLM hier de nieuwe 787-10 in gaat zetten, de 787-9 komt dan te vervallen. De route wordt drie keer per week aangeboden. Vertrek (KL879) is vanuit Amsterdam om 10.25 uur met aankomst in Bangalore om 23.20 uur (lokale tijd). De terugvlucht (KL880) vertrekt om 1.20 uur en komt om 7.45 uur aan in Amsterdam (lokale tijd).
J. De Vries zegt
Kan KLM deze vliegtuigen niet inzetten op hun meest winstgevende routes, namelijk naar de USA? In plaats van de 747?