KLM begint eigen pakketdienst voor BlueBiz klanten1 min leestijd

Bluebiz Shipping Blue

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Klanten van BlueBiz, het loyaliteitsprogramma voor het MKB van KLM, kunnen straks pakketjes versturen met de airline. Onder de naam Shipping Blue lanceert KLM een eigen bezorgdienst. Pakketten tot 30 kilo kunnen wereldwijd verstuurd worden tegen, volgens KLM, ‘concurrerende prijzen’. De service is van deur tot deur middels koeriers en bezorging duurt drie tot vijf werkdagen. Gebruikers kunnen hun pakket volgen middels Track & Trace. Op elk verzonden pakket ontvangen BlueBiz leden bovendien credits die gebruikt kunnen worden bij de aanschaf van een ticket. In eerste instantie zullen alleen Nederlandse klanten gebruik kunnen maken van de dienst. Later wordt dit uitgebreid naar het buitenland.

bluebiz

Shipping Blue maakt gebruik van het grote internationale netwerk van Air France en KLM en speelt in op de wereldwijde groei in de verzending van kleine pakketten. Voor KLM is de full-cargo markt al tijden een zorgpost, maar voor vracht in het ruim van passagiersvluchten blijft de vraag.

Marcel de Nooijer, Executive Vice President bij Air France-KLM Cargo over de uitbreiding van het vrachtaanbod:

Met deze service laten we opnieuw zien dat wij met nieuwe producten investeren in onze toekomst en snel inspelen op de kansen in de markt. Het is een bevestiging van onze vrachtstrategie om te investeren in digitalisering, infrastructuur en strategische samenwerkingen om daarmee de bijdrage aan de AirFrance-KLM Groep te maximaliseren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *