Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
British Airways had een paar weken geleden een aantrekkelijke deal naar Dubai in World Traveler Plus. Nadat ik met een vertraagde vlucht uit Amsterdam aangekomen was op Londen-Heatrow, ging ik direct door de security en daarna zag ik dat ik nog maar 1 uur had voordat mijn vlucht naar Dubai zou vertrekken. Ik zou boarden vanaf de B-gates en daar zit ook een lounge. Na een drankje en wat gegeten te hebben in de lounge haastte ik me naar de gate. Toen ik wilde boarden werd mijn boarding pas geweigerd. De gate agent keek in de computer en vertelde me dat ik door mijn elite status een upgrade had gekregen naar Club World!
Stoel & amenity kit
Mijn vlucht werd uitgevoerd door een Boeing 777-200. Dit type vliegtuig heeft 48 zitplaatsen in Club World. Grappig aan Club World is dat de stoelen zijn opgesteld in een positie waarbij je in de ene stoel vooruit en in de andere stoel achteruit reist. Zelf had ik stoel 12B, een stoel aan het gangpad.
Op mijn stoel lagen een deken, een kussen en een koptelefoon. De stoelen zijn prima als je samen reist. Wens je niet je buurman of buurvrouw te zien, dan is dit te regelen met één druk op de knop.
Al snel werd er gevraagd wat ik wilde drinken voor het opstijgen. Ik zei dat ik wel trek had in Champagne en al snel werd dit bij me gebracht. Ook werden de amenity kits uitgedeeld. Bij eerdere vluchten in business class heb ik de kits wel eens uitgebreider gezien. Naast een oogmasker en vliegtuigsokken zaten er oordopjes, lippenbalsem, shampoo, een pen en tandenborstel met tandpasta in. Dit alles werd aangeboden in een soort van zakje en geen echt toilettasje.
Ook werden de menukaarten inclusief drakenlijst uitgedeeld. Na deze rustig doorgelezen te hebben, werd al snel mijn bestelling opgenomen. Ik zou die avond uitgebreid gaan dineren!
Service
De piloot meldde dat we een kleine vertraging van ongeveer een halfuur zouden oplopen. Ik maakte een praatje met de twee passagiers achter mij. Ze vertelden dat ze op huwelijksreis waren en daarom Club World hadden geboekt. Het blijft toch grappig om naast passagiers te zitten die misschien wel duizenden euro’s voor hun ticket hebben betaald terwijl ik door mijn elite status gratis werd geüpgraded! De tijd vloog voorbij en al snel taxieden we naar de startbaan. Na het opstijgen werden warme doekjes uitgedeeld en werd me nog een Champagne aangeboden. Stewardess Claire kwam zich even persoonlijk voorstellen en vertelde dat het een Henriot Brut Champagne was. De koude nootjes die hierbij werden geserveerd zaten niet in een kommetje maar in een zakje…
Het duurde niet lang voordat het voorgerecht werd geserveerd dat bestond uit gerookte zalm. Ik was aardig te spreken over de kwaliteit. Ook werd hierbij een cake met jam geserveerd die volgens mij bedoeld was als dessert…
Claire zei dat er naast de Henriott Brut Champagne ook Rosé Champagne te verkrijgen was. Toen ik vroeg welke soorten er allemaal waren, verwees ze me naar de drankenlijst. Volgens haar was de Castelnau een uitstekende keuze!
Zeker ik combinatie met de zalm was de Castelnau erg lekker.
Terwijl ik van het lekkere eten genoot, besloot Claire ook een foto van mij te maken. Al snel daarna werd het hoofdgerecht geserveerd. Ik had voor Brits rundvlees gekozen en dat smaakte goed!
Daarna werd gevraagd of ik nog iets wilde. Ik zei dat ik dol ben op kaas. Al snel werd er een kaasplankje naar me toegebracht. Een refill van de Rosé Champagne was ook geen probleem!
Na dit lekkere eten kwam de purser nog even langs voor een praatje. Hij zag mij overal foto’s van maken en vroeg of alles naar wens was. Ik zei dat ik aardig tevreden was over de service maar dat ik wel duidelijke verschillen zag met maatschappijen uit het Midden-Oosten en dat British Airways een Skytrax ster heeft verloren. De purser vertelde dat ze bij British Airways hiervan op de hoogte zijn en dat er dit najaar voor 400.000 Britse Pond geïnvesteerd wordt in het soft product van Club World.
Business class passagiers hebben toegang tot aparte toiletten. Afgezien van de vele soorten zeep is er geen groot verschil met de economy toiletten. Er stond echter geen lange rij voor de toiletten zoals in economy vaak te zien is.
Ik besloot nog wat rond te kijken in het In-Flight Entertainment. Er was genoeg keuze uit films, series en muziek.
Na een tijdje gingen de lichten uit en maakte ik me klaar om te gaan slapen. Met een eenvoudige druk op de knop toverde ik mijn stoel om in een bed en kon ik languit gaan liggen voor een goede nachtrust.
Het bed lag heerlijk en is zeker voor iemand die langer is dan 1,80 lang genoeg. Ik sliep ongeveer 4 uur. Toen ik wakker werd, was het al ligt buiten en vlogen we ergens boven Iran.
Ik zette mijn stoel weer in de zitpositie en maakte me klaar voor het ontbijt. De crew kwam eerst langs met koffie en jus d’orange en dat gaat er altijd wel in na een paar uur slapen in een vliegtuig. Daarna werd er vers fruit geserveerd met een muffin en een croissant.
Voordat ik er erg in had was het al weer tijd om te landen. Ik bedankte de crew voor de aangename vlucht en goede service en verliet het toestel.
Conclusie
Wat geweldig om bij de gate een upgrade te krijgen naar Club World! Ik had een comfortabele vlucht. Al vind ik een reverse herringbone opstelling in business class wel prettiger. Het eten was goed, al merk ik wel duidelijke verschillen in kwaliteit vergeleken met de maatschappijen uit het Midden-Oosten. British Airways investeert dit najaar 400.000.000 Britste Pond in het soft product dus hier komt zeker verbetering in. De service aan boord was uitstekend. Niks was te veel gevraagd en er werd zelfs aangeboden om een foto van mij te maken. Ik kijk positief terug op deze vlucht en zou het in de toekomst zeker niet erg vinden om weer geüpgraded te worden bij British Airways.
Geef een reactie